Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

abc

abc

28-02-2011 om 10:28

Ingebouwde keukenkast indeling

Ik heb zo'n ouderwetse ingebouwde keukenkast.Lekker groot(5 diepe planken van meer dan 1 m breed) dus het zou handig moeten zijn maar..dat is het niet. Alles staat altijd door elkaar enz. Dus eigenlijk is het gewoon een rommeltje.Nu hebben we een nieuwe keuken gekocht en wil ik natuurlijk alles opnieuw indelen.
Heeft er iemand een idee hoe ik een goede indeling kan maken voor die kast>Ik heb er nu mijn voorraad etenswaren instaan enz. Wie helpt mij met een praktisch plan.Alvast bedankt!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mandjes

ik heb ook een voorraad kast met 5 planken en ik gebruik veel mandjes in de kast.
een mandje met alle kruidenpotjes,een mandje met koeken,een mandje met ontbijtspullen,een mandje met pasta,s ,een mandje met koffie/thee,enz.
het voordeel is dat je alles zo terug kunt vinden en als je even de plank schoon wil maken hoef je alleen de mandjes er maar uit te tillen.
de mandjes koop je bij xenos in allerlei maten en kleuren.

Monet

Monet

28-02-2011 om 11:10

Mandjes vullen?

Jee sus-anne, je heet duidelijk geen Femke
(met een vette knipoog naar BZV)

Femke

Femke

28-02-2011 om 11:37

Dé oplossing

mijn ideale oplossing, lege mandjes in je kast. Jammer dat je me voor was sus-anne.

Ik zag het topic mandjes staan en moest al grinniken voordat ik je posting had gelezen sus-anne

groetjes van Purk

Maxime.M

Maxime.M

28-02-2011 om 13:00

Draadmanden ikea

Bij ikea verkopen ze draadmanden voor in hun standaard keukenkasten. Je moet natuurlijk zelf wat flansen maar wellicht kan je iets verzinnen waardoor die manden in je kast kunnen. Misschien maar voor 2 planken? Verder zou ik dus bovenin spullen zetten die je weinig gebuikt en vanaf 1 meter, naar beneden toe die manden dus, of desnoods timmer je (of laat je timmeren) bakken die precies passen als een soort grote uittrekbare la?

Ehm?? leg eens uit?

ik heet duidelijk geen Femke? heb ik iets gemist?

Monet

Monet

28-02-2011 om 18:43

Hahahhaa

Femke, de lover van Gijs in de serie Boer zoekt vrouw, liet haar huis aan hem zien. Een superschoon/kaal/steriel huis met een leuke vitrinekast, met daarin mooie mandjes waarin je zou verwachten dat er spulletjes in zouden zitten.
Maar neeeeee, Femke houdt van supernetjes, dus de mandjes waren allemaal leeg!

Monet

aha,nu begrijp ik het,ik kijk geen BZV vandaar.
ik kan je geruststellen,mijn mandjes zitten allemaal stampvol( vandaar dat ik ook geen Femke heet

Annet

Annet

01-03-2011 om 14:05

Mijn oplossing

Hier ook een brede diepe kast. Onderaan staan smalle witte bakken met per bak andere spullen zoals chips/nootjes/crackers, gloeilampen/tissuedozen/waxinelichtjes.
Aan de onderkant van de planken is rails aangebracht waar lange ondiepe bakken in hangen, bijvoorbeeld de Trofast. Tussen bakken en plank eronder is nog voldoende plek om spullen te zetten. Daar heb ik ook verschillende mandjes/bakjes staan.

Aan binnenkant deur hangen

De binnenkant van je deuren goed benutten met rekjes.

Ik heb er in mijn keuken een kruidenrekje, koffiefilterhouder, haakjes, een smal bakje voor de onderzetters. Ooit de tip van een prof.org. gelezen: 'Hang it up'!

Maxime.M

Maxime.M

05-03-2011 om 15:27

Maar dere

Dan moet er dus niets in de wegstaan, anders kan het deurtje niet meer dicht. Maar met een hele diepe kast is dat natuurlijk niet zo'n probleem.

Grijns

Maar volgens mij is het de bedoeling dat het nu een nette kast gaat worden....... dus die deuren kunnen gewoon dicht

Maar het is inderdaad handig om niet al te diepe rekjes aan de deur te hangen.

abc

abc

05-03-2011 om 17:29 Topicstarter

Haha

haha ja inderdaad is het nu de bedoeling dat het een nette kast wordt en vooral blijft!!
iets aan de binnenkant van deur kan maar lijkt niet echt nodig omdat er plek genoeg is op de planken. het gaat me vooral om de indeling....ik weet niet zo goed hoe ik dat het beste aan moet pakken. Iets met mandjes of zo maar wat is dan echt handig??

Niet nodig

Nee het is niet echt nodig om aan de binnenkant van de kastdeurtjes dingen te bergen. Maar wel handig. Die zaken hebben nml meteen een vaste plek gekregen. Je kunt ze met je ogen dicht vinden.

Ook kun je daardoor beter bij de zaken achterin de kast. Omdat een gedeelte(tje) van je spullen wat aan de kastdeur hangt met de deur wegdraaid. Het blijft er echt netter door is mijn ervaring.

Losse bakken op de planken is ook handig. Ik heb een flinke bak voor het zoete broodbeleg en een bakje waar alle kruidenzakjes in zitten. Ik wilde ook een bak voor de chips maar dat komt hier maar niet in het systeem. Echtgenoot blijft het ernaast leggen

En verder natuurlijk lekker veel wegdoen. Alle wat je een jaar niet hebt gebruikt kan weg.

(nog even bzv-kwisvraag ot): hoe heten gevulde mandjes ook weer?

Troeperig, volgens Femke.

(Boeoeoeoeh, ik mis boer zoekt vrouw)!

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.