Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Astrid

Astrid

08-04-2020 om 08:13

Ik wil graag een bankstel

De titel zegt het al: ik wil graag een bankstel, maar wil wat gerichter kunnen zoeken omdat ik geen uren kan winkelen.
Ik wil er niet zo eentje als nu ( Ikea) met losse kussens waar na een half jaar de kuilen invallen.
Eisen:
hoekbank
Leer/o.i.d.
Hardere zitting niet té diep ivm korte benen, maar ook niet zo dat je met je knieën in je nek zit; ik hang graag uit noodzaak.
Duurzaam, ik ben bereid meer te betalen om er langer mee te doen. Ik was bv. 1100 kwijt voor mijn huidige bank, maar zou daar nu zeker 3 keer zoveel voor willen betalen of meer als hij echt jn model blijft. Ik zit nu tegen het skelet aan. Degelijkheid en stevigheid, heel graag.

Spam me met ervaringen, linkjes, namen van winkels. Alstublieft.
Dank u wel.

Dees

Dees

08-04-2020 om 08:17

Hoekbank

Mijn ervaring met hoekbanken, hoe duur je ze ook koopt de hoek zakt in.

Astrid

Astrid

08-04-2020 om 08:25

Klopt Dees

Daar ligt mn Maltezer van 7 kilo

Ik sta ook open voor losse banken, maar woon in een appartementJE en moet daardoor de ruimte zo nuttig mogelijk gebruiken.

Angela67

Angela67

08-04-2020 om 08:35

leolux

wij hebben stoffen banken van Leolux, een 3-persoons en een 2-persoons.
misschien kan daar ook leer op.
mooie stevige kussens, nog steeds zo goed als 5 jaar geleden.
geen hoekbank dus
wij wilden ook niet te diepe zitting en niet zo laag bij de grond
details:
Ardartne 2 zits bank 2050,000
stof Hallingdal 190 (zwart) stiksel zwart
1,00 LEOLUX Frame rvs geslepen 105,000 105,00
1,00 LEOLUX Ardartne 2,5 zits bank 2375,000
stof hallingdal 190 zwart, stiksel zwart
1,00 LEOLUX Frame rvs geslepen
gr Angela

Triva

Triva

08-04-2020 om 08:54

Toch ikea

Wij hebben daar een prima bank gekocht, gewoon de wat duurdere soort kiezen.

Tine Winkel

Tine Winkel

08-04-2020 om 09:17

maar

je zult toch echt moeten proefzitten op een bank? Wat is dan de zin van onze ervaringen?
Bij een leolux (achtig) bedrijf krijg je best goede kwaliteit en daar betaal je voor. En de andere kant van de markt (Leen Bakker of kwantum) is het meestal andersom.

Jesse_1

Jesse_1

08-04-2020 om 09:23

Hoekbank

Een hoekbank neemt wel gelijk veel ruimte in.

Wij hebben destijds een heel dure gekocht, na lang winkelen, bij Goossens. Dit is een bank die je op allerlei manieren naar je eigen zin kunt samenstellen, dus niet alleen wat voor poten/leuning/bekleding/kleur, maar ook de stevigheid van de zittingen bijvoorbeeld.
We hadden allerlei winkels gezien en op allerlei banken gezeten, maar dit was 'm. Ook mazzel dat ze hier de juiste stevigheid van de zitting hadden staan in de showroom natuurlijk.
We hebben hem niet meteen gekocht, mede omdat het wel een hoop geld was, en later nog een keer terug toen we ook goed nagedacht hadden over leuningen/kleur etc.

Flavia

Flavia

08-04-2020 om 09:36

Bank + chaise longue

Ik heb in mijn kleine appartement een hoekbank gecreerd door een 2zits element te combineren met een chaise longue.

Ik vind het een groot voordeel dat ik dat ding zelf kan verbouwen naar links of rechts zodat ik mijn woonkamer regelmatig even kan omgooien qua indeling.

Hij is wel van Ikea, inmiddels ruim 9 jaar oud en gaat echt nog wel een paar jaar mee.

Pirata

Pirata

08-04-2020 om 10:27

montis

Kijk eens naar banken van Montis of Montel, daar zitten hele mooie bij.
Zelf heb ik een ruime 2-zitter met aan 1 kant een chaise longue, dat maakt flexibel qua indeling inderdaad. Ook staat het niet zo lomp.
Op marktplaats staan soms ook mooie banken, vooral als je op merknaam zoekt. Soms is de kleur niet wat je zoekt maar een leren bank kun je bv. verven.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-04-2020 om 10:47

Korte zitting

De beste bank qua zitdiepte is voor mij de Ektorp van Ikea. Die heb ik nu al 16 jaar en inmiddels is hij echt wel op. Ik kan alleen nergens een bank vinden die qua zitdiepte en -hoek minstens net zo goed zit. Nu kan ik wel weer voor een Ektorp gaan, maar de hoezen die Ikea momenteel heeft zijn lelijk of saai.
Mijn zus heeft net een nieuwe bank na 6 jaar zoeken, het is dus echt wel iets om de tijd voor te nemen. Veel naar fysieke winkels en veel uitproberen.

Flavia

Flavia

08-04-2020 om 11:17

Phryne

nieuwe hoezen: bemz.com ! leuke prints en ze leveren snel. Niet goedkoop, wel goed.
Ik heb ook een Ikea bank die niet meer in verkoop is maar zij hebben daar nog wel hoezen voor.

