Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Intex 3 meter zwembad, hoeveel chloor?

Zoals in de titel : wij hebben een rond zwembad van Intex, van het type waarbij je alleen de rand opblaast en die komt dan vanzelf omhoog als je het bad vult. Het bad is 3 meter doorsnee. Een vrij standaard bad dus en overal te koop. Maar elk jaar gaat het bij ons met badjes mis met het chloor : te weinig, zodat het groen wordt, of te veel, zodat het wit wordt. Ik wil graag de juiste hoeveelheid chloor in dit badje gooien, maar er staat nergens in het boekje hoeveel chloor er in moet...

Wij wonen in een gebied met hard water volgens mij. Kunnen jullie zeggen hoeveel chloor júllie in het badje gooien om het water goed te houden ? We zijn het nu aan het vullen en het blijft de hele week snikheet weer, dus wil ik het graag laten staan zonder groene algen.....

Hoeveel chloor gooien jullie per keer in de drijver ?? En dagelijks, of om de zoveel dagen ? Of lossen jullie chloorpoeder op in een emmer met 10 liter, en zo ja : hoeveel poeder dan, en ook hoe vaak ?

Alvast bedankt voor de reacties !

Martine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

29-06-2009 om 18:25

Martine

Als ik het goed heb kun je d.m.v. teststrips kijken of de hoeveelheid chloor goed is. Doet vriend hier dus weet het niet precies. Bij warm weer doet ie dat elke dag.

Polly Shearman

Polly Shearman

29-06-2009 om 21:03

Hier

2 weken geleden zo;n zwembad gekregen van iemand die een NOG groter ging kopen... pff nog groter?? dit past al amper in de tuin.
Maar goed ik heb dus op haar aanraden 5 chloortabletten in de drijver zitten, die er altijd in zit bv als ze er in spelen, dus ongeveer 22 uur per dag
Ik vind het bijzonder langzaam oplossen op deze manier kunnen we natuurlijk heeeeeeel lang doen met die dingen, ik heb nog geen test strips... die zijn heel duur heb ik begrepen..
groet, polly

Vera*

Vera*

29-06-2009 om 21:17

Teststrips

Volgens mij was ons busje teststrips iets van 8 euro. In Frankrijk halen wij op vakantie weer nieuwe chloorvoorraad. Ook hebben we een bus om de ph-waarde omhoog te krijgen. Dat werkt ook als een tierelier, zaterdag voor het eerst uitgeprobeerd. In Frankrijk hebben we vorig jaar ook een voetenbak gekocht. I.t.t. een oude afwasteil pas je hier ten minste wel met je voeten in. Met om de uitsparingen de poten van de trap en de pret kan niet meer stuk.

martine

martine

01-07-2009 om 15:13 Topicstarter

Maar...

Maar vorig jaar las ik het potje van de chloor en daar stond op 1 gram per m3. Ik heb geen flauw benul hoe veel of hoe weinig m3 er in zat maar gooide 5 gr in het badje (5 m3 leek me al aardig veel) en de strips bleven roepen te weinig. Dus gooide ik er wat meer in, en nog steeds te weinig volgens de strips. Dus gooide ik er nog meer in - en toen had ik melkwater en het is niet meer helder geworden....

5 tabletten, ik zal eens omrekenen hoeveel dat in ons poeder is. Nog meer mensen die me wat tips kunnen geven ?

Martine

Vera*

Vera*

02-07-2009 om 10:58

Blokken

Ik zou niet weten hoe het met oplossen van chloor zit. Bij ons gaat er één chloorblok in de chloordrijver en regelmatig wordt het water getest.
Ik weet wel dat er verschillende soorten chloor zijn. In Nederland is er niet zo veel te krijgen maar in Frankrijk rijen vol in de supermarkt, van langwerkend tot snelwerkend en van anti-alg tot weet ik wat.

Vera* (totaal ot)

Wil je me even mailen op [email protected]?

Vera*

Vera*

07-07-2009 om 10:34

Genista

Je hebt mail.

Jij bent snel

Dank je!

Guinevere

Guinevere

07-07-2009 om 11:06

Haha

Jullie bedankt, dames... (hier begrijpt niemand iets van)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.