Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marktvrouwtje

Marktvrouwtje

27-10-2008 om 14:41

Inkomsten mp opgeven?

Gisteren een discussie gehad met een familielid. We verkopen beiden regelmatig spullen via Marktplaats. Geen echte handel, maar gewoon overtollig speelgoed, meubels, kinderkleren, cd's en dergelijke uit onze eigen inboedel. Het afgelopen jaar heeft me dat toch gemiddeld 150,- per maand opgeleverd. Moet ik dit bedrag nu als inkomen opgeven aan de belasting? Familielid vindt van niet, ik begon te twijfelen. Wie weet het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minnie

Minnie

27-10-2008 om 14:57

Volgens mij..

...niet.

Je drijft namelijk geen handel, maar verkoopt je eigen oude 'zooi'. Hier kan je dus geen winst op maken; wat je verdient is een fractie van wat het je ooit gekost heeft.

Als je tweedehands spullen gaat inkopen en doorverkopen wordt het wel handel, en dan moet je je inderdaad als ondernemer aanmelden bij de Fiscus.

Minnie

Nee

tenzij het een handeltje wordt en dan ook heb ik het niet opgegeven. Ik kocht 5 jaar geleden wel eens pakketten kindermerkkleding op die ik dan per stuk weer op marktplaats en ebay verkocht, als bijverdienste. Het is toen nooit in mij op gekomen om het aan te geven en meer dan E 1350 per jaar heb ik er volgens mij ook niet verdiend, wel was het een heel efficiente manier om op kinderkleding te bezuinigen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.