Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mariek69

Mariek69

22-10-2008 om 08:45

Hulp gevraagd: wat voor huisdier?

Hallo,

Tot ons groot verdriet is dit jaar onze hond overleden. Hij was van ons allemaal onze grote vriend, maar de leeftijd (15) kwam dat hij gewoon op was.

Nu willen de kinderen graag weer een huisdier. Mijn man en ik willen op dit moment geen hond meer, maar kunnen wel meevoelen met de kinderen dat een huisdier wel erg leuk is.

Maar welk huisdier? Een kat valt af wegens allergie, maar dan houden we nog over: hamster, cavia, schildpad of een simpele goudvis (heeft niet mijn voorkeur).

Graag wil ik jullie ervaringen horen over de bovenstaande dieren. Wat zijn de voor- en nadelen, eist het veel verzorging, kun je ze binnen houden etc.etc. Ik ben echt een leek op dit gebied, ben opgegroeid met honden, heb altijd honden gehad, dus daar weet ik alles van, maar de rest helaas...

Wie wil me wat op weg helpen, zodat de Sint hier straks weer een leuk diertje kan brengen?

Alvast heel hartelijk dank, ook namens de zonen

Groet, Mariek

PS: Opties voor andere huisdieren zijn natuurlijk altijd welkom!!!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou

als ik uit jou rijtje moet kiezen voor een cavia gaan leuke beesten vind ik dat en als je een jonge cavia koopt kan je hem ook redelijk tam maken. Vooral het fluiten vonden mijn kids erg grappig als ze maar buiten kwamen(die van ons woonde buiten) en hij hoorde ze praten floot hij net zo lang tot ze even gedag kwamen zeggen.

ayla

ayla

22-10-2008 om 09:17

Geen van die

Ik zou kiezen of voor een tamme rat of eigenlijk 2 tamme ratten. Die beestjes zijn heel sociaal en minder angstig dan een cavia of een hamster.
En als je dat niets vind, waarom geen konijn, is knuffeliger dan een hamster of een cavia.

ayla

ayla

22-10-2008 om 09:23

Maxime

Maxime