Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Feestvarken

Feestvarken

19-07-2014 om 17:16

Huwelijksjubileum

Ik bedenk me net dat we over een paar weken 30 jaar getrouwd zijn. Ojee. We zijn allebei helemaal geen feestvierders, ik heb al een hekel aan mijn verjaardag en mijn man maakt het allemaal niet zoveel uit.
We zijn nog steeds heel gelukkig met elkaar, hebben 2 kinderen van in de twintig met aanhang. Vijf jaar geleden hebben we met zijn allen een ballonvaart gemaakt en dat was erg leuk en speciaal. Maar nu? Mijn hoofd staat er helemaal niet naar maar kunnen we het maken om gewoon 'niks' te doen? Of heeft iemand nog een goed idee? Weekendjes weg naar een park ofzo is niets voor ons.

high tea?

genieten van een high tea, bijvoorbeeld superdeluxe in het Amstel hotel? of ergens in een mooi hotel in the middle of nowhere met een prachtige omgeving?

of lekker uit eten in het restaurant waar jullie je trouwfeest hebben gevierd?

Juno

Juno

19-07-2014 om 17:40

Franse lunch

Ergens buiten lunchen, tafels onder bomen en allemaal lekkere hapjes. Of picknicken in het Vondelpark of in de duinen. Ik weet niet waar je woont .
Dan heb je de hele bups bij elkaar, het is niet formeel en duurt ook niet te lang. Wil je meer iets doen, dan is het Zuiderzeemuseum ook erg leuk. Of met de rondvaartboot naar Artis. Of een kok thuis laten komen en hem een heerlijke maaltijd in elkaar laten draaien.

neteret mut

neteret mut

19-07-2014 om 18:52

eigen keus

je hoeft niks te doen, is simpel je eigen keus. Ik weet niet eens meer of wij wel iets gedaan met 25 jaar, zou kunnen dat we chinees hebben gehaald. (ik moet wel bekennen dat we 12,5 juist wel uitgebreid hebben gevierd en daar ben ik wel blij mee. Toen leefden alle belangrijke familieleden nog, sindsdien al zoveel familie en vrienden overleden)

Je kunt het best maken om niets te doen...

... Maar je kunt ook de kans grijpen er een leuke dag van te maken goede herinneringen blijven van grote waarde. En je weet nooit hoelang de toekomst is. Dus lekker vieren, het geluk van het samen leven!!

Ellen

Ellen

19-07-2014 om 22:49

Wat je wil

Je kan doen wat je wil. Groot feest, klein feest, etentje, high tea, lunch of helemaal niets.

Mag je zelf beslissen, jullie zijn immers zelf het feestvarken.

Maar misschien leuk wel iets te doen met de directe familie (kinderen). Ervan uitgaande dat jullie het met zijn allen gezellig hebben, en dat iedereen (ongeveer) kan op jullie trouwdag (of op de dag dat je het dan zou vieren), is het toch gewoon leuk?

En misschien wel leuk om iets anders dan anders te doen, maar dat hoeft niet heel groot of duur te zijn. Maar leuk voor de herinnering (denk ik).

Misschien heeft een van je kinderen nog een leuk idee (en kan je daarbij aangeven dat je het niet groots wil vieren, maar misschien wel iets wilt doen)? Oh en geen kleinkinderen, zie ik? Dat maakt het helemaal makkelijk.

Barvaux

Barvaux

20-07-2014 om 11:13

mwoah

Dertig is toch niet anders dan 29 of 31? Gewoon alleen iets doen als jij dat wil, anders niet. Ik hecht eigenlijk meer aan de datum dat wij verkering kregen dan aan de trouwdatum. Het verschil tussen de dag ervoor en de dag erna was bij de eerst datum groter

neteret mut

neteret mut

20-07-2014 om 11:58

grappig barvaux

hier bijna hetzelfde alleen gaat het dan om de datum dat we elkaar hebben ontmoet, niet de datum van het hebben van verkering (die weet ik niet eens meer)

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2014 om 12:32

30 jaar

Dertig jaar is toch helemaal geen officiele mijlpaal? Dus waarom zou je het gevoel moeten hebben dat je een feest móet geven?

