Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maria

Maria

15-10-2008 om 09:29

Hulp gevraagd bij verjaarsmenu

Hallo,

A.s. zaterdag ben ik jarig en nu heeft mijn man beloofd een heerlijk diner voor me te maken. Ik mag kiezen wat we eten, maar het moet wel heeeeel speciaal en heeeel lekker zijn. Iets wat je bij wijze van spreken ook in een 3 michelin-sterren-restaurant zou kunnen eten. Ja, hij kan goed koken
Maar nu weet ik niet wat ik moet kiezen: ik ben dol op eten en lust bijna alles. De kinderen ook trouwens, dus dat is geen probleem. Vis, vlees, kaas, groente.... het kan van alles zijn. We eten graag Japans of Mexicaans, maar ook biefstuk met patat....

Wie helpt me? Welk voor- of hoofdgerecht (toetje hebben we al) hebben jullie ooit gegeten en zijn jullie nooit meer vergeten (omdat het zo lekker was, natuurlijk)? Ik hoef geen recepten hoor.... hoe je het maakt, verzint mijn man wel.......

Ik hoop lekkere reacties te krijgen... Alvast dank.

Maria

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Carpaccio? vitello tonato?

Zowel Carpaccio en vitello tonato vind ik (mits met heel mooi vlees gedaan) bijna onweerstaanbaar als voorgerecht!

Wel een leuk idee van je man, overigens!

Jons

May

May

15-10-2008 om 10:04

Jungle ouflit

dochter heeft een jungle-feest. Maar hoe ziet nu een jungle-outfit eruit... Ik merk dat ik niet veel verder kom dan een tropenhelm. dat moet leuker kunnen, maar ik weet het effe niet. Wie helpt?

Maria

Maria

15-10-2008 om 11:00

Lieve may

Zou jij alsjeblieft zelf een draadje willen opstarten over je jungle-feest? Ik wil graag alleen maar tips over het menu!

Dank, Maria

Guinevere

Guinevere

15-10-2008 om 12:30

Lekker is:

Ik heb eens gegratineerde oesters gekregen in een restaurant, klinkt weird maar ik vond het héérlijk.
En als dessert crepes Suzette.
Trouwens, ik vind dat je ook best een citroenspoom mag vragen als tussengerecht! En een kaasplankje als extra nagerecht. Met een glas port.
En mag ik je man dan een keer lenen als ík jarig ben? Lijkt me heerlijk, zo'n restaurantkok in huis. Die van mij maakt het liefst altijd nasi....

Laminaat

Laminaat

15-10-2008 om 13:57

Alles mag? joepie!

Maria, bofkont,

Ik kan niet kiezen, maar ik zal wat opsommen, ok?
Voor: gepocheerd ei op een bedje van wilde spinazie
Voor: coquilles st jaques met zacht gesmoorde oesterzwammen
Voor: lollo rosso met krokant gebakken zwezerik en spekjes
Hoofd: lamsstoof met rijstrand
Hoofd: hertenbiefstuk met port-knoflooksaus en rozemarijnaardappeltjes uit de oven
Hoofd: bospaddestoelenragout met aardappelpuree
Na: kaasplankje
Na: citroensorbet
Na: koffie met drankje en chocolaatje

En alvast gefeliciteerd!
Laminaat

Hmm

ooit gehad en nooit meer vergeten: een nagerecht van aardbeien in balsamicoazijn. was zo lekker!

maar ook een voorgerecht van zalm-tartaar op een rondje van aardappelsalade (maar dan met een veel sjiekere naam).

leuk kado van je man! veel plezier met kiezen

Gruffalo

Hmmm2

Vooraf een salade met krokant gebakken zwezerik. Of wat dacht je van een kreeftensoepje. Of blini's met een beetje echte kaviaar. Of vichysoise (schrijf ik dat goed?) Als hoofdgerecht kreeft met mayo, ook onweerstaanbaar. Een flink lammetje uit de oven met citroenkorst is ook fijn. Voor erbij zelf pommes duches maken.

Wat is eten toch fijn.

Lobster thermidor

als hoofdgerecht.
Dat had ik vorig jaar gekozen in het restaurant waar ik met de kinderen heen gegaan was. Ik heb een paar hapjes gehad, de rest is in Dirk gegaan, zo heerlijk was het.
Nou kun je me ook wakker maken voor een goede tournedos met een dikke rodewijnjus, of een gebakken platvis met een botersausje.

Vooraf: hij klinkt afgezaagd maar blijft heerlijk met goede producten: meloen met port en rauwe ham.

Amuse of tussendoor: lekkerste wat ik opheb was een granita van halfzongedroogde tomaat.

Guinevere

Guinevere

17-10-2008 om 19:38

Wat wordt het, maria?

Nou Maria, we zijn réuze benieuwd waar je morgen mee verwend gaat worden door je eigen topkok! Wil je het met ons delen?

Maria

Maria

20-10-2008 om 11:13

Heerlijk....

... was het. Ik heb helaas niks van de (overigens zeer weinige reacties ) kunnen gebruiken, maar het is geworden:

Zalmtartaar van kort gemarineerde rauwe zalm (in limoen-soja-sake-en nog wat-marinade), geserveerd met avocado en rucola-olie (zelf gemaakt);

Hoofdgerecht zeer klassiek omdat we al zoveel "anders" eten: Biefstuk van de haas met groene peper-saus, van die ronde aardappelkroketjes (hoe heten die ook alweer) en een salade van allerlei verschillende sla´s zoals eikenblad, rucola, waterkers, gewone sla etc. met de "pitjes" van granaatappel en een simpele vinagrette van olijfolie, 50 jaar oude wijnazijn, zout en peper.

Als toetje aten we een merenguetaart met een vulling van de puree van een zuidamerikaans vrucht die in Nederland niet te krijgen is... heeft een beetje vanille-koffie met melk-smaak.... Zaaalig!

Daarbij natuurlijk de juiste wijnen. We hebben heerlijk gegeten

Groeten, Maria

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.