Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Internet, telefoon en televisie

Kunnen jullie me een beetje wegwijs maken in het digiland? Op dit gebied ben ik dus echt een verschrikkelijke leek. Steeds vaker hoor ik mensen overstappen op digitale tv en internet met telefonie. Met als hoofdreden dat de tv een veel mooier beeld geeft en de telefoonkosten zo flink bespaard worden.
Wat ik me nu afvraag is of dit totaal pakketten zijn of moet je je voor elk onderdeel afzonderlijk abonneren? Wat ik het liefst wil is een alles in een pakket. Waarbij ik dan achteraf geen nota meer ontvang voor het bellen. Moet je dan hiervoor nog wel je abonnement van KPN (hier belbasis) blijven aanhouden of kan je dat opzeggen. Krijg je dan wel je huidige nummer nog?
Wie van jullie woont in de omgeving van Rotterdam en maakt gebruik zulke diensten? Zijn jullie tevreden met dat bedrijf?
Sorry voor de vele vragen, maar ik wil nu weleens wat meer hierover weten, en misschien overstappen maar ik weet niet waar ik moet beginnen.
Gr, Pisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

10-10-2008 om 00:12

Hier ben ik

Bij UPC betaal je je alles in 1 pakket bovenop je televisie abonnement. Ik weet niet wat het bij jullie in de gemeente kost als je in een UPC gemeente woont, maar bij ons is dat 16,37. Afhankelijk van je abonnement betaal je meer of minder voor belkosten. Belkosten waar je op kunt besparen zijn altijd wat je verbelt naar vaste nummers. Dus als je het duurste telefoonabonnement hebt bel je altijd 'gratis' naar vaste nummers.
Bij Ziggo hoef je naast de alles in 1 bundel geen tv abonnement meer te betalen. Dan is echt alles in 1 abonnement gestopt. Bij de alles in een abonnementen bel je gratis met bundelklanten onderling. Wil je je toch ook indekken voor belkosten buiten Ziggoklanten om dan kun je een voordeelbundel nemen. Avond/weekend is 6 euro en 'altijd' is 10 euro.
Bij UPC kun je een abonnement met digitaal nemen. Er zijn meer mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld een gewone digitale ontvanger of een ontvanger met harde schijf. Bij UPC krijg je die in bruikleen. Ook hier kun je zelf kiezen hoe duur je het wilt maken. Je kunt kiezen voor een heel uitgebreid zenderpakket of het wat simpeler houden. Een abonnement met een hardeschijf ontvanger is duurder, maar hier toch een persoonlijke noot: zo'n hardeschijf ontvanger is écht geweldig. Je kunt een programma stilzetten als je even iets anders moet doen en daarna weer verder kijken. Je kunt echt opnemen en dat een hele andere dag alsnog afspelen. Je kunt ook iets stilzetten terwijl een ander programma opgenomen wordt. Alleen wat je tijdelijk hebt stilgezet wordt niet op de vaste schijf opgeslagen. Maar naast deze mogelijkheden is het kijken naar digitaal echt veel mooier dan analoog, wat je nu gewend bent dus. Ik wil echt niets anders meer. Oh ja, HD is nóg scherper beeld. (HD = High Definition). Dan zie je bij wijze van spreken iedere zandkorrel in beeld. Dat is geweldig natuurlijk, maar het aantal zenders dat in HD kwaliteit uitgezonden wordt is op dit moment nog vrij beperkt. Er is sprake van dat Nederland 1, 2 en 3 ook in HD uitgezonden gaan worden. Aan dat soort ontvangers zit toch een prijskaartje.
Bij Ziggo kun je ook een digitale ontvanger krijgen bij je abonnement. Die ontvanger is dan je eigendom. Als je gewoon de basiszenders wilt hebben betaal je niets extra's bovenop je abonnement. Als je alles wilt hebben betaal je ongeveer een tientje. Als je je als nieuwe klant aanmeldt kun je ook een digitale ontvanger met harde schijf bestellen, maar dat gaat dan wel met (flinke) bijbetaling. Bekijk beide websites eens zou ik zeggen: www.upc.nl en www.ziggo.nl
Tenslotte, wat ik niet zeker weet van UPC, maar wel van Ziggo is dat als je een tv hebt met een ingebouwde digitale ontvanger, een Sony Bravia bijvoorbeeld, dan kun je wel een digitaal startpakket kopen. Dan krijg je alleen de smartcard. Dat kost 30 euro.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-10-2008 om 00:29

Nog even op een rijtje

Nog even op een rijtje:
Ziggo:
- De alles in 1 bundel is inclusief het standaard tv abonnement
- Alles in 1 basis, plus of extra (de prijs is afhankelijk van de internetsnelheid die je wilt)
- Met bundelklanten onderling gratis bellen
- Belbundel Volop bellen altijd 10 euro, avond/weekend 6 euro
- Digitale ontvanger is gratis bij een nieuwe aanmelding. Met bijbetaling als je een HD of Harddisk ontvanger wilt. Je betaalt in alle gevallen wel de verzendkosten
- de monteur is gratis
- geen los tv abonnement meer
UPC
- de bundel exclusief het standaard televisie abonnement
- De prijs van de bundel is afhankelijk van hoe je hem samengesteld hebt. Het goedkoopste product krijg je gratis.
- bellen met andere klant is gratis in de mate die bij je abonnement hoort. Bij het goedkoopst abonnement is het niet gratis, bij de twee anderen respectievelijk avond/weekend en altijd
- digitale ontvanger krijg je in bruikleen. Je huurt hem dus. Een gewone digitale ontvanger heeft een lager abonnementbedrag dan een met een harde schijf
- Bij UPC krijg je in eerste instantie altijd een doe het zelf pakket, maar wel met installatiegarantie. Als het niet lukt komt er een monteur.

Pisa

Pisa

14-10-2008 om 13:19 Topicstarter

Bedankt!

Kaaskopje. Je uitleg is zelfs voor mij duidelijk! Ik probeer nu alles uit te zoeken wat het beste bij ons past.
Nog een klein vraagje. Heb je bij dit soort pakketten nog wel je ouderwetse dure KPN abonnement nodig of kan je dat gewoon/eindelijk opzeggen? En kan je je telefoonnummer dan wel gewoon behouden?
Hebben andere uit deze omgeving trouwens ervaring hiermee? Hoe vinden jullie de service, kwaliteit, e.d.?

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2008 om 01:35

Pisa

Als je overstapt naar bijvoorbeeld de kabel heb je niets meer te maken met KPN.
Weet je wat het is met service en kwaliteit? Als je nooit problemen hebt ben je tevreden met de service en kwaliteit, als je wat pech hebt en daarmee een kwartier in de wacht moet staan wordt het als snel minder. En dat kan je bij iedere maatschappij overkomen. Ik zit zelf bij UPC. Onze ervaring is overwegend positief, ook in de tijd dat ze een minder goed imago hadden. Ik ken ook tevreden Ziggo klanten. Écht
Je kunt met je telefoon overstappen met nummerbehoud. Als je weet wanneer je van het telefooncontract bij je huidige aanbieder af kunt, KPN of bijvoorbeeld Tele2, kun je je bij het nieuwe bedrijf aanmelden. Zij zorgen ervoor dat je nummer overgezet wordt. Je kúnt je oude abonnement wel opzeggen maar dan moet je beslist binnen de opzegperiode al overgezet worden naar de nieuwe maatschappij. Als je pas erna op zoek gaat naar iets anders is je nummer niet meer te redden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.