Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

17-09-2010 om 17:14

Ik zoek een warm hemd met decolleté

Voor de naderende winter en de tochtige perrons ben ik op zoek naar warme onderkleding. Maar ja, nogal in een raar model: ik wil een diep decolleté én korte mouwen. Anders is het zogezegd geen porum met het grootste gedeelte van mijn kleding. Iemand een ideetje? Of een ander goed idee om het niet te koud te krijgen op het perron? Een jas heb ik al...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hema

Ik zou eens beginnen bij de Hema, die heeft thermo-ondergoed en winterhemden. Laatstgenoemde hebben geen mouwtjes, die thermoshirts wel. De mijne heeft lange mouwen, misschien hebben ze ook korte. En mijn shirt heeft een hele lage hals.

Weet niet of het spul nu al in de winkel ligt of dat dat pas wat later in het jaar komt, maar het komt wel jaarlijks langs.
Buitensportzaken verkopen ook ondergoed met mouwtjes, maar geen idee hoe laag de hals is.

En anders die wollehemdjessite waar Rodebeuk het vaak over heeft gehad? Als je in het archief zoekt vind je m vast.

Groeten,

Temet

Fleece jack?

Ik heb geen idee hoe strak je jas zit maar ik doe nog wel eens een strak fleece jack onder mijn jas. Verder goede muts, goede handschoenen, warme schoenen met warme sokken.

Hemd is ook fijn maar je hebt inderdaad de hele dag warm!

Mariel (koukleum!)

Inge M

Inge M

17-09-2010 om 19:28

Corrigerend hemdje hema

Je hebt dan geen korte mouwen maar wel een warm hemd onder je kleren. Deze hebben ook een decolleté.
Als het alleen voor buiten is, zou ik inderdaad ook gaan voor een fleecejack onder je jas, of bodywarmer van fleece.

Guinevere

Guinevere

17-09-2010 om 21:02

Fleece

Een fleece bodywarmer is inderdaad ook wel een goed plan. Handzamer dan dat donzen dekbed. En ik zal de Hema in de gaten houden voor die thermodingen mét decolleté.
Mijn jassen zijn natuurlijk ook altijd te dun etc. Allemaal mijn eigen schuld (oh ijdelheid). Goede handschoenen zijn ook nog wel een uitdaging. Misschien ook maar thermohandschoenen voor onder de gewone handschoenen gaan zoeken. Een muts? Hmm, ik kies voor mijn hoofdband. Haar genoeg op mijn hoofd om het van boven warm te houden. Of...zal ik een hippe warme pet nemen?
Ja, je hoort het al, waar een mens zich allemaal al niet druk over maakt in de ochtendspits...

Dikke met fleece gevoerde jas

Ahum, als je een fleece jack aandoet onder je te dunne jas, waarom koop je dan niet gewoon een goede gevoerde jas? Lijkt me knapper staan dan de opgepropte met een fleecejack én een dunne jas. Ik heb er 1 speciaal voor de écht koude periode. Die is gevoerd, heeft de mouwen goed dicht en is winddicht en kan je ook nog met 2 ritsen dicht doen én heeft een kol (sjaal dus overbodig). En als het beter weer is doe je je dunne weer aan....Desnoods die van vorig jaar als het budget het niet toelaat. En handschoenen kan je ook al gevoerd en al kopen, leren b.v. met fleece aan de binnenkant.
groeten albana

Guinevere

Guinevere

18-09-2010 om 21:53

Ijdelheid

Ja, maar ik ben nou eenmaal ijdel. En ik heb nog nooit een heel warme jas gezien die ik én kon betalen, én echt mooi vond. Zo'n fleeceprop zou inderdaad ook wel eens minder elegant kunnen zijn. Hm, dan toch maar thermo eronder denk ik, en de verwarming op het werk lekker laag zetten. En dan tegen de collega's zeggen dat ze bibberende watjes zijn.

Opruiming

Zo'n warme ook mooie,gevoerde jas koop ik gewoon in de opruiming. Al eerder kijken wat je wat lijkt..en dan aan het eind van de opruiming ga je 'm scoren. Houd meerdere jassen voor ogen...dan is de kans groter dat er nog 1 is.Soms zijn ze dan nog maar een kwart van de oorspronkelijke prijs (is dat betaalbaar?). Mijn dikke mooie gevoerde jas (die ik nu al 3de jaar draag als het écht koud is) kostte niet veel meer dan een goed fleece jack.
En oudste (puber dus volwassen maat) heeft een extra dikke jas uit de opruiming van vorig jaar...nog niet aangehad (gaat deze winter gebeuren) afgeprijst van óver de 200 euro,naar 45 euro.
En als alternatief voor het fleecejack onder je jas. Je kan ook kranten eronder doen. Doe ze onder je bovenkleding (trui blouse) en uitgeklapt rondom je middel totaan je oksels. Deed puber ook toen ze met -13 naar school fietste. En je ziet er niets van...en met zo'n kou kraakt alles, dus zo'n krant die kraakt valt niemand op...En het staat stukken minder opgepropt.
groeten albana

Guinevere

Guinevere

20-09-2010 om 11:35

Het vriest dat het kraakt

Ah, daar komt de uitdrukking "het vriest dat het kraakt" dus óók vandaan! Dat komt door die kranten!
Maar je hebt gelijk, ik moet de uitverkoop in de gaten gaan houden en dan bovenop die vreselijk mooie, normaal gesproken onbetaalbare jas duiken. Ik moet even op de centen letten, ik wil het huis wat opknappen (ja, dubbel glas laten plaatsen, weg met die kou).

Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-09-2010 om 13:54

Afknippen

Als ik een ondershirt koop wat niet mooi past onder mijn bovenkleding, knip ik het gerust een beetje bij. Lange mouwen er halverwege afhalen, deco een beetje bijknippen, werkt prima! Soms krult het een beetje modieus om en soms niet, maar dat zie je toch niet als je het een beetje ruim doet

Hanny61

Hanny61

20-09-2010 om 14:52

Poncho

Ik zag bij Wehkamp een poncho met een col. Volgens mij kan die goed over een jas heen. Lijkt mij heel lekker warm op een tochtig perron.

Guinevere

Guinevere

20-09-2010 om 22:13

Poncho

Ah, een poncho, ik heb nog een zuiver scheerwollen exemplaar met grote col achterin de kast liggen. Kijk eens aan, helpen die dingen voor de kou? Ik vond het altijd zo tochtig met een poncho, maar had niet bedacht dat er een jas onder moest...

klokje 2

klokje 2

21-09-2010 om 14:55

Zweer bij wollen hemdjes

je weet niet wat je meemaakt met een zuiver wollen hemdje! Kijk eens op schaapjeschaapje , er zijn ook andere sites te vinden. Zacht en dun, niemand ziet 't, alleen wel voorzichtig wassen, anders krimpen ze als een gek. Ik heb er een paar, ook T shirts zijn te krijgen, heerlijk. (nee, geen aandelen)

Klokje

Hoe lang gaan die dingen mee? Vriend heeft stinkend dure merino t-shirts (van een of ander buitensportmerk). Die zouden machinewasbaar zijn, zo was hem verteld, maar al binnen een jaar vielen de gaten erin. Was jij die dingen op de hand?

Groeten,

Temet

klokje 2

klokje 2

21-09-2010 om 15:45

Temet

ja, ik was ze op de hand. Ik haat 't, maar ik ben een ster in het verknallen van was, dus ik durf het in de machine niet aan. Alhoewel ik pas heb ontdekt dat er een wolwasprogramma op mijn machine zit. (bloos) Gaten vallen er bij mij niet in, van vorige winter zijn ze nog mooi en zacht. Je hebt toch niet toevallig motten? Die zijn gek op wol. Kan me niet voorstellen dat de gaten van de machine komen, dan krimpt de boel hooguit of vervilten, ook fijn.

klokje 2

klokje 2

21-09-2010 om 16:37

Nog eentje

krijg net een mail: er zijn aanbiedingen bij natur-el.nl Echt geen aandelen hoor! Ze hebben zelfs strings van zijde, wat een giller. Vind ik dan. Schijn in hun adressenbestand te staan, nou, handig.
Zijde is natuurlijk superdeluxe, daar moet je heel voorzichtig mee omgaan. En heel warm zal het niet zijn, wel heel lekker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.