Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ideeen voor sinterklaas

hoi

vannacht is de leespiet al weer bij ons langs geweest: alle kinderboeken lagen open en door elkaar op de eettafel, hij had erbij pepernoten gegeten en chocolademelk gedronken.

ik ben op zoek naar nieuwe inspiratie voor het schoenzetten: welke pieten zijn bij jullie langs geweest, wat hebben jullie gedaan?

En daarnaast: hoe gaan jullie sinterklaasavond vieren? ik wil graag iets anders dan een stapel kadootjes en gebons op de deur, iets waardoor het vieren wat langer duurt en het niet een inpakpapier-openscheur-feest is. Vorig jaar hadden we bv een fotospeurtocht. mijn dochters zijn 7 en 5: oudste gelooft nog in sint maar dit jaar zal het voor het laatst zijn.

Groetjes
Gruffalo


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

15-11-2009 om 10:01

1e keer schoen

Dit jaar voor het eerst 'bewust' schoentje gezet. Heel eenvoudig met een wortel, tekening en verlanglijstje erin. Ik lees hier dus mee voor inspiratie voor de komende jaren. Wat ik me echter afvraag, wat doen jullie met bijv. tekening voor sinterklaas. Ik heb onder het motto 'clear all evidence', alles verbrand in de open haard. Voelde me wel heel schuldig, want kind had zo zijn best gedaan....

Bastet

Bastet

15-11-2009 om 10:12

Chocomunten

Ik heb weleens in elk kinderbed een zakje chocomunten leeggestrooid,de verrassing was groot bij het naar bed gaan!!!
Bastet

Leuke tips

Pelle en Bastet, ik kende jullie ideeën nog niet, dus bedankt daarvoor! Vriendenboekje van zoon is nog ergens in een huis van een vriendje, maar zodra het terug is gaan we het in de schoen leggen en dan kan een van ons ondertussen boven sneaky wat chocolademunten strooien in zijn bed, haha.

Overigens hadden we hier een onrustige nacht met zoon die halverwege de nacht moest plassen en ondertussen wel erg benieuwd was of er wat in zijn schoen zat. Een half uur later moest hij dus ook nog poepen, hetgeen voor hem een mooie kans was om alles eens even met eigen ogen te checken. Het blijft leuk hoor, de periode in aanloop naar pakjesavond.

Chris

kaatje43

kaatje43

15-11-2009 om 11:59

Pim pam pet

Diegene die het eerste het antwoord wist moest voor een ander een pakje pakken. Jarenlange hit geweest bij ons.

Hier is vannacht

de grappige piet geweest. De kinderen, beide nog gelovig van 7 en 5) hadden de schoen voor de voordeur gezet, vanmorgen stonden ze op het telefoonkastje in de huiskamer! Hahaha,het ongeloof op die koppies dat hun laarzen weg waren!!!! Super gewoon.

Volgende keer verwisselen we de schoenen, haalt zwarte piet de schoenen van de kids weg en zet daarvoor in de plaats de schoenen van hubbie en mij neer! benieuwd hoe de kids daarop regaren.

Sinterklaasavond hebben we al op verschillende manieren ingeluid, de zakken stonden een keer op de wc, op de kamers van de kinderen, in de schuur, voor de deur en laten aanbellen. Maar goed dan heb je de zak dus wel in 1x.

Groetjes Pham

Wortel

Of de wat vreemd gevormde winterwortel die zoon had uitgezocht voor het paard. En enkele dagen later zag hij zelfde wortel weer in het groentekrat liggen..............
Tekeningen en knutselfrutsels gingen helaas ook onder in de container.

Jesse_1

Jesse_1

15-11-2009 om 19:47

Evidence

Ligt bij mij in een zakje bij het Sinterklaasinpakpapier. Vergeet niet het jaartal erop te schrijven!!!
Jesse

Chantelle

Chantelle

15-11-2009 om 20:38

Hier...