Paasei

Paasei

08-04-2020 om 16:26

Geen hoekbank

Die dingen zijn juist ruimtevreters. Geldt ook voor chaisse longues. In die hoek cq op chaisse longue zit nooit iemand, als je visite hebt. En bij eigen gebruik wordt de hoek/longue meestal alleen gebruikt om de benen languit te gooien. Ik zou bij ruimtegebrek eerder kiezen voor iets waar je zelf lekker op zit/hangt en investeren in goede eetkamerstoelen (bekleed, wielen, armleuningen) om te kunnen bijschuiven.

Wij hadden ook jaren een Ektorp (Ikea) maar zijn nu over op een bankstel van Sanders Meubelstad. Stoelen voor visite (de kinderen) en een 2,5 zits voor ons. Met een knopje aan beide kanten waarmee je de beensteun omhoog kunt laten komen en de rugleuning achteruit gaat. Relaxmodus voor tv kijken. Een uitvinding!

Astrid

Astrid

08-04-2020 om 17:21

super/uitleg

Dat zijn al veel uitgebreide tips, heel erg bedankt!

Natuurlijk moet ik proefzitten, maar als ik op voorhand kan filteren door ervaringen met zwakkere bankstellen qua stof of frame, kussens enz, dan heeft dat mijn voorkeur.
Ik kan namelijk lichamelijk niet langer dan een half uur rechtop blijven. Niet staand, zittend gaat ook niet dus het wordt hangen in kussens.
Door een val (niet eens van echte hoogte) heb ik mijn rug blijvend beschadigd en ben ik onderweg naar afkeuring voor werk. Geen pretje, daar geen behandeling werkt. Goed "hangen" op een bank is belangrijk, zeker omdat ik veel thuis ben.
Te zacht mag niet ivm de rug (ook net een nieuw bed besteld want deze kom ik niet meer uit).

Ik heb al heel veel aan de tips, namen enz gehad, ik maak een lijst en die gaat mee.
Dus heb je nog een merknaam, goede tip ivm indeling: heel graag en voor de rest iedereen nogmaals bedankt!
Dat winkelt wat lastig, alhoewel ik natuurijk van de bedden gebruik zou kunnen maken.

Anemone

Anemone

08-04-2020 om 19:43

Wehkamp

Veel keuze online, met recensies over hoe goed een bank zit. Ze komen hem brengen en als hij niet bevalt halen ze hem gratis weer op.

Hier

Hier een Gelderland 4800. Die is er in twee dieptes, wij hebben het oude, ondiepere model. We hebben m nu ruim tien jaar en zien nu slijtage aan de hoes, maar hij zit ( en ligt) nog altijd uitstekend. Het is alleen geen hoekbank.

Groeten,

Temet

Hanne

Hanne

08-04-2020 om 20:22

Hoekbank?

Maar is een hoekbank wel een verstandige keus. Ik zou de vraag wat een goede zitplaats voor mij is overleggen met een ergotherapeut, zodat je straks geen bank hebt waarmee te alsnog niet uit de voeten komt.

Goed zitten, hangen of liggen is belangrijk als je klachten hebt.

Triva

Triva

08-04-2020 om 21:36

bank

Ik heb gezocht op de site, mijn bank is er niet meer, allemaal leren banken met harde randen aan de zijjkant. Die van ons is heerlijk zacht, kun je ook op liggen. Ik vraag me ook af wat een hoekbank voor voordeel heeft als je alleen maar kunt hangen. Laat je goed informeren. Misschien een bank met zo'n voetdeel wat omhoog kan (ik roep maar wat, misschien is dat juist helemaal fout) of juist een stoel die alle kanten op verstelbaar is tot ligstand en zitstand en sta-opstand?

Astrid

Astrid

08-04-2020 om 22:47

Die stoel komt er ook

Het wordt en/en.
Jullie hebben gelijk vwb informeren wat goed is.
De bank die ik nu heb is te zacht en te diep/mijn benen te kort)
Ik zit niet vast aan een hoekbank, maar heb er nu eentje en dat vind ik wel fijn.
Maar heeft zeker nadelen, dus ik sta open voor andere vormen. Misschien kan ik 2 x een 3-zitter kwijt.

De ergostoel komt er, de fysio begon er ook over, goede tip ook.

Ook de tip van het onderste deel omhoog is een goede. Ik kan mijn rechterbeen nog geen 20 cm optillen als ik zit dus dat zou fijn zijn voor stoel of bankdeel. Ben erg blij net de tips!

Bo

Bo

09-04-2020 om 21:59

Eijerkamp

Eijerkamp is nu open op afspraak. Kan je heel gericht zoeken, Van goedkoop: Trendhopper, tot middenklasse: Montel, tot duurder: Leolux. Design en klassiek, ze hebben het allemaal. Bij de duurdere merken kan je de vulling kiezen en dus voor een stevigere of juist zachtere zit kiezen. Met tal van bekledingsmogelijkheden. Diepe zit, of juist niet. Losse kussens of strak. Etc. Ik heb er toevallig net nieuwe banken gekocht.

One stop shop, ik ben heel praktisch en houd ervan!

Hier een middenklasser

Leren banken van Montel. Eenb driezits en een tweeenhalver. Prima prijs kwaliteitsverhouding. Royaal aanbod in tijdloze modellen in diverse kleuren. Zitten lekker en zien er na vijf jaar steeds mooi uit. Geen aandelen. Ikea zou ik niet (meer ) doen, bij ieder bezoek lijkt de kwaleit achteruit te hollen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.