Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(Janneke)

(Janneke)

07-10-2008 om 07:58

Is dit niet verschrikkelijk duur?

Ik heb navraag gedaan om mijn laarzen op te laten knappen. De zolen zijn versleten en er moeten nieuwe hakken onder. Dit kwam op 24.95 euro per laars!

Dat is toch absurt duur? Of ben ik nog uit de oertijd?

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Janneke

Het valt me wel vaker op dat reapraties belachelijk duur zijn tov de nieuwprijs van dingen . Denk aan horloges, broekritsen, jouw laarzen, reparaties aan pc's enz. Maar gezien arbeidsloon en materiaalkosten denk ik niet dat het veel goedkoper kan. Wel jammer dat weggooien en nieuw aanschaffen goedkoper is.

Ari69

Ari69

07-10-2008 om 09:23

Inderdaad

Ik heb het vorig jaar wel laten doen omdat ik het zonde vond om m'n leren laarzen weg te gooien na een jaar, maar het was net zo duur als bij jou. Ik heb dus wel even lopen twijfelen. Zo zonde dat je gewoon voor hetzelfde geld een paar nieuwe kunt kopen. Het was 'vroegguh' toch echt minder duur (in verhouding) dan het nu is.

Wel duur

maar of de laarzen het waard zijn hangt ook een beetje van de nieuwprijs en de staat van de rest van de laars af denk ik. Heb net zelf nieuwe laarzen gekocht (na al -tig jaar geen laarzen meer gedragen te hebben) en die waren best duur, 150 euro, dan zou ik het wel doen als alleen de zool/hak versleten zou zijn, maar niet als de nieuwprijs bijv. 75 euro is geweest.

margje van dijk

margje van dijk

07-10-2008 om 12:19

Precies

Als je schoenen of laarzen nieuw meer dan 150 euro waren en je kunt er voor 24 euro nog een jaar mee door, dan is dat natuurlijk niet veel.

Maar kostten ze 69 euro dan is het al een ander verhaal. Dan kun je voor iets meer geld weer nieuwe kopen. Dan zou ik het niet doen.

Ik heb het ook wel eens gedaan, van schoenen die echt lekker zaten en die van goede kwaliteit waren. Dan kan ik genieten van mijn "nieuwe laarzen" voor 24 euro, hoor. Zo kun je het ook bekijken!

Margje

(Janneke)

(Janneke)

07-10-2008 om 13:56

Whahahahah, ik lig dubbel

Ik heb me namelijk vergist....let op, er stond op de prijslijst:
LZ + H 24,95 euro
RZ + H 24.95 euro

Ik heb dat gelezen als linkerzool en hak en rechterzool en hak.

Maar wat bleek...het was LederenZool en Hak en RubberenZool en Hak, hihihihihi

Overigens vind ik dit nog steeds heel duur, maar heb ze toch maar weggebracht, want ze lopen zo verschrikkelijk zalig...en de laarzen zijn nog mooi. Ik weet niet meer hoe duur ze waren, maar mij kennende zullen ze niet goedkoop geweest zijn...meestal heb ik altijd dure schoenen...

Toevallig vandaag een koopje gedaan bij V&D, laarzen (lederen) voor 59,00 euro!! Leuk he!

Groetjes Janneke

amk

amk

07-10-2008 om 18:59

30 euro

ik was begin dit jaar 30 euro kwijt voor hakken, zolen en nieuwe ritsen in mijn beide hoge laarzen. Dan vind ik 25 euro voor alleen zolen en hakken best prijzig.

Maar ik heb het ook beