Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Repelsteel

Repelsteel

18-10-2011 om 08:03

Ik weet ik weet wat jij niet weet!

Nav een aanbieding om je auto professioneel te laten reinigen; matjes en vloerbekleding worden vaak niet schoongemaakt maar overgespoten in de kleur die ze hebben. Puur voor het zicht dus, alle haren, pluisjes stofjes etc zitten er dus gewoon nog op. Wat weten jullie dat ik niet weet?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

18-10-2011 om 09:38

Grappig

mmm nou lekker dan. Dit wordt zo n draadje waar je dan helemaal verdrietig van wordt vanwege alle nepperij

Wist jij al dat wit brood van Blue Band helemaal geen echte volkoren vezels heeft ook al staat dat erop? maar dat het werkelijk helemaal niks toevoegt...

Ik ga ook es denken of ik een positieve weet...

Thursday Next

Thursday Next

18-10-2011 om 11:47

Spinazie

Spinazie bevat helemaal niet zoveel ijzer als men altijd denkt. Het heeft wel een iets hoger ijzergehalte dan veel andere groentes.
van Wiki:
Spinazie bevat inderdaad meer ijzer (3-4 mg) dan veel andere groenten, maar het ijzergehalte van spinazie is lange tijd zeer sterk overschat, en nog steeds hebben veel mensen dit beeld voor ogen bij spinazie. Toen in 1937 een nieuwe analyse werd uitgevoerd door Duitse wetenschappers, bleek het ijzergehalte tien keer zo laag te zijn als werd aangenomen. Hoe dit foutje had kunnen gebeuren is niet helemaal duidelijk; een theorie is dat de resultaten van onderzoek met gedroogde spinazie op verse spinazie overdragen werden, een andere dat er een komma op de verkeerde plek gebruikt werd.

Olivia

Olivia

18-10-2011 om 12:36

Cosmetica

Ik weet van een medewerker uit een cosmeticafabriek dat daar 's ochtends de potjes van het kruidvat onder de grote bak met dagcreme langs gaan om te laten vullen en in de middag gaat dezelfde creme in dure merkpotjes uit Duitsland. Sindsdien geloof ik dat merk gedoe niet meer zo. Tevens kijk ik vaak naar de keuringsdienst van waarde op nederland 3, waar je dit soort dingen ook hoort.

Kerst in de libelle


http://www.youtube.com/watch?v=IIZspmvxQ20

blijft leuk!

Ingrid

Ik weet

dat als je 30x45 cm foto's nabestelt op kruidvat.nl, de foto's dan 30x40 cm zijn. Dat je vervolgens je hele dure, bijna nergens te krijgen 30x45cm formaat fotolijsten weer terug kan brengen naar de winkel, en vervolgens op elke straathoek tegen afbraakprijzen 30x40 lijsten kunt kopen.
Wisten jullie niet, hè?

Tijgeroog

Tijgeroog

18-10-2011 om 17:39

Maar silone

Knippen ze er dan een stukje vanaf (kan ik zelf overigens ook heel goed) of worden de verhoudingen aangepast?

Fout

Nee, het is gewoon helemaal fout. Op de site kun je niet eens 30x40 aanklikken, die mogelijkheid is er niet. Wel 30x45. Dat heb ik ook besteld, dat is ook geleverd volgens het stickertje op de envelop waar ze in zaten. Bij nameten (toen ze niet in de 30x45 lijst pasten) bleken ze 30x40 te zijn. Nou ja, bijna dan. Ik moest zowel van de boven- of onderkant als van de zijkant een halve cm afknippen. Het eindresultaat is prachtig hoor, maar het klopt niet. Ik heb vandaag geprobeerd kruidvat te mailen, maar ik kan ineens niet meer op hun site komen. Ligt dat aan mij?

die 30x40 is in goede verhoudingen, niks afgeknipt door kruidvat.

