Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

11-11-2018 om 10:52

Is Den Bosch leuk met kerst?

Wij hebben nog treinkaartjes met een geldigheid tot 9 dec. De bedoeling is om een dag te treinen naar een stad met een leuke kerststfeer, de grootste kans dat we dat treffen is om 8 dec. te gaan.
Mijn man wil graag naar Amsterdam,maar dat lijkt mij chaotisch.
Als ik met een leuk alternatief kom,is het ook goed.
Den Bosch heb ik altijd nog op mijn lijstje staan.
Iemand anders nog een andere leuke suggestie, voor een stad. Het gaat niet om het winkelen, maar genieten van de kerstsfeer.
Maastricht en Valkenburg valt af, vw de lange treinreis voor ons. Den Bosch is 2 uur, dat is te doen.
Randstad is ook 2 uur vanuit, dat is de max.
Graag hoor ik van jullie

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2018 om 11:26

Lijkt me wel

Wij zijn er echt héél lang geleden voor het laatst echt ín geweest, dus niet door. Ik vond het een leuke stad en wat ik er op tv verder van gezien heb, heb ik spijt dat we toen niet veel meer gedaan hebben.

8 december

8 december is volgens mij wat vroeg voor kerstsferen. In Den Bosch heb je de kerststal in de Sint Jan die - hoewel wat over the top - erg kerstig is. Alleen volgens mij is dat nog niet op 8 december maar pas week later.
Jammer dat je niet voor het winkelen gaat, ik vind Den Bosch een fijne winkelstad met veel aanbod buiten de reguliere ketens.
Noordbrabants museum is ook de moeite waard.

Deventer.

Deventer, alles in Charles Dickens sfeer is ook een aanrader.

Den Bosch is sowieso een gezellige stad.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-11-2018 om 11:42

Amsterdam

Amsterdam is een prima stad. Wel druk maar chaotisch valt wel mee. Jammer dat je Valkenburg al hebt afgeschreven. Dat vind ik echt een leuk stadje en de Kerstmarkt schijnt ook heel leuk (wel een beetje kitscherig leuk) te zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2018 om 17:14

Phryne

Ik denk niet dat ze Valkenburg en Maastricht afgeschreven heeft. Het is gewoon te ver. Dat geldt ook voor ons. Je bent langer onderweg dan dat je er kunt rondlopen.

Als je gaat voor kneuterig en niet te grootschalig, dan is Amsterdam ook niet echt het eerste waar ik aan zou denken. Dan eerder Haarlem. Op zich is élke stad natuurlijk aantrekkelijk in december, omdat ze allemaal hun kerstigste beentje voorzetten. In Amsterdam is wel veel te doen, dus als je daarheen gaat en ook een museum wilt bezoeken, of een rondvaart doen, dan is een dag haast te kort tijd.

Er is ontzettend veel te doen in de weken voor kerst. Overal zijn kerstmarkten. Naarden, bij Kasteel De Haar meen ik ook, bij Heemskerk (helaas met entree), Leiden heeft een drijvende kerstmarkt zag ik. Als kerstmarkten bezoeken een hobby is, kun je je hart ophalen. Bij ons in de stad komt ook weer een markt. Niet heel groot, maar best gezellig.

Guera

Guera

11-11-2018 om 17:21

Lichtjestoer amsterdam

Lichtjestoer amsterdam echt superleuk! Chaotisch valt wel mee hoor

Flora B

Flora B

02-12-2018 om 10:16

we zijn er nog niet uit.

Bedankt allen,
We zijn er nog niet uit.. de lichtjestour Amsterdam klinkt ook wel leuk.
Bij de meeste plaatsen zijn we nog te vroeg op 8 dec. maar helaas anders vervallen onze treinkaartjes.
Den Bosch lijkt mij gewoon een gezellig winkelstad en nu in kerstsfeer helemaal. Leiden, Haarlem, Amsterdam zijn we al meerdere malen geweest.

Valkenburg lijkt mij echt geweldig, maar dat is 3 uur enkele reis.
Nu zijn is de weersverwachting ook erg slecht volgende week zaterdag, maar ach daar is ook nog te ver in voren om een reëel beeld te hebben.

OND

OND

02-12-2018 om 10:29

Ik was twee weken terug in Hulst

Daar waren ze toen al helemaal in kerstsfeer. Al die overdekte terrassen en overal dezelfde peperdure glühwein uit den Aldi...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-12-2018 om 14:03

Mwah

Ik vind Den Bosch helemaal niet zo geweldig. Zeker niet als je voor echte kerstsfeer gaat.

Zelf zou ik voor een langere reistijd gaan en dan idd naar Valkenburg of over de duitse grens gaan.

Ik woon naast den bosch

En daar is niet heel veel Kerstsfeer? Wij waren dinsdag in Middelburg en daar was van alles te zien. Dat is in DB niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.