Hier zijn Kaplapiet en Legopiet al eens langsgeweest. Vriendenboekje met favoriete piet. Ik volg ook altijd het journaal. Dus wij hadden vorig jaar rode ballonnen en domme pieten. Deze keer hadden ze een kadootje met een papiertje dat nat was geweest... Het geloof van mijn zoontje (ook 7) was weer helemaal opgefleurd.
Sinterklaas komt hier altijd met Zwarte Pieten. Dat is altijd een dolle boel. De pepernoten liggen nog op de badkamer. We houden altijd een speurtocht door het hele huis. Dit jaar wil ik daar opdrachtjes in verwerken. Eert een pyjama (vind ik eigenlijk een té nuttig cadeau) 'doe eerst dit aan, voordat jullie verder zoeken gaan, etc . Daarna een kadootje zoeken voor babyzusje, iets om iedereen te trakteren, etc.

Ayanna

Ik weet niet of je werkt, maar ik stop de tekeningen altijd gelijk in mijn werktas en hang ze een maandje op kantoor. Dat zijn ook de enige kindertekeningen die ik op kantoor hang, maar ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om ze gelijk weg te gooien.

Ayanna

Ayanna

16-11-2009 om 13:08

Mapje

Aaaaghhhh...ik voelde me al zo schuldig toen ik er de fik in stak. Maar ik wilde voorkomen dat hij ze ergens zou vinden, dus ik dacht 'weg is weg'. Ga nu echter een mapje aanschaffen waar ik ze in ga bewaren.
Ander vraagje: hoe vaak mogen jullie kinderen hun schoentje zetten?

Lou

Lou

16-11-2009 om 14:05

Ayanna

Jammer zeg, van die verbrande herinneringen... volgende keer gewoon ook in je werktas (goeie!) of zoals ik, in mijn eigen ondergoedla.

Over hoe vaak schoen zetten: volgens mij is twee keer per week vrij standaard. Wij doen meestal direct na de intocht, en dan een briefje in de schoen waarop staat wanneer ze haar schoen mag zetten. Eigenlijk is dat dan altijd op dinsdag en vrijdag, dan kan ze er op woensdag en in het weekend leuk mee spelen.

groet,

Lou

Schoen niet vaak

elke zaterdag en in de laatste week voor pakjesavond een keer extra. Meestal dus 3 tot 4 keer schoen zetten.

Gr Pham

krin

krin

16-11-2009 om 20:02

Schoen zetten mag elke avond

Alleen komt Piet niet elke avond langs. Die komt maar twee keer in de week, hooguit. Begrijp ik goed dat de meesten van jullie er ook altijd iets in doen, áls de schoen gezet mag worden?

gruffalo

gruffalo

16-11-2009 om 20:29 Topicstarter

Sint

dank je wel voor alle tips ik zal binnenkort de schoenen eens verwisselen, ze verstoppen en een keer met het speelgoed van de meiden spelen. o en flink strooien met pepernoten. heerlijk deze tijd, ik geniet er zelf volgens mij nog het meeste van.

Mijn meiden mogen 2 keer per week hun schoen zetten: woensdag en zaterdag. Ze zijn na het sinterklaasjournaal van vanavond nu druk bezig met het kleuren van hun eigen inpakpapier. leuk hoor, zoals ze het verzinnen bij het journaal!!!

groetjes
Gruffalo

Stiekem schoen gezet

jongste had gisteravond stiekem zijn schoen gezet. Slik, ik wist van niks. Hij had in zijn bed gezongen, vertelde hij. Vanochtend vroeg is hij gaan kijken, maar in zijn schoen zaten nog gewoon de suikerklontjes die hij gisteren er in gestopt had.
Als ik het geweten had, had ik wel iets gedaan. Briefje of zo met dat je niet elke dag je schoen kan zetten of zoiets dergelijks.

groetjes van Purk

Ayanna

Ayanna

17-11-2009 om 10:44

Mijn kind weer mazzel

Want hij mag zijn schoen nu dus vaker gaan zetten! Nu ik dat hier lees, is het dus vrij normaal. Ik dacht zelf dat twee keer per week misschien teveel zou zijn, en wilde hem alleen op de zaterdagen zijn schoen laten zetten. Maar een keertje extra is wel zo leuk!

