Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ikea vlonders, goed idee?

Hallo allemaal,
Ik zou heel graag een vlonder of een houten deck bij onze openslaande deuren hebben, het lijkt me heerlijk zitten/lopen in de zomer. We hebben nu wel een platje achter van kleine steentjes, maar dit voelt niet lekker aan je voeten.
Het enige probleem dat ik heb met een houten vlonder is dat het zo glad kan worden, vooral in de winter. Dat lijkt me zo gevaarlijk!
Nu zag ik dat de Ikea een soort vlonder heeft wat je tijdelijk neer kunt leggen en dan weer verwijderen. Lijkt me ideaal, gewoon de hele zomer erin en dan in de herfst verwijderen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het mooi? Het lijkt mij misschien wat gammel?
Dit is hem: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/outdoor/21957/
Bij voorbaat dank,
Annemiek

amk

amk

13-06-2014 om 09:48

ideaal

ik heb ze nu 3 jaar liggen op mijn balkon, ze worden niet zo snel glad. Wel moet je om het jaar ze opnieuw in olieen en dat is met een klein balkon niet zo erg, maar met een heel terras waarschijnlijk wel. Ik doe dat namelijk met een schuurspons dan wordt het het mooist.

Gammel is het zeker niet, wel makkelijk te leggen en op maat te maken. Doordat het wat flexibel is kun je ook makkelijk wat ongelijkheiden opvangen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-06-2014 om 09:59

vaste vloer

Wij hebben achter een hardhouten vlonder liggen die dus gewoon vast zit. Die is in de herfst en winter wel een beetje glad, maar er zijn hier nog nooit ongelukken gebeurt.
In het voorjaar schrob ik 'm schoon met groene zeep en dan is íe de hele zomer prachtig. Hij ligt hier vol in de zon, als het lang droog is zie je wel goed dat íe krimpt. Dan krijg je dus kieren.

Zo'n verwijderbare vlonder lijkt me wel handig als je ruimte hebt om 'm ergens te stallen in de winter.

ik zag ze staan

bij ikea in hout en een soort plastic-achtig donkergrijs, zag er stevig uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.