Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-10-2011 om 17:49
Mijn man kan echt niet grasmaaien! Voordat iemand zegt dat ik het zelf moet doen: ik doe al 90% van het werk hier in en om het huis en als ik dat klusje ook nog ga overnemen...kortom: het is zijn klus.
mijn vader was leraar aan de tuinbouwschool en hij ergerde zich ook groen en geel aan buren die niet konden grasmaaien. Dus de stofzuigertechniek, heen en weer. Ik maaide vaak het gazon thuis. En dat was veel en zonder elektrische maaier. Dus gewoon mooie rechte banen lopen, niks heen en weer.
Misschien is dat ook wel de reden dat ik eht niet kan aanzien, dat heen en weer gedoe en niet kan aanhoren.
Bovendien: komt het gras er ook niet mooi af en het resultaat is knudde.
Grasmaaien doet-ie op zondag, buren hebben ook al geklaagd, komt er ook nog eens bij.
Heb al eens overwogen zo'n grasmaairobot te kopen. Die maait zelf het gazon, laadt zich automatisch op en geen lawaai. Maar kost 2000 euro.
Hoe maaien jullie? Ook met de stofzuigerteckniek of banen lopen?
05-10-2011 om 21:20
Jullie denken toch niet
dat Mirjam nog meeleest, toch? Die is allang verbijsterd over jullie schrijpende gebrek aan eerbied voor het grasmaaiersvak haar heil elders gaan zoeken. Op het tuiniersforum www.dewaremaaier.nl, of zo.
08-10-2011 om 21:28
De robot
Wij hebben zo'n grasrobot, we noemen het ding Brutus, Brutus heeft een hondenhok met zijn eigen naam erop. Je kunt maar een afwijking hebben, toch? We hebben Brutus via Marktplaats en we zijn er nog steeds weg blij mee. Nooit geen gezeur meer wie het gras moet maaien, geen groenbak die overstroomt en een prachtig gazon. alleen af en toe kantjes knippen. En geen discussies over maaitechniek....
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.