Guinevere

Guinevere

17-11-2009 om 11:18

Zoon wil schoen zo weinig mogelijk zetten

Onze oudste zoon van 7 wil zijn schoen zo weinig mogelijk zetten. Want Sinterklaas heeft maar een beperkt budget per kind. Hoe meer kleine kadootjes, hoe minder er overblijft voor Het Grote Kado op 5-12... (hij hoopt op een Lego-technic auto van 90,-, haha).

Jacoline29

Jacoline29

17-11-2009 om 11:39

2x per week

Op woensdag en in het weekend mogen ze hun schoentje zetten,ik doe er geen cadeaus in,alleen maar snoepgoed/pepernoten,de cadeautjes komen 5-12 en zonder dat ze het weten komt mijn oom uit Hoogeveen het met ons mee vieren,dubbele verrassing dus.

amar

amar

17-11-2009 om 11:50

Hier 2 pubers

van 15 en 12 jaar die per see hun schoen wilden zetten en zelfs nog een liedje zongen (op een km afstand van hun schoen)die werden vanochtend verrast met het gratis sinterklaashoofdbandje van de Hema en chocolade sigaretten, oh nee...chocoladesticks ....

Jakiro

Jakiro

18-11-2009 om 08:36

Alleen op zaterdag

1x Per week mogen ze hier de schoen zetten (en dat er dan ook wat in zit)op zaterdag. Op andere dagen kunnen ze hem wel zetten, maar zit er gewoon niks in. Nog niet eens een briefje.
Wel is op zondagmorgen het een zooitje in huis. Moddervoetstappen van de zwarte pieten, het paard heeft heel erg geknoeid met de wortel opeten (zelf met je tanden schrapen en een stukje laten liggen) de bekertjes limonade voor de pieten zijn leeg, maar liggen wel omgegooid in de huiskamer, samen met de pepernoten die ze vergeten zijn.
Vorig jaar was zwarte piet z'n hadschoen vergeten en gelukig werkte Piet op het bedrijfsfeestje goed mee, toen dochterlief die in haar zak gepropte handschoen aan hem terug gaf
Jakiro

Schandalig, maar.....

....hier word de schoen iedere dag gezet en zit er iedere ochtend iets in. Wel hele kleine dingetjes, zoals een choco-lolly, een taaipop of vijf pepernoten, maar ja, elke dag.....

Ooit mee begonnen uit schuldgevoel en medelijden met mijn kinderen (hadden een scheiding met geweld achter de rug en toen wilde ik vooral compenseren), maar inmiddels nog heel moeilijk terug te draaien en ook de kleinere broertjes/zusjes zijn erin mee gegroeid.

Ach, als dat het slechtste is wat de kinderen meemaken, elke dag de schoen, dan valt het wel mee denk ik.

Guinevere

Guinevere

19-11-2009 om 10:04

Zoon weigert zijn schoen te zetten

Mijn 7-jarige is zo van plan om een groot kado te krijgen op 5-12, dat hij volledig weigert om zijn schoen nog te zetten. Omdat dan het geld voor een groot kado al is besteed aan allemaal kleine rommeltjes.
Ja, hij heeft natuurlijk groot gelijk, maar nou zit ik hier met een lading strooigoed en chocokikkers en kleine schoenkadootjes opgezadeld...
Hij weigert ook om een briefje in zijn schoen te stoppen met het verzoek om er alleen strooigoed in te doen, omdat hij liever 1 groot kado krijgt. Hij wil het risico namelijk helemáál niet nemen. Ik denk dat ik zijn schoen gewoon maar ga volstoppen, ook al "zet" hij hem niet...

Guinevere, even nieuwsgierig

Krijgt hij dat hele grote cadeau ook echt voor 5/12 en wat is het eigenlijk?

Guinevere

Guinevere

19-11-2009 om 13:56

Haha savon

Nou, hij wil dus graag een enorme Lego technic auto hebben, die kost 90,-, oef. Bovendien is die voor kinderen vanaf 11 jaar en hij is 7, iets te heftig nog lijkt mij.
Wat hij wél gaat krijgen is een Legoset om een groot huis van te bouwen, en samen met zijn broertje een walkietalkie en een grote knikkerbaan. Ook niet slecht dus!

