Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ideeën vijftigjarige bruiloft

Met het 50-jarige huwelijk van mijn ouders in het verschiet zou ik graag jullie hulp inschakelen bij het zoeken naar een leuk kado.
Ze hebben alles al, zijn ook niet echt blij te maken met nieuwe spullen of zo. Dus het wordt denk ik meer iets in de erlebnis-sfeer. Voor hun 40-jarige huwelijk hebben we een liber amicorum gemaakt, dat was wel heel leuk. Maar nu weet ik het dus even niet meer... Hebben jullie nog leuke ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken!
n@nny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

11-10-2010 om 13:51

Opzoeken

Jee ik moest even opzoeken wat een liber amicorum was. Het is dus een vriendenboek (schrijf dat dan
Misschien is het leuk een digitaal fotoalbum te laten drukken met foto's uit andermans fotoboeken. Dus foto's van gebeurtenissen waar zij bij waren maar geen foto's van gemaakt hebben, of misschien wel, maar dit zijn dan weer hele andere. Het zal wel veel werk zijn voor iemand (moet waarschijnlijk allemaal ingescand worden, maar dan heb je wel wat)
Ik heb onlangs namelijk een album gemaakt voor de broer van mijn vriendin. Hij had geen album met kinderfoto's meer, is kwijt geraakt. Dus uit de albums van mijn vriendin alle foto's waar hij op stond ingescand en die in een eigen album gedaan, het was een erg geslaagd kado.
Verder kan muziek uit hun jeugd, dus de jaren 50-60 dus erg geslaagd zijn, dat is gewoon een kwestie van hitlijsten opzoeken uit die tijd en de bekendste hits op een cd-tje zetten.

reina

reina

11-10-2010 om 14:04

Misschien

Wij maakten voor mijn ouders een album met foto's etc vanaf toen tot nu. Opgesnord wat er nog te vinden was van hun huwelijksdag, foto's gemaakt van het kerkje en de plek waar toen het gemeentehuis was. Foto's en andere spullen om evt te scannen gevraagd aan ooms, tantes etc. Geboortekaartjes van kinderen en kleinkinderen ingescand, evenals trouwfoto's etc. De eerste foto's waren hun babyfoto's, daarna een foto van toen ze elkaar net kenden en zo door tot nu. Voorop hun trouwfoto. Het is een mooi geheel geworden, waar ze heel blij mee waren.

Hillary

Hillary

11-10-2010 om 14:22

Foto van de (klein)kinderen

Bij ons is het vaak met dit soort gelegenheden bij een fotograaf een mooie foto laten maken van alle (klein)kinderen en mooi in laten lijsten. Zeker bij een wat grotere familie heb je niet vaak foto's waar iedereen op staat.

Wat wij deden

Tijdens het feest van de veertigjarige trouwdag van mijn ouders hebben we veel foto´s gemaakt en daarvan hebben wij, als (klein)kinderen een bijzonder fotoboek (multoband) gemaakt.

Bij mij thuis (ik had een paar scrapdingetjes, inmiddels méér, in huis) met zijn allen rond de tafel, gezellig, iedereen maakte van elke bladzijde wat leuks.

Het resultaat is een mooi fotoalbum wat nog vaak bekeken wordt, bijkomend was het ook erg leuk om met alle (klein)kinderen een dag bezig te zijn.

Op de dag zelf kregen mijn ouders een soort waardebon.

Verder hadden we ook nog en kado, maar dat herinner ik me niet eens meer..

Voor 50 jaar is het misschien leuk om iets van goud te kiezen (mochten je ouders goud dragen, de mijne niet..dus wij moeten nog wat bedenken voor januari!)

Succes! (PS we hadden bij het veertig jarig jubileum ook een diareportage gemaakt met allerlei ´hoogtepunten´ verbeeld dmv dia´s, afgereisd naar geboortehuizen en alle andere adressen bijv..)

Slinger

met 50 zelfgemaakte vlaggetjes eraan. Op elk vlaggetje een jaartal met iets van dat jaartal.
Zo kun je vele belevenissen (kinderen krijgen, kleinkinderen, veranderingen in het leven, verhuizen etc) in beeld brengen.

Gr Pham

Rondrit

Toen mijn ouders 50 jaar getrouwd waren hebben we een ouderwetse bus gehuurd (met een open achter balkonnetje) en heben een rondrit gemaakt langs geboorthuizen, woonadressen, kerk waar getrouwd was enz. Daarna met zijn allen uit eten. Heel gezellig en niet zo stijfjes. Ook voor de kleinkinderen was het een leuk ritje. In de bus zaten alleen de echt naaste familie. Groet Suus

rutiel

rutiel

14-10-2010 om 14:12 Topicstarter

Super

Dank allemaal voor het meedenken. En sorry Maxime voor de verwarring, mij 'vriendenboek' denk ik zelf meer aan iets met plakplaatjes en vragen als 'wat is je lievelingseten??'.
Leuke ideeën zitten er wel bij. Ik zie dat jullie meestal in de sfeer zitten van fotoboeken en dia's. Lijkt me zelf ook wel leuk, net als het idee van die jeugdmuziek van Maxime. Die 50 vlaggetjes van Pham zie ik ook wel zitten, maar het probleem is dan natuurlijk wel dat er enorm veel jaren zijn waarvan ik niet weet wat voor interessants er gebeurd is... Ook de rondrit langs geboortehuizen en zo van SuusMaria lijkt me heel leuk, maar is voor ons praktisch gezien wat lastig omdat mijn moeder uit zuid-beieren komt en mijn ouders nogal op wat verschillende plaatsen hebben gewoond. Dus dat wordt dan wekenlang in zo'n bus zitten...
Ik heb in ieder geval iets om op te broeden en te kijken of het uitvoerbaar is. Meer ideeën blijven natuurlijk welkom!
n@nny

Van die jaren

waar je niets interessants van weet kun je mischien googelen en daar plaatjes of "wereld nieuws" van vinden.
Of je pakt jaren samen, bijvoorbeeld de jaren 80 samen en daar dan 4 vlaggen aan besteden of zo. Krijg je misschien een wat kortere maar wel nog steeds persoonlijke vlaggenlijn.

succes

Gr pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.