Mona

Mona

18-10-2011 om 22:01

Kleinbeeld vs spiegelreflex

Silone vergis je je niet in kleinbeeld of spiegelreflexcamera?
Een spiegelreflexcamera maakt foto's in verhouding 2:3, dus ik krijg wel degelijk een 30x45 foto. Met een kleinbeeldcameraatje is de verhouding van de foto altijd 3:4 dus dan krijg je een 30x40 foto. Het ligt er dus maar net aan welk formaat je aanlevert.

Fiorucci

Fiorucci

19-10-2011 om 07:53

Tuinmetamorfose

Ik kwam er deze week achter dat als je je tuin aanmeldt voor een metamorfose, dat je niks te zeggen hebt over de keuzes die men maakt voor je tuin, en dat je het gewoon zelf moet betalen. Alleen wat arbeidsloon betaald het programma...

Nee, ik heb mijzelf niet aangemeld, buren van mij doen mee..

Ja mona (ot)

Als ik op de site kijk naar faq's en dan bij: ik heb een ander formaat ontvangen dan besteld, dan staat er idd een een voor mij vaag verhaal over 3:4 en 2:3, en zelf bijsnijden voor de bestelling.
Blijft raar dat je er op deze manier achter moet komen. In mijn onnozelheid denk ik, ik bestel 30x45, ik krijg 30x45.

Ikea apparatuur

is whirlpool en ikea vraagt meer dan whirlpool zelf. Dus als je dan al ikea wil, neem dan niet die van ikea zelf maar bestel op internet whirlpool apparatuur, check wel even de inbouwmaten.

ik kwam daar achter toen ik in 2009 apparatuur ging vergelijken, de seriecodes in de ikea waren gelijk aan de seriecodes op internet.

inmiddels geen idee, we hebben overigens op de koel/vries na alles van siemens wat perfect past in de ikea kastjes. Ikea als keuken is trouwens mi een afrader, elk jaar hebben we nieuwe deurtjes nodig. Gut ik zal weer eens bellen want ze moeten weer vervangen worden, overigens ook het uittrek pannendinges die hangt nu scheef.

Reanimatie

ik was echt verbaasd toen laatst in Zembla werd gemeld dat reanimatie maar in 15% van de gevallen effectief was (de andere 85 % overleeft niet)

Daar had ik een toch heel ander beeld bij.. (naast alle verhalen over oude mensen waarvan je zou kunnen zeggen: "laat ze gewoon sterven, het leven is klaar" en meer schrijnende verhalen)

http://zembla.vara.nl/Niet-reanimeren-a-u-b.10062.0.html

Jaymza

Jaymza

19-10-2011 om 21:19

Bcc

Ik was laatst met mijn zoon mee wasmachine/wasdroger kopen.
Verklaarde de verkoper dat het ene apparaat op dat moment bij een concurrent 50 euro goedkoper was, dus dat hij dat van de prijs af deed. Zelf zouden we daar niet zo snel op gelet hebben.

Jaymza

Reanimatie

pfoe, dat is een flinke lap tekst.

Ik snap nooit zo goed dat we allemaal moeten kunnen/willen reanimeren.
Iedereen wenst zich een snel zo pijnloos mogelijk levenseinde, als het moment ooit daar is. Een hartstilstand, bijvoorbeeld. Maar als dat gebeurt, dan mag dit de dood niet zijn. Vreemd. Moeilijk vraagstuk, erg moeilijk.

Wel een zwaar onderwerp voor zo'n luchtig draadje als dit, trouwens.

Bromvlieg

het ging mij er vooral ook om dat ik in de veronderstelling was dat we heel wat mensenlevens zouden kunnen rédden met reanimatie.

Het percentage wat lukt is zo bijzonder laag (en alle schrijnende verhalen erbij maakt wel dat ik me afvraag wat we doen..)

Luizen

Sinds ik van de keuringdienst van waarde weet dat álle roze kleurstof gemaakt wordt van luizen, kijk ik toch met iets andere ogen naar roze lollie's en yocho-yocho. Ook de z.g. verse panga file is allemaal bevroren ingevlogen. Dus of je nu een goedkope diepvrieszak koopt of een z.g. 'verse'voor veel meer geld, het is allemaal uit dezelfde 'fabriek' kwekerij en vrachtwagen
groeten albana

WYSIWYG

WYSIWYG

20-10-2011 om 11:42

Reanimatie

mijn zwager was 56, en gereanimeerd na een hartaanval/stilstand. Hij was op de goede plek, bij de fysio op het gezondheidscentrum (huisarts in zelfde gebouw). Arts was er na 2 minuten, er was al een AED gebruikt, en men kreeg het hart na 11 (!) minuten weer aan de praat. Hij is 3 dagen "gekoeld" in coma gebleven, en is er goed uitgekomen. Hij hoorde naar zijn zeggen tot de gelukkige paar procent. De rest overlijdt, of houdt er blijvend (hersen)letsel aan over.
Maar met hem gaat het prima. Heeft nu een ICD, een geimplanteerde automatische defibrilator/reanimator. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

ilsepilse

ilsepilse

20-10-2011 om 11:47

Jaymza - afdingen

ik ding altijd af bij electronica zaken , ze hebben een vaste prijs en mogen extra korting geven tot die prijs ... dus altijd proberen !

Hombre

Hombre

20-10-2011 om 13:16

Wat ik ervan (denk) te weten

Reanimeren zoals jij en je buurman dat doen is niet the real thing. Het enige dat je doet is wat zuurstof aan de hersenen proberen te leveren zolang de ambulance met de defibrillator er niet is. Blijven die te lang weg, dan is het te laat voor je hersencellen.

Tegenwoordig heb je op steeds meer plaatsen van die automatische defibrillators. Dat kan natuurlijk ook.

Klopt hombre

Reanimeren met een defibrillator is vele malen beter dan wat je zelf doet. Het overlevingspercentage verdubbelt ongeveer. En hoe sneller je bent, hoe beter de kansen. Maar bij oude mensen kun je je wel afvragen of het wel echt waardevol is. Punt is, je laat iemand ook niet zomaar voor je ogen doodgaan als je kunt reanimeren.

Bij kinderen en jonge mensen (rond de 20) is trouwens het overlevingspercentage na een reanimatie juist ook weer laag. Op jonge leeftijd hoor je natuurlijk geen hartstilstand te krijgen, en als je die dan toch krijgt is er vaak een hartafwijking. En daar valt meestal niet tegenop te reanimeren. Helaas. Het is natuurlijk een ander verhaal als een kind bijv. bijna verdronken is.

Het percentage overlevenden na een spontane hartstilstand is sowieso bedroevend. Maar 5% en daaronder vallen ook de mensen die in een levenslange coma zijn geraakt. Ik ken iemand die een hartstilstand wel heeft overleefd, een ICD kreeg, 2 of 3 keer is gered door de ICD en toch overleed aan een hartstilstand zonder dat de ICD hem kon redden. Heel akelig.

O, en wat weet ik dat (sommigen van) jullie niet weten? Dat schizofrenie iets heel anders is dan een gespleten persoonlijkheid. Schizofrenie is het hebben van hallucinaties of wanen, bijvoorbeeld achtervolgingswaan. Of het meervoudig persoonlijkheidssyndroom überhaupt wel bestaat, wordt ook betwijfeld.

kaatje43

kaatje43

20-10-2011 om 21:28

Nog even terug naar het draadje

Hetzelfde verhaal als bij de cosmetica.

Duracelbatterijen komen uit dezelfde fabriek als de goedkope broertjes. Van dezelfde band gaan ze linksaf en de anderen rechtsaf.

Tirza G.

Tirza G.