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2014 om 12:35

Netere mut

Tel je dan letterlijk de dag dat jullie elkaar tegen zijn gekomen? Dus niet dat je verkering kreeg?

Wij kennen elkaar dit jaar 30 jaar, maar volgend jaar is dat vanuit de verkering gezien pas zo, net als samenwonen, ook volgend jaar. Dat deel was binnen 5 maanden gepiept.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-07-2014 om 12:55

lekker uit eten?

Je kan op zo'n dag natuurlijk gewoon lekker met de hele bups uit eten gaan. Mits iedereen gewoon gezellig met elkaar kan omgaan natuurlijk. Anders zou ik dat niet doen.
Je kan ook gezellig met z'n 2tjes een dagje weg.

En verder moet er helemaal niets natuurlijk. Wij hebben ons 12,5 jarig huwelijk in Bosrijk/efteling gevierd. Gewoon met ons gezin(hou ook niet van verjaardagen etc).
Dit was zo'n succes (echt super daar) dat ik van plan ben ons huwelijk vaker te gaan vieren

neteret mut

neteret mut

20-07-2014 om 16:10

kaaskopje

Het loopt een beetje doorelkaar maar voor officiële gebeurtenissen houd ik toch de echte trouwdatum aan. Elkaar leren kennen 5 april, trouwdatum een jaar later op 4 april (5 kon niet), verkering zal wel ergens rond 1 of 2 weken later liggen. We hebben elkaar leren kennen op een studentenreis en zijn vanaf het begin onafscheidelijk geweest (nog een cabaretlied over geweest op de slotavond). Eenmaal thuis kreeg ik vrijwel meteen pfeiffer en is hij bij mij komen wonen om me te verzorgen en daarna gebleven.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2014 om 21:55

netere mut

Oh wat lief!

Feestvarken

Feestvarken

25-07-2014 om 15:40

beetje laat

maar welgemeend bedankt voor de reacties. Ik ga het vooral goed bij mezelf/ons houden en geen gewicht leggen op wat anderen zouden vinden. Een collega geeft binnenkort een tuinfeest voor hetzelfde jubileum waarop dus ook collega's uitgenodigd zijn, dat deed het bij mij kriebelen van 'eigenlijk moet er toch wat, minstens met familie'. Maar er moet inderdaad niks.
Nog wel een ander punt vind ik wat iemand zei van mooie herinneringen maken. Daar moeten we wel aan blijven denken, dat we dat wel genoeg doen. Maar dat gaan we dan wel doen op een moment dat we daar meer zin in hebben en dat hoeft voor mij niet zo gekoppeld te zijn aan die trouwdatum. Van de winter gaan we weer met zijn allen een week naar de sneeuw (ja dan wil het hele spul nog wel graag met de oudjes mee hihi) en dat vind ik hele waardevolle dingen en leuke herinneringen.

Jesse_1

Jesse_1

26-07-2014 om 02:24

Huh

Nog nooit meegemaakt dat iemand zijn 30-jarig huwelijksjubileum groots ging vieren. Rare collega's heb jij .

Gewoon van de gelegenheid gebruik maken om met het gezin iets leuks te doen en verder niet wakker van liggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-07-2014 om 10:35

Tuinfeest collega's

Die collega heeft gewoon het moment aangegrepen om eens een feestje te kunnen geven. En dat is leuk. Vooral doen Maar zoals je zelf ook al samenvatte: het hoeft niet en het moet zeker niet. Hmmmm, ik heb ook weer eens zin in een feestje...

Fiorucci

Fiorucci

27-07-2014 om 09:11

Dat mag je toch zelf weten?

Het is jullie dag. Wil je het groots vieren, vooral doen, ik zou me dan niks aantrekken van het feit dat mensen vinden dat het geen bijzondere huwelijksmijlpaal zou zijn. Ik vind het een mooie mijlpaal, 30 jaar getrouwd!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.