Jeetje guinevere

Dat lijkt me toch wel knap lastig, hij wil iets heel graag. Aan de ene kant is dat hoogstwaarschijnlijk te moeilijk voor hem (en 90 euro ook dat nog), maar aan de andere kant zet hij er echt alles voor opzij en dat vind ik wel heel knap voor een 7-jarige. Bereid je hem een beetje voor dat zijn grootste wens niet in vervulling zou kunnen gaan?

Toen mijn oudste namelijk een jaar of 5 was had hij voor sint maar één wens en dat was van duplo Liftie, dat blauwe ding van Bob de Bouwer. Hij had het over niets anders en ik had mijn uiterste best gedaan het te krijgen. Helaas was het toen overal uitverkocht en kocht ik iets anders van Bob de Bouwer. Ik zie nog dat ontzettend teleurgestelde koppie van hem toen hij duplo kreeg maar het was niet de felbegeerde Liftie. Hij was er van overtuigd dat sinterklaas hem niet lief genoeg vond en ik kon praten als brugman maar ik kreeg het niet uit zijn hoofd. Hij weet het nog (en hij is inmiddels 12) en ik heb mezelf echt afgevraagd of ik niet nòg beter mijn best had moeten doen om het te krijgen. Nou was dat echt geschikt voor zijn leeftijd en ook de prijs was gunstiger hoor, maar dat koppie vergeet ik echt nooit.

Mathilde

Mathilde

19-11-2009 om 16:17

Elke avond

Hier mogen ze de schoen elke avond zetten en dan zit er 's morgens ook iets in . Twee schuimpjes of twee pepernoten of een choco munt en vanmorgen een mini choco lettertje. Een keertje zijn ze het vergeten, toen overwoog ik nog om ze zelf maar voor de deur te zetten maar dat vond man weer belachelijk en dat was het natuurlijk ook .

Luie piet

Al jaren blijkt er bij ons een keertje zomaar een piet op de bank te overnachten. Al voordat het in het Sinterklaasjournaal aan de orde kwam, kwam die luie piet eens per jaar bij ons slapen. Dan ligt 's ochtends het dekentje-voor-ziek-zijn op de bank, een kussen, veel pepernoten en natuurlijk een briefje. En meestal heeft hij dan ook nog met het speelgoed gespeeld, zodat er een toren van alle kapla staat, of een fantastisch legobouwwerk of alle autootjes in een file.
Elk jaar weer goed voor hilariteit. En die piet komt trouwens steevast op een nacht waarin de schoentjes niet zijn gezet.

Guinevere

Guinevere

19-11-2009 om 16:33

Bijzondere zoon

Ja Beemer, je hebt het goed, ik heb een Bijzondere Zoon. Gelukkig is ie wel redelijk flexibel ingesteld, dat scheelt. Desalniettemin is het een goed idee om hem te gaan voorbereiden dat ie die dure techno-auto niet gaat krijgen. En trouwens ook die radiografisch bestuurbare helicopter niet, die wil hij ook al heel lang hebben maar wat heb je nou aan zo'n ding in de winter???
Ik ga dan maar eens broeden op een fraai gedicht! En die schoen gaat deze zaterdag helemaal volgepropt worden! Waar hij hem ook heeft laten slingeren...een kleine Pietenverbouwing in de huiskamer doet het ook leuk, ga ik ook doen. Misschien bouw ik een mooie stoomboot van de blokken.

Jakiro

Jakiro

19-11-2009 om 23:39

Voor binnen

Je hebt ook voor binnen van die hele leuke radiografisch bestuurbare helicopters.
Dochterlief was er voor haar 9e sinterklaasfeest dolblij mee. Eventueel een optie ? (is ook niet stervensduur)
Jakiro

Sancy

Sancy

20-11-2009 om 09:47

Ja helicopter

Die helicopters zjn leuk! Helaas moet je ze erg lang opladen voor 5 minuten vliegen... maar ze zijn prima in huis te gebruiken hoor. Hier hebben zoon en man zo'n ding. Het is even uitproberen (je moet de balans soms eerst goed instellen) maar ze zijn erg geinig. Op youtube staan best veel filmpjes waarin je kunt zien welke stunts je met een beetje oefenen allemaal kunt doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.