Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-10-2018 om 19:23

Inrichtingstips voor ruimte onder midden hoogslaper gevraagd

Onder het bed van mijn jongste (10) is het een puinhoop. Zijn kamer is redelijk klein en daarom heeft hij niet al te veel ruimte om te spelen naast zijn bed.

Ik zou de ruimte onder zijn bed graag leuk willen inrichten zodat ie daar kan 'chillen'. Wie heeft tips om er iets leuks van te maken. Matras en lampje had ik zelf al kunnen bedenken, maar op de een of andere manier geeft dat niet het gewenste resultaat.

Angela67

Angela67

03-10-2018 om 21:04

zelfgemaakt bed in de hoogte

en bankje van ikea eronder. Dat past hier goed.
als je op het bankje zit en je zet een (laag) tafeltje ervoor en stoel erbij kun je spelletje spelen.
verder staat er nog een bureau, een electronisch drumstel en boekenkastje en een kledingkast. dus het is wel vol, maar dat bankje houdt het 'centraal' en 'gezellig'. als we dat bankje weg zouden halen dan is het een 'loze' ruimte.
gr Angela

Pirata

Pirata

03-10-2018 om 22:02

Bedoel je

Bedoel je een medium hoog bed?
Daar kan je niet zoveel onder doen. Bij ons stond de legostad er onder.
Kort daarna wilde zoon (toen ook 10) het bed laag hebben, kon hij er op zitten. Misschien niet te veel moeite meer voor doen dus... als het echt zo'n bed op halve hoogte is. Is het een echte hoogslaper, dan een klein bankje!

Tijgeroog

Tijgeroog

03-10-2018 om 22:43

Kasten?

Kun je er geen kasten ed onder zetten, zodat je minder kast in de rest van de kamer hebt en daar meer ruimte over houdt?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-10-2018 om 22:46

Ja medium

Het is een superleuk bed, vindt ie zelf ook.

Dichttimmeren dus en z'n zooi er onder zetten? Hmmm het is zo'n smal kamertje, dat er maar weinig ruimte overblijft.

Mabel Pines

Mabel Pines

03-10-2018 om 23:02

Kamertje maken

Visueel werkt het leuk als je er echt een extra kamertje van maakt. Achterwand en één zijwand dichtmaken en er een mooi behangetje tegenaan plakken. Ook iets doen met het 'plafond', zodat je niet tegen de lattenbodem aankijkt.
Matras met kussens, of juist misschien beter een zitzak (want dan is de vloer minder 'dichtgesmeerd') in bijpassende kleuren, op zo'n manier dat het contrasteert met de rest van de kamer. Je kunt ook een gordijnroe ophangen over de lengte van het bed. Dan kan het onder het bed een ongelimiteerde zooi zijn. Gordijn dicht en alles is netjes.

Hoe chill wil je het hebben?

Bij zoon ligt er nog steeds een fatboy onder zijn hoogslaper met daarnaast een grote doos oude Donald Ducks. Gevolg van een jarenlange vrijdagmiddagmarktritueel, daar kreeg je er vier (ik) of vijf (hij) voor een euro. Van mij mogen die DD's onderhand wel weg, van hem niet. Al leest hij ondertussen ook gelukkig wel iets anders. Het kussen is geen zooimagneet, omdat hij er graag op chillt.

hoe hoog

Er is echt een fors verschil tussen een halfhoogslaper (zoals de Kura van Ikea, die hebben wij) en een hoogslaper. Onder de laatste kan je bijvoorbeeld een bureautje plaatsen, onder de eerste niet. Althans, het kan wel, maar je kan er niet aan zitten zonder je hoofd te stoten. Eronder zitten kan alleen op grondniveau.

Geen tips verder. Ik had ideeën voor de ruimte onder de halfhoogslapers van mijn kinderen, het leek me ook nog wel een handige extra slaapplek indien nodig, maar er ligt alleen maar zooi onder. Overigens had ik destijds bewust voor halfhoogslapers gekozen omdat ik daar nog het bed kan opmaken zonder acrobatische toeren. Een echte hoogslaper is wat mij betreft bespreekbaar zodra het kroost het eigen bed opmaakt.

Wat dichttimmeren betreft: als je dat te massief vindt, kan je natuurlijk ook gordijntjes gebruiken om de ruimte af te schotten. Oogt minder massief en kan ook opengeschoven worden.

Groeten,

Temet

Tango

Tango

04-10-2018 om 15:37

Wij hadden

Hier hebben beide kinderen ook zo'n halfhoogslaper gehad. Inmiddels staat ie bij mijn neefje. We hadden er een set van doeken met klittenband bij die je op kon hangen om de zijkanten dicht kon maken. Zaten raampjes in zodat het op een soort huisje leek. En je zag ook de zooi eronder minder.
Dochter heeft een grote kamer dus die had er niet veel onder staan. Volgens mij alleen een extra matras voor een loge en wat kussens. En een klein tv-tje. Ze heeft hem ook maar kort gehad en ging vrij snel door naar een hoogslaper. Daar kon dan weer een buro onder.
Zoon kreeg hem daarna en bij hem stond er een speelgoed kastje van Ikea onder met van die speelgoedbakken erin. En daarnaast een laag speelkeukentje met allerlei nep-etenswaren erbij. Na een tijdje ging dat ook weer weg en kwam er een matras en kussens en tv. Hij heeft er zelf ook een tijdje geslapen. Een echte hoogslaper heeft hij nooit gehad, want ik vond die dingen waardeloos met opmaken. Dus toen hij klaar was met de halfhoogslaper kreeg hij een gewoon bed. Met laden eronder, want hij heeft wel een kleine kamer.

