Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Teuntje

Teuntje

30-11-2017 om 10:04

Ik zoek .... breipatroon

Laatst kwam ik een patroon tegen waarvan ik dacht, die wil ik nog wel eens maken. Ja, en dan zoek je opnieuw, en nergens te vinden. Op welke site stond dat nou toch?
Het is een blauwe eend die op zijn buik ligt, met oranje snavel aan de voorkant en oranje poten an de achterkant. (Het zou van mij ook vogelbekdier genoemd mogen worden, daar lijkt het imho meer op dan op een eend.) Op de rug zijn gekleurde bloemen of sterren oid geborduurd.
Ik herinner me het als breipatroon maar misschien was het een haakpatrron, dat wil ik niet uitsluiten.
Wie weet wat ik bedoel?

Half a twin

Half a twin

30-11-2017 om 10:24

deze soms?

https://roelienhaakt.weebly.com/blogs
Om de eend in beeld te krijgen moet je wel even naar beneden scrollen.

Krisje

Krisje

30-11-2017 om 11:17

Ach

die heb ik ooit willen haken, hoewel dochter het graag wilde, ik vind het altijd net een plat gereden eendje.

Teuntje

Teuntje

30-11-2017 om 21:17

Lijkt er erg op!

Jullie kunnen goed zoeken! Ik denk dat hetzelfde soort patroon is gebruikt. Maar die ik heb gezien was in mijn herinnering iets minder grof van structuur, meer steken en dunnere wol denk ik.

maan.

maan.

01-12-2017 om 08:35

Ravelry?

Heb je al op ravelry gezocht? Staat vol met haak- en breipatronen.

Teuntje

Teuntje

01-12-2017 om 17:26

Gevonden!

https://nl.pinterest.com/pin/328903579018507336/?lp=true
En dat was dus idd de eend die jullie ook al lieten zien. Gehaakt, niet gebreid en toch met wat grovere steken. Zo onbetrouwbaar is geheugen dus. Maar ik vind hem nog steeds leuk
Voor doorklikken op pinterest moet je je registreren blijkbaar. Waarom is dat? Wat doen ze daar dan mee? Hebben jullie dat wel eens gedaan? Ik ben altijd wat huiverig voor zulke dingen.

Half a twin

Half a twin

01-12-2017 om 17:45

nee

Ik zoek dan altijd een gratis patroon. Als het gratis patroon naald 3 geeft en garen voor naald 3 of 4 en ik eil het groter zoek ik garen voor naald 5-6 en haak ik op 6.
Bij mij wordt trouwens alles "ongeveer" wat het plaatje aangeeft. Ik geef overal mijn eigen draai aan.
Babyslofjes haken waar ik een gezichtje van een eendje vsn maak compleet met snavel. Een gebreid vest dat ik langer maak met een andere boord. Ik wil iets unieks, iets dat niemand anders maakt. Ik deel mijn creaties niet op internet maar doe daar wel inspiratie op.
De eigenaresse van de handwerkwinkel waar ik mijn materiaal koop wil regelmatig weten hoe ik iets gedaan heb en de techniek laat ik dan ook wel zien maar ik deel geen patronen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

01-12-2017 om 22:27

Teuntje

Kijk even op YouTube, Ente Hakeln Tutorial, mrs. Emonessy.
Hakeln met een trema op de a

Teuntje

Teuntje

02-12-2017 om 12:45

Dank je wilgenkatje! Ik had hem gezien, en inmiddels ook een beschrijving kunnen printen. Ik denk dat ik tussen de achterpoten nog een blauwe staart maak en hem dan vogelbekdier noem, lijkt me beter dan ‘platte eend’.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.