Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

dorle

dorle

08-07-2011 om 17:57

Ingewikkelde gasfornuis/ inbouwovenvraag

We gaan misschien verhuizen naar een huurwoning waar een keukenblok inzit met een ingebouwde gaskookplaat. Er is geen oven of magnetron in de keuken ingebouwd. Zelf heb ik nu in de keuken een los electrisch fornuis staan met gaskookplaat. Ik kan die natuurlijk meenemen dan heb ik in ieder geval een oven. Als we een nieuw stuk aanrechtblad monteren zou het dan volgens een handige doe het zelver mogelijk zijn om, het oude fornuis eronder te schuiven. We zouden dan de pitten kunnen verwijderen evenals het rooster en de glazen afdekplaat. Er moet dan ook nog een soort ventilatiegat in het aanrechtblad komen waar de stoom van de oven uit kan komen.
Of moet ik gewoon een nieuwe inbouwoven kopen en die ergens in de keukenkastjes proberen te installeren? En mijn oude gasfornuis maar verkopen?
Ik hoop dat het nog te volgen is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alleen jij

kunt natuurlijk goed bepalen of dat mogelijk is (tenminste, ik bedoel: iemand die het daadwerkelijk ziet en ervoor staat).

Je moet je afvragen of een nieuw keukenblad de boel mooier maakt, want als je aan een bestaand aanrecht met deels inbouw gaat sleutelen, is het natuurlijk wel de bedoeling dat het er functioneler en mooier van wordt.

Maarre... ik lees 'huurwoning', dat zou zomaar kunnen betekenen dat je helemaal niet kunt/mag sleutelen aan het huidige aanrechtblad?

Is er nog ruimte in je keuken voor een losse oven? Of kun je buiten je nieuwe aanrechtblad elders in de keuken nog iets inbouwen/plaatsen?

dorle

dorle

08-07-2011 om 19:44

Moppeke

We gaan niet sleutelen aan de bestaande aanrecht. Dat had ik misschien niet goed uitgelegd. We willen aan een muur een stuk aanrecht bijbouwen, dus los van de bestaande aanrecht. En daar onder het gasfornuis. Precies het is een huurwoning. Zou een aanrechtblad te bevestigen zijn als er geen keukenkastje onderkomt maar een gasfornuis?

dorle

dorle

09-07-2011 om 09:13

Single lady

Ik bedoel een aanrecht met een kleine uitsparing waar de stoom van de oven uitkan.

Ik kan natuurlijk ook gewoon het fornuis zonder aanrechtblad neerzetten. Maar dan heb ik in het zicht 8 pitten, vier van de nieuwe inbouwkookplaat en vier van het gasfornuis.

"En eventueel een los stukje aanrecht er vlak tegenaan , als afzetplaats" Misschien bedoelen we wel hetzelfde?

"Maar ik zou zelf liever kiezen voor een losse oven eerlijk gezegd." Maar ik heb alleen een fornuis met pitten eraan vast.
Het is moeilijk uitleggen, ik ben blij dat jullie meedenken.

Los

Maar zit er dan niet een of andere afdekplaat op? Dan zie je de pitten toch ook niet?
Kan je niet gewoon eerst dat fornhuis met oven er neer zetten en dan zo 's bekijken (als je er woont) wat je ervan vindt?
Bevalt het je dan kan je alsnog dat aanrechtblad erboven doen. Bevalt het niet dat gebruik je 'm nog zolang en kijk je uit naar een leuke inbouwoven voor een leuk prijsje.
Geen haast betekent vaak dat je rustig aan om je heen kan kijken wát je precies wil en wat je ervoor over hebt.
En ja een los aanrechtblad kan altijd ook zonder kastjes aan de muur....gewoon met steunen of balkjes, zoals je een plankje aan de muur bevestigd. Denk eraan dat je de evt. uitsparing eruit laat zagen als je 'm koopt. Dan kan het heel eenvoudig en het is niet zo eenvoudig als wanneer ie al aan de muur hangt.
groeten albana

Site

Lijkt me best ingewikkeld. Misschien heb je hier wat aan (bedrijf dat met je meedenkt): http://www.keukenvernieuwers.nl/ ?

Wat is goedkoper

Je moet je afvragen wat goedkoper is; je keuken aanpassen met een gekunstelde noodoplossing, of dat geld investeren in een combioven die je op een plank in de keuken zet. Die combi-ovens zijn niet zo duur meer tegenwoordig, en volgens mij is dat een veel handigere en mooiere oplossing. En dat fornuis wat je over hebt zet je dan op marktplaats. Ik zou weinig tot niets vertimmeren aan een huurwoning, hooguit een plank ophangen (en daar kan die combi weer op!)

Dorry

dorle

dorle

09-07-2011 om 15:15

Pelle

Maar kun je een gewoon electrisch fornuis met gaspitten erop, wel in een inbouwkast inbouwen? Of moet je dan altijd een inbouwoven hebben/kopen?
Want ik wil eigenlijk een goedkope oplossing zonder dat een nieuwe oven moet kopen. Mijn oude fornuis is nog prima. Het staat alleen zo gek als je die erbij zet terwijl je wel een inbouwkookplaat in je nieuwe keuken hebt.

dorle

dorle

09-07-2011 om 15:19

Albana

Er zit een glazen plaat op, doorzichtig.
Ja, ik kan de beslissing ook later nemen en wachten hoe het staat. Ik ben alleen ongeduldig en wil niet te lang in een keuken zitten die niet af is.

dorle

dorle

09-07-2011 om 15:20

Judith-t

Ik heb 'm bij mijn favorieten gezet. Dank

dorle

dorle

09-07-2011 om 15:34

Dorry,

Ik weet niet wat mensen voor mijn bosch fornuis zouden geven. Ik zou een kunnen kijken op Marktplaats.
Maar als ik moet kiezen tussen een nieuwe/2hands combi oven op een plank of een extra aanrechtblad en daar mijn oude fornuis onder schuiven kies ik denk voor het laatste. Mocht dat technisch kunnen natuurlijk, gasslang van pitten wordt niet aangesloten, electische oven moet het blijven doen, glazen afdekplaat moet eraf, aanrechtblad moet goed bevestigd.
Oh, verhuizen en het is geneens zeker

Valkyre

Valkyre

09-07-2011 om 19:39

Kun je niet gewoon

Het inbouwfornuis wegwerken? Met een extra grote houten snijplank ofzo? Of een op maat gezaagde plaat in de kleur van het aanrecht? Desnoods met balkjes aan drie zijden zodat je echt niet meer ziet wat eronder zit. Dan heb je dus een stukje verhoogd aanrechtblad (ik weet niet hoe lang je bent, maar voor mijn lange man zou dat een verademing zijn..). En dan gewoon je eigen fornuis mee. Een op maat gemaakte plank is volgens mij makkelijker te realiseren dan een (veilig!) verbouwd gasfornuis.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dorle

dorle

09-07-2011 om 21:01

Pelle

Ik zag bij Ikea een werkbank van Udden. Daar zou mijn fornuis waarschijnlijk onder passen. Dan hoef ik geen planken/aanrechtblad aan de muur te maken.

dorle

dorle

09-07-2011 om 21:08

Valkyre

"Het inbouwfornuis wegwerken?" Ik heb een los electrisch fornuis met gaspitten erboven. Die wil ik meenemen.
In de nieuwe keuken zit een ingebouwde kookplaat. Zonder ingebouwde oven.
Zou ik nou de enige zijn met dit probleem of heeft iedereen tegenwoordig een keuken met inbouwapparatuur.

dorle

dorle

10-07-2011 om 11:02

Single lady

Ik denk dat ik mijn fornuis mee wil nemen om kosten te besparen. Ik vind het een fijne oven.
Ik denk dat als ik hem probeer te verkopen en een nieuwe oven koop, ik gewoon meer geld kwijt ben.
Bovendien is het niet zeker of we in de nieuwe huurwoning heel erg lang willen wonen. Eigenlijk zouden we zodra we de kans krijgen liever weggaan uit de Randstad. Maar met de huidige economie, banen, koophuizen, durven we dat nu niet aan.

dorle

dorle

10-07-2011 om 19:18

Single lady

Nee, ik wil echt graag weg. Alleen het huis is veel duurder dan wat we nu hebben. En we willen weg ivm met ernstige burenoverlast, dus toch een soort gedwongen.
Een goed gasfornuis wegdoen en daarvoor een andere oven nemen stuit me gewoon tegen de borst een soort verspilling.Maar je hebt gelijk, oven wegdoen en nieuwe 2hands hoeft niet veel duurder te zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.