Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lois

Lois

14-09-2017 om 23:56

Ideeën voor cadeautjes Sinterklaasdobbelen

Met Sinterklaas gaan we met een groep vriendinnen altijd dobbelen met kleine cadeautjes die dan uitgepakt en afgepakt kunnen worden.

Het duurt nog even maar kan wel wat inspiratie gebruiken. Wie heeft leuke ideeën?

Als iemand toevallig iets leuks bij Wish heeft gezien zou dat ook kunnen (kost niet veel maar misschien minder goed voor het milieu het van ver te laten komen).

Lois

Lois

15-09-2017 om 13:36

niemand?

Is er niemand die leuke ingevingen heeft?

Ava

Ava

15-09-2017 om 14:38

kitsch

Wij deden dat voorheen met de opdracht dat het vreselijk kitsch moest zijn. Ik kon altijd slagen bij de Kruidvat, Xenos of Action. Tegen de tijd dat december voor de deur stond kon je daar altijd wel die waxinelichtje-huisjes vinden waar je niet dood mee gevonden wilde worden.

Ik zou in die winkels even rondwandelen voor wat inspiratie, kitsch of juist niet. Kruidvat verkoopt ook kortdurende abonnementen, misschien ook een leuk idee? Of anders een eenvoudig spelletje, bloemzaadjes ed ?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

15-09-2017 om 15:10

het zolderkado

Mijn ervaring is dat het het leukste is als je een thema of speciale opdracht meegeeft voor de kado's. En kado van maximaal 2 euro bijvoorbeeld. Of - en dat is écht leuk - een zolderkado. Dat is dat vreselijke ding uit je kerstpakket. Of die vaas die je ooit van de buurvrouw kreeg dat te lelijk is voor woorden.

De lol blijkt vaak te zijn dat er in het gezelschap altijd wel iemand is die dat afschuwelijke schilderij wél graag wil hebben. En vorig jaar was de student-to-be in ons gezelschap de hele avond 'op jacht' naar de Bob de Bouwer slaapzak.

Zomer

Zomer

15-09-2017 om 15:12

Iets lekkers

Wij doen dat ook altijd en ik koop vaak ook wat lekkers (lekkere chocolaatjes of nootjes. Verder iets van douchspul, kaarsjes, nagellakje leuke pot en die vullen met snoep, een decemberkraslot. Bij de Action hebben ze vaak ook leuke dingen.

Tango

Tango

15-09-2017 om 15:39

Ik lees mee

Wij willen ook gaan dobbelen met de Sint. Jarenlang gevierd met mijn ouders en zus (met inmiddels zoontje) maar na vorig jaar was ik er klaar mee. Er was altijd gezeur over wel of geen surprise of zus die onze kinderen aan ging spreken dat zij echt niet mochten gaan raden van wie ze hun surprise hadden gekregen, want haar kind gelooft nog etc.
We willen nu met het gezin en evt. vriend van dochter gaan dobbelen. Het dobbelspel heb ik al. Maar wat koop je voor zo'n gemeleerd gezelschap. Man, a.s. schoonzoon van 18, dochter van 16 en zoon van 12 en dan ikzelf natuurlijk. Ik wil daarnaast wel voor alle kids (inclusief schoonzoon) nog wel 1 mooi kado kopen. Chocoladeletters kunnen natuurlijk altijd, maar eigenlijk is het best lastig om iets te vinden dat voor alle leeftijden leuk is.
Krasloten vind ik wel een goed idee.

Lois

Lois

15-09-2017 om 16:47

Wilgenkatje

Vanzelfsprekend prima om mee te lezen om inspiratie op te doen, maar ik hoop dat mensen hier alleen ideeën geven voor vrouwen (wij zo tussen de 45 en 55 jaar), niet bijv. voor kinderen.

IJvogeltjes, wij doen inderdaad vaak ook wat "zooi" erbij. Niet heel veel, maar vaak ook een cadeau wat jaar na jaar er weer bij ligt, wat niemand dus wil hebben. Is ook wel hilarisch . Wij hebben de kaartjes zo gemaakt dat je ook een cadeau weg kunt geven aan iemand. Zodat je niet altijd met een stom cadeau blijft zitten dat niemand wil .

En wij doen meestal cadeaus tussen de 5 en 7,50, maar een enkele keer ook iets meer of minder.

tante Sidonia

tante Sidonia

15-09-2017 om 22:07

sjesus

het is nog september!!!
Als sinterklaas in het land is, gaan we het erover hebben, goed?
Anders duurt het nog heeeuuuuueeeeuuuul lang!

Triva

Triva

15-09-2017 om 23:04

nou tante

De winkels liggen ook al vol met sinterklaassnoepgoed

Vesta

Vesta

15-09-2017 om 23:14

dat zou verboden moeten worden

eerst St Maarten, dan pas is het tijd voor Sinterklaas. En als Klaas vertrokken is, is kerst aan de beurt.

Triva

Triva

15-09-2017 om 23:57

tja

Niet overal viert men st maarten en soms komt klaas een halve dag na st maarten aan... Dat wordt lastig met de bevoorrading van winkels. Verder vergeet je halloween en wachten tuincentra echt niet met de kerstspullen tot klaas weer vertrokken is...

Lois

Lois

16-09-2017 om 00:18

Tante Sidonia

Gun ons nou alle voorpret. Als jij het onzin vindt, hoef je er verder niet mee bezig te zijn, toch?

Dus iedereen met ideeën, roep maar.

Max

Max

16-09-2017 om 09:44

Nou nou

Het lag er al vanaf juli hoor. Enne...denk dat een zin zonder "sjesus" (ook nog niet goed geschreven) veel mooier staat.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-09-2017 om 10:48

Tango

"Chocoladeletters kunnen natuurlijk altijd, maar eigenlijk is het best lastig om iets te vinden dat voor alle leeftijden leuk is."

Weet je, als alle kadootjes voor iedereen 'wel leuk' zijn, dan is zo'n dobbelspel (vind ik) nogal saai. Juist de afwisseling in kado's maakt het leuk. Dus dat er kado's zijn die sommige mensen dolgraag willen hebben, en anderen absoluut niet willen hebben. En dat afschuwelijke schilderij of die dansende pinguïn.... dat zijn dan echt de smaakmakers van de avond. Een opdracht als 'geef een kado' weg, is ook veel leuker als je iemand kan opzadelen met 'zolderkado' dan wanneer je dat kraslot weg moet geven.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-09-2017 om 10:57

en nog wat ideeën

Verder is het leuk om een enorm groot kado in te brengen. In die grote doos kan natuurlijk een heel klein kadootje zitten, maar dat wordt pas in de loop van de avond duidelijk. Tot die tijd heeft zo'n reusachtige doos veel aantrekkingskracht.

Wij spreken vaak af dat iedereen 3 kadootjes inbrengt (ooit hier op OOL gelezen). Een kadootje van max 2 euro, een 'zolderkado' een een 'echt leuk kado' van 15 euro. Weet je dat je 15 euro bijvoorbeeld zeker 20 zakken chips kan kopen? In een grote doos, en je hebt echt een hilarisch kado tijdens zo'n avond.

Wij hebben al veel scheurkalenders langs zien komen (zowel als 2 euro kado als 15 euro kado), en inderdaad krasloten of een staatslot. Of een leuk pakketje met borrelhapjes. Een appeltaart-bon van de Hema. Een leuk boek. Donald Ducks.

Ik heb het mijn kinderen nog even gevraagd, en ze bewaren de leukste herinneringen aan de 'zolderkado's' en andere 'gekke dingen', zoals die 20 zakken chips. Het moet allemaal niet te serieus zijn.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-09-2017 om 10:59

en na afloop ruilen

En zodra het spel is afgelopen, begint hier altijd automatisch het 'ruilspel'....

Tango

Tango

18-09-2017 om 10:38

Goeie tips, IJsvogeltje!

Natuurlijk moeten er ook foute kadoos bij zitten. Die maken het juist leuk. En die zakken chips, helemaal geweldig! Zou echt een succes zijn hier, want iedereen houdt wel van chips.

Thursday Next

Thursday Next

18-09-2017 om 14:09

hier

was een boerenkoolpakket een groot succes. Zak aardappelen, boerenkool, worst, inderdaad in een grote doos die ook nog eens tamelijk zwaar was.
Dochter (puber) was toen op jacht naar een foeilelijke disney-prinsessenklok.

Mussie

Mussie

21-09-2017 om 20:11

Bonnen

Ik zit mee te denken voor vrouwen van 45-55 en put even uit m'n eigen ruime ervaring met dobbelspellen met Sinterklaas.
Iets serieuzere cadeautjes:
Zak walnoten, kaarsen voor kerst, lekkere thee, servetjes voor kerst, tijdschrift (Linda, of iets met recepten) warme sokken, bisocoopbon
En iets minder serieuzere kadootjes: Een goedkope knalkleur nagellak, een kokosnoot, een heel kitscherige kerstbal
En verder lees ik mee.

Jackie

Jackie

24-09-2017 om 11:15

Haha

Een kokosnoot!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.