Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Johanna

Johanna

17-08-2018 om 21:02

ik zoek... een rugzak

Duidelijk, toch? Tot je gaat zoeken. Ik zie door de bomen het bos niet meer!
Wat zoek ik: een rugzak, aantal liters: geen idee, merk: ik weet het echt niet, dat vind ik ook niet zo belangrijk. Wel belangrijk is een tas die voldoet aan de volgende wensen/eisen.
- fijn te dragen, ook op de fiets, hoe lichter hoe liever, maar wel een sterke 'stof'
- moet in de trein onder de stoel kunnen
- graag een beetje regenbestendig of een goede prima passende regenhoes
- rugventilatie
- moet in de (grote) fietstas passen
- wat moet erin kunnen: tablet, broodtrommel, koffiebeker, waterfles, soms ook saladebak, schrift, etui, brillenkoker, oplaadsnoer, portemonnee, zo'n tasje voor al je plastic kaarten, kleine deo.
- paar kleine vakken voor wat kleine rommel
- een piepklein vakje voor de ov-kaart, met goede sluiting

Iemand een idee welk merk/grootte?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-08-2018 om 21:39

Dakine

Mijn dochter heeft een eastpak en een dakine. Van de Dakine vindt ze het fijn dat er losse vakjes inzitten ( waar voor nood bijv. permanent een paar tampons in zitten) aan de buitenkant ook een vak voor een flesje drinken.
Ze gebruikt deze tas nu voor het 5e schooljaar en is nog steeds prima

Marinade

Marinade

17-08-2018 om 22:04

Fjallräven

Fjallraven Kånken, de 16-liter variant. Zien er ook nog eens leuk uit, mooie kleuren. Prima stads/dagrugzak.

Kaori

Kaori

17-08-2018 om 22:12

Passen

Passen en precies dit aangeven bij de buitensportzaak.

Vogel

Vogel

18-08-2018 om 09:39

Budget

Wat wil je er aan uitgeven? Als je een onbeperkt budget hebt zou ik naar een goede buitensportzaak gaan, daar kunnen ze je goed adviseren. Wil je niet de hoofdprijs betalen, ga dan naar de ANWB, Perry Sport of Decathlon. Die laatste verkoopt overigens losse regenhoezen voor rugzakken.
Met een liter of 25 moet je een eind kunnen komen qua inhoud.

Wat wil je

..een sportieve of een meer representatieve rugzak? Op advies van fysiotherapeut gebruik ik nu een rugzak naar mijn werk. Ik ben blij met mijn mooie zachte leren rugzak van Liebeskind.

Jasmijn

Jasmijn

18-08-2018 om 09:59

testen

Ik wist wel hoeveel liter ik wilde (want er moest net zoveel in kunnen als mijn reistas, dus daarvan de hoogte, breedte en diepte berekend ) dus het werd een grote. Je kunt een paar dingen doen: je legt alles klaar wat in je rugtas moet passen en stopt het een keer in iemands anders rugtas (van je zus, kinderen, of desnoods in een winkel) dan weet je in ieder geval hoeveel liter je ongeveer nodig hebt. Daarna is het toch iedere keer passen en kijken wat bevalt en welke kleuren je mooi vindt, welke banden lekker zitten enz.
Ik heb ook ooit een rugzak gezien met de ritsen aan de binnenkant (van je rug dus) beetje een anti diefstal model, vond ik ook erg mooi. De buitenzijde was heel egaal. Gezien bij Loods 5, maar hij is in meerdere winkels te koop, ben alleen even de merknaam kwijt.

Guera

Guera

19-08-2018 om 01:20

Koeriersrugzak

Is een koeriersrugzak niet iets? Waterdicht sowieso. Bv https://www.vaudetassen.nl/koeriersrugzak-clubride-ii.html

OND

OND

20-08-2018 om 09:19

Dat zou u makkelijk in een rugzakje

inhoud 15-20l moeten kunnen krijgen.
Ik gebruik zelf een Eastpak "Padded Pak'r", inhoud 24l. Daar gaat ongeveer in wat u opsomt + toiletzak + handdoek + set reservekledij + reparatieset fietsbanden + rekenmachine + mobieltje + ... Dan zit het ding wel propvol.
Ik weet niet hoe ze nu zijn (de mijne is ca. 20 jaar oud...), maar die van mij zou in elk geval voldoen aan de meeste van uw eisen.
Rugventilatie had wat beter gekund, maar dat is bij de meeste kleine rugzakken een probleem. Groot voordeel van die Eastpak'jes: erg makkelijk in onderhoud. De mijne gaat gewoon af en toe in de wasmachine.

Niki73

Niki73

21-08-2018 om 15:33

Deuter

Deuter heeft heel goede rugventilatie. Twee verticale verdikte stroken die zelf ook nog van ventilerend materiaal gemaakt zijn.
Ik heb jarenlang een Fjällräven Kånken gebruikt, die heeft dat niet. Wel heel hip, bijna onverslijtbaar (destijds tenminste wel) en de rechthoekige vorm was erg handig voor mijn studiespullen.

Vakantieganger

Vakantieganger

25-08-2018 om 07:54

Hele mooie grote outdoor winkel met veel keus

Zit in Woerden: Zwerfkei.
Enorm uitgebreide keus. Prettig personeel. Pas weer geweest en goed geslaagd (maar niet voor rugzak).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.