20-10-2011 om 22:33

Elissa (licht ot)

Schizofrenie betékent gewoon gespleten persoon. Schisis, schisma betekent gespleten. Ze wisten toen nog niet beter, denk ik

Tirza

Jaymza

Jaymza

20-10-2011 om 22:45

Afdingen?

Zeker in elektronicazaken lukt mij dat nooit. In dit geval waren we al blij een winkel gevonden te hebben die op een 3e etage zonder lift wilde bezorgen en die beide apparaten wilde aansluiten op een tweeling trekschakelaar.

Jaymza

Tirza

Tirza, klopt helemaal, schizofrenie is een heel rare naam en het misverstand is logisch. Maar er werd mee bedoeld dat die persoon gespleten is van de werkelijkheid, niet gespleten in zichzelf.

Zeer ot: net zoiets raars vind ik dat psychologie niet onder de geesteswetenschappen valt. Want wat betekent psychologie nu letterlijk? Juist.

Valkyre

Valkyre

24-10-2011 om 23:16

Afdingen

Stap 1: zoek op het internet de laagste prijs voor het product wat jij wil hebben
Stap 2: gewapend met printjes naar de winkel
Stap 3: bluffen dat de bezorging gratis is bij die webwinkel, en vragen of ze het artikel ook voor die prijs kunnen leveren.

ONDER de laagste prijs op het internet is me nog niet gelukt, maar vaak vind je wel een aanbieding waarbij er 20% korting vanaf gaat (wasmachine ofzo), maar waar de bezorging dan weer geld kost. Dat laatste moet je er dan natuurlijk niet bij vertellen...

@valkyre

hmm met printjes van een internet webwinkel naar een gewone winkel en dan afdingen? opmerking is altijd: tegen prijzen van webwinkels kunnen wij niet op: zij hebben geen (hoge) kosten van winkelpand, personeel, magazijn. En zij geven geen garantie mevrouw.

jaren geleden ooit een excursie met chemici gehad in een margarinefabriek: op maandag werden de goedkope zeeuwsch meisje margarine gedraaid, op dinsdag de dure blue band. Ingredienten heel klein beetje aangepast, voor de rest precies hetzelfde!
Ja, het tv programma keuringsdienst van waarden is leuk; toen onderzocht werd wat een begrafenis/crematie nou precies kost en hoe het ook kan (zelf bloemstuk bestellen, een kast bij Ikea), daar wordt je 30x meer berekend dan dat je het zelf zou regelen!

rosa

rosa

28-10-2011 om 08:14

Site

Hier is een site waar allemaal producten op staan die door dezelfde fabriek gemaakt zouden zijn: http://omroep.vara.nl/Home.4372.0.html
Jammer genoeg is het niet geverifieerde informatie dus je hebt er niets aan.. Bijv. de hagelslag van AH en de Ruijter: als die uit dezelfde fabriek komen zou dat niets zeggen, want ze smaken echt heel anders. Maar in het commentaar staat al een reactie van de Ruijter dat dit bericht niet klopt.
Ik betwijfel ook al die verhalen over dezelfde fabriek. Ik denk dat een deel van het productieproces misschien wel hetzelfde is, maar dat na het steeds genoemde linksaf en rechtsaf op de lopende band nog iets gebeurt waardoor kwaliteitsverschil optreedt.

Biene M.

Biene M.

28-10-2011 om 08:41

Fabriek

Als scholier heb ik het genoegen gesmaakt vijf dagen in een zeepfabriek te mogen werken. Daar werden allerlei merken zeep gemaakt. Maar de receptuur was per merk totaal verschillend.

Als er drie gerechten uit mijn keuken komen betekent dat ook niet dat ze alle drie hetzelfde smaken en kosten.

Ik weet het van...

...een grote brouwerij. Daar komen diverse merken bier vandaan, maar ze zijn toch echt niet allemaal hetzelfde. Sommige trouwens wel. Ik heb in de supermarkt een keertje gegniffeld bij het zien van een flesje bier met een etiket van het ene merk en een dopje van het andere. Slordigheidje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.