Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liezelotje

liezelotje

20-10-2008 om 13:18

Iemand bekend met silhouette shades?

Ik ben op zoek naar andere raambekleding en kwam op een site silhouette shades tegen.Dit is een soort van luxaflex tussen 2 lagen doorzichtige stof; erg mooi vind ik zelf.
Ik ben nog niet in een speciaalzaak geweest, maar ik ben alvast wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Volgens mij is het nog vrij nieuw; ik heb ze nog nergens gezien, dus ik ben benieuwd of iemand mij hier iets over kan vertellen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Liezelotje

Is zeker niet nieuw en Luxaflex is niet de enige fabrikant die ze maakt, waarschijnlijk wel de duurste. Ziet er wel mooi uit maar realiseer je wel dat vliegjes en mugjes in de tunnels kunnen gaan zitten en die daar niet meer zonder vlekken uit te krijgen zijn.

brenda129

brenda129

21-10-2008 om 14:52

Ja, wij

Toen wij een jaar of 7 jaar geleden dit huis betrokken hingen ze al op de hele beneden verdieping.
Ik vond ze helemaal geweldig. Ziet er echt geweldig uit!
Maar ondertussen hebben we ze dus al een hele tijd en ik begin mij er steeds meer aan te ergeren.
Het schoonmaken van die dingen is bijna niet zelf te doen.( je kunt ze geloof ik wel door hun zelf laten cleanen maar dan ben je ze wel even kwijt.) Dit hangt wellicht ook van de grote af! Wij hebben ook twee grote van ruim 2,5 meter breed. Die heb ik 2 jaar geleden zelf geprobeerd schoon te maken. Je moet hem dan helemaal uitrollen en dan heb je een behoorlijk groot lap stof wat je ergens kwijt moet.
Ze trekken heel erg veel stof aan, vind ik.
Om zeg maar door twee transparante lagen heen te kunnen kijken moet je hem eerst helemaal laten zakken. Dus als je hem optrekt tot op het helft van het raam dan kun je er niet meer doorheen kijken. En inderdaad, vliegjes en andere insectjes gaan tussen de banen zitten. Die krijg je er amper tussenuit en zijn dan extra zichbaar wanneer je hem helemaal dichtdoet.
Ze zijn wel erg mooi maar ikzelf zou ze nooit meer nemen.

Wij hadden silhouette

wij hadden (in ons vorige huis) silhouette van Luxaflex. Ik denk dat het iets soortgelijks is. Silhouette is aan 2 kanten een soort vitrage, met ertussen (in de breedte) stoffen lamellen. Dit geheel kun je ophijsen in een cassette die bovenaan het raam hangt.
Wij vinden het echt super mooi. Maar, idd vliegjes die ertussen vliegen en doodgaan ziet er niet zo mooi uit.
Eens in de zoveel tijd haalde ik ze van het raam, en spoelde met de douchekop alle vliegjes en viezigheid eruit, door de silhouette uit te rollen en dan dwars te zetten. Daarna nat weer (uitgerold) ophangen.
Lijkt heel wat, maar per scherm was ik max. een half uur bezig (wel liefst met zijn 2-en).
Als ik het nu kon betalen wist ik het wel.
Overigens zag ik bij een bouwmarkt ook iets dergelijks als huismerk. Ik weet echt niet bij welke, ik gooi ze allemaal door elkaar.

Carmen

Carmen

26-10-2008 om 21:32

Mooi!

Ik heb ze ook. Nu een jaar of vijf. Ik vind het heel erg mooi. De vliegjes zijn geen probleem. Die zijn erg gemakkelijk met een busje perslucht te verwijderen. Maar mijn luxaflex zijn nu ondertussen wel echt viezig geworden, vooral die bij de keuken. En ik weet eigenlijk nog niet hoe ik ze moet gaan schoonmaken. Zelf doen lijkt me eigenlijk geen optie, de breedste is ruim twee meter.

Zeker mooi!

Ze zijn zeker erg mooi ! En zoals iemand hierboven al schreef, leveren ze een busje perslucht mee, waarmee je de vliegjes eruit kunt blazen.
En je kunt het product zelf reinigen (in een bad ofzo).

Kijk anders ook eens naar facette shades.

Succes ermee !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.