Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fleur

Fleur

29-10-2008 om 10:30

Ik wil weer werken maar.....

Zoals mij titel het al zegt, ik wil weer gaan werken, na 7 jaar thuis te zijn gebleven omdat ik de kinderen niet naar de kinderopvang wilde brengen.
Maar ik wil zelf weer dolgraag aan de slag, en heb de mogelijkheid om dit 3 dagen te gaan doen. Maar ik zie er wel heel erg tegenop om de kinderen 3 middagen naar de bso te laten gaan. Is dit niet te veel? (ma, di, do-middag)
En als je een nul uren contract hebt, krijg je dan ook een tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang(bso)?

Ik ben eigenlijk gewoon heel erg bang dat het voor de kinderen zwaar wordt, ze zijn al niet heel erg graag op school, en dan moeten ze ook nog naar de bso...
Ik heb het er wel eens met ze over gehad, en ze reageren er niet echt negatief op, maar als het eenmaal zover is..Nou ja, ik zie nu allemaal beren op de weg en een zwaar gevoel in mijn hart bij de gedachte dat ze straks van die lange dagen gaan krijgen. Aan de andere kant, ik ben er ook nog en ik wil wel graag...

Wat is jullie mening en ervaring?

groetjes, Maries

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime

Maxime

29-10-2008 om 11:05

Werken onder schooltijd?

Hoi,

Kan je niet iets vinden onder schooltijd? Ik zag onlangs groot aangeplakt bij TempoTeam uitzendburo; "werken tussen 9.00 en 15.00 uur" staan...daar zochten ze mensen voor. Ik dacht eigenlijk toen ik dat zag dat ze eindelijk inzagen dat dit voor veel mensen dé oplossing is.
Mijn kindjes vonden het ook hélemaal niets, de overblijf tussen de middag al niet, en ik vermoed (maar nooit hoeven proberen) de bso ook niet. Ik had een vriendin waar ze een dag in de week bij mee konden. De andere dagen zorgde ik ervoor dat ik om 15.00 thuis was, en een dag deed mijn man dat.

maxime

Thuiswerken?

Hoi Fleur,

Is thuiswerken voor jou een optie? Ik werk heerlijk thuis en kan zo kids en werk combineren.
Wat voor werk wil je graag gaan doen?

groetjes,

Christina

angel3

angel3

29-10-2008 om 17:23

Man?

heb je een partner? zou die 1 dag in de week de kids uit school kunnen halen?
Hoe oud zijn de kinderen?
Tja hier weten ze niet beter maar ik vind 2 dagen wel zat. Maar goed ik ken ook genoeg kinderen die 3 of zelfs 4 dagen gaan.

Ik zou niet onder schooltijden gaan werken omdat je dan in de vakantie een 'probleem' hebt. Ook is je werkdag relatief kort en heb je wel telkens de volle reistijden.
Misschien kun je afspreken 2 dagen vol met bso en 1 dag tot 15 uur met wanneer nodig enkele dingen thuis doen.

Suk6 met afwegingen.

Ps je kinderen voelen haarfijn aan hoe jij erin zit. Als jij het moeilijk vindt gaan zij dwars liggen. Als je gewoon opgewekt brengt: mama kan weer werken! leuk he? nu is er een hele leuke bso met die en die kinderen (vcan school? klas?) daar mogen jullie dan ook spelen.

Dropke

Dropke

29-10-2008 om 18:50

Gastouder

Er zijn ook meerdere mogelijkheden in opvang. Zelf werk ik inmiddels alleen de ochtenden en/of een avond. Verder heb ik een gastouder. Voor ons is dat een bekende, maar ik begrijp dat dat een enorme luxe is. Zo hoeven ze na school niet nog eens naar de bso, maar kunnen gewoon met vriendjes afspreken of iets leuks met de gastouder doen. Het is ook wel van belang in welk werk je een baan zoekt. Zelf werk ik in de gezondheidzorg en daar is veel mogelijk met de werktijden. In het begin heb ik ook eerst op oproepbasis gewerkt. Zo kwam ik er weer in mijn tempo in en had veel minder opvang nodig, omdat je zelf beslist wanneer je werkt.

gr Dropke

mamavogel

mamavogel

30-10-2008 om 11:31

Zelfde probleem

Ik zit ook al een jaar of 7 thuis en wil ook weer gaan werken. Ik heb een tijdje als gastouder gewerkt maar het lukt me al een tijd niet meer om een oppaskindje te vinden.
Dus ik zit al een tijdje te dubben om maar een baan te gaan zoeken. Maar ik wil eigenlijk mijn kind niet naar de buitenschoolse opvang brengen. En wil dus alleen onder schooltijd werken.
Ik heb alleen maar lbo opleiding en voorheen altijd in de tuinbouw gewerkt. Maar daar beginnen ze altijd vroeg. Vaak om zeven uur of nog vroeger. Ook is het niet heel erg in de buurt.
Dus ik ben ook begonnen met zoeken maar ik heb geen idee wat ik moet.
Ben ook op een thuiswerk website aan het kijken maar naar mijn idee heb je dan een huis vol dozen met inpak troep en verdien je er heel weinig mee.

En de thuiszorg?

Kun je misschien bij de thuiszorg je aanbieden voor werk binnen de schooltijden?

Amarins

Amarins

30-10-2008 om 22:37

Schooltijden

Realiseer je wel dat werken onder schooltijden en dus geen gebruik maken van NSO ook betekent dat je 13 weken vakantie (van de kinderen dan) moet zien te regelen? Dat kan dan alleen met "moedercontracten", maar daar wil beslist niet elk bedrijf aan.

MaximeM

MaximeM

30-10-2008 om 23:57

13 weken vakantie

Ik heb jaren onder schooltijd gewerkt (3 dagen in de week) maar heb het met de vakanties altijd onderling kunnen oplossen. Man een dagje thuis, ik een dagje thuis en dan soms een dagje naar opa en oma en vriendinnen waarbij we dan onderling op elkaars kinderen pasten, zodat zij de ene dag kon werken en ik de andere dag. Het was altijd een heel gepuzzel met de agenda, maar het was te doen hoor. Van de 13 weken vakantie ben je er zelf meestal ook wel 4 vrij..dus hou je er 9 over (verdeeld over het hele jaar)

Maxime

marie

marie

31-10-2008 om 10:45

Nso op woensdagmiddag?

hallo
het valt me op dat als er besloten wordt om de kinderen "dan toch maar" naar de naschoolse opvang te sturen er altijd de drukste middagen uitgezocht worden (ma, di, do).
Terwijl het op de woensdagmiddag (en vrijdagmiddag) vaak veel rustiger is en dus een stuk minder vermoeiend voor de kinderen is. En omdat het een stuk rustiger is en de middag langer is er meer tijd voor leuke dingen zoals naar de speeltuin etc.
Mijn kinderen gaan al jaren op de woensdagmiddag naar de nso en dat vinden ze ook de leukste middag, omdat het er dus rustiger is en ze meer tijd hebben voor leuke dingen.
Wellicht iets om over na te denken?
Groetjes

Vakanties

hoi

ik werk 32 uur per week, tijdens schooltijden. ik begin elke dag om 7.30 en ga om 15.15 weer weg zodat ik mijn kinderen kan ophalen. op woensdag is mijn man vrij, zodat ik die dag 8 uur kan werken. op vrijdag werk ik van 7.30 tot 11.45.

die 3 dagen/ 24 uur per week kun je best werken zonder dat je opvang nodig hebt, mits je man de kinderen naar school kan brengen en het bedrijf daar open voor staat. Mijn bedrijf wilde liever dat ik 5 dagen iets korter aanwezig zou zijn dan 4 dagen wat langer, ook een voordeel voor het bedrijf zelf. Je zou het kunnen bespreken?

Ik heb wel NSO geregeld maar dat is alleen voor de vakanties 6 weken per jaar * 3 dagen per week, en in 'noodgevallen'. In de plaats waar ik woon zijn meerdere opvangorganisaties, bij allen is deze vakantieopvang mogelijk.

ik zou zelf ook de voorkeur hebben voor opvang op ma-di-do indien nodig, want dan gaat het om maar 1 of 2 uurtjes in plaats van op woensdagmiddag de hele middag. Daarnaast wordt op woensdag vaak gesport, en hebben ze wat meer tijd om af te spreken met vriendinnetjes.

Groetjes
Gruffalo

Site voor banen onder schooltijden

ik kwam deze site tegen http://www.schooltijdbanen.nl/index.jsp

geen idee of het wat is, maar ik moest gelijk aan dit (en soortgelijke) draadje(s) denken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.