Als je ruimte nodig hebt zou ik er kastjes onder zetten met lades of speelgoedbakken. Zo blijft het netter en is makkelijker met schoonmaken ook. Maar als je het als chillruimte wil gebruiken zou ik inderdaad een dun matrasje doen, kussens, leuke lampjes en misschien een tv erbij. Zitzak gaat niet passen, je stoot zo je hoofd.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-10-2018 om 19:43

TV!

Dat is natuurlijk de oplossing voor een actief gebruik.

Moet er wel nog even over nadenken of ik dat al wil voor mijn 10 jarige.

Het is inderdaad een half hoogslaper, en wat ik zou willen is wat Kenfan beschrijft. Alleen dat werkt hier blijkbaar niet.

Een hoogslaper vind ik niet gezellig. Nu kan ik ‘s avonds bij het voorlezen over de rand van het bed hangen. Bij een hoogslaper werkt dat niet.

Ik ga me maar eens verdiepen in gordijntjes en kasten.
Een Fatboy zwerft hier ook nog ergens rond. Eens kijken of ik hem daar enthousiast voor krijg.

maan.

maan.

07-10-2018 om 11:43

Bewust geen hoog bed gekozen

Hier in de kleinste slaapkamer bewust geen (midden)hoogslaper omdat dat de ruimte nog kleiner maakt. Een wat hoger ledikant vol kastjes en laatjes houdt het ruimer en er kan heel veel spul georganiseerd onder het bed. In combinatie met lichte kleuren toont onze kleine kamer veel groter en gezelliger dan die van de overburen die wel de hoogte in gingen.

Dees

Dees

07-10-2018 om 12:07

Hoogslaper

Wij hebben bewust voor een hoogslaper met flink bureau en kastjes eronder gekozen. Onze zoon speelt onder het bed vaak alsof het een tent is. Aan het bureau speelt hij met Lego tekent hij of doet spelletjes. Op bed leest hij (we hebben een plankje met favoriete boekjes.) Als er een gewoon bed had gestaan had hij in die ruimte nauwelijks kunnen spelen. Nu doet hij dat volop! Ideaal. Bed opmaken is 1 keer per week. En is iets omslachtige maar nog steeds maar een minuut of 5 werk. Voorlezen doe ik op de opstap!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-10-2018 om 13:12

Ja leuk

Maar hier staat een ander bed. En ik zoek een oplossing voor dit bed. Mocht het tijd voor een nieuw bed worden dan gaan we wel eens nadenken over ern hoog of een laag bed.

Ik ga van de week samen met jongste aan de slag. Eens kijken wat hij wil.

Triva

Triva

07-10-2018 om 13:19

kleine kamer

Mijn jongste heeft ook de kamer van 210 bij 310 en na het Ikea Löbed wat laag, midden, hoog en stapel kan (nooit hoog of stapel gedaan) zijn we naar een bed gegaan wat precies dwars voor het raam paste. Dat is echt een gouden greep want anders heb je niets aan die ruimte voor het raam: een bed of een bureau moet daar om het meeste uit dat kamertje te halen. De deur zit tegenover het raam. Tussen deur en bed staat nog een grote kast en naast de deur begint een groot hoekbureau van deur, de hoek om tot aan het bed. Ideaal, alle ruimte benut maar hij heeft dan ook de beschikking tot de gemeenschappelijke zolder met tv en spelcomputer.

Dees

Dees

07-10-2018 om 14:42

Oo het bed versieren

Mijn zus had haar speelgoed rotzooi onder het bed liggen in tassen geloof ik. Per soort speelgoed gesorteerd. Hoefde ze het er alleen maar onder vandaan te halen.

.dan juist het bed zelf mooi inrichten met kussens enzo dat dat een chill plek is

Tijgeroog

Tijgeroog

07-10-2018 om 21:34

Kastjes onder bed

Ik had ooit eens vriendje met een piepkleine kamer en een halfhoogslaper. Die had alle ruimte onder het bed in gebruik als opslagruimte, vandaar mijn idee om het op die manier te doen. Als hij op z’n kamer was zat hij altijd op het bed, dan heb je veel meer licht en ruimte dan eronder. Nou was hij natuurlijk ook veel ouder, dus ik snap dat dat niet echt vergelijkbaar is.
M’n zoon, met een grote kamer, heeft ook een halfhoogslaper. We hebben bij hem geprobeerd om er een leuke plek onder het bed van te maken, maar dat is nooit aangeslagen. Niet met lampjes, niet met gordijntjes... alleen als slaapplek, voor vriendjes. En soms, meestal na een scoutingkamp, legt hij zelf z’n slaapmatje en slaapzak, met rugzak en alles, onder z’n bed en gaat hij daar slapen. Dat dan weer wel... 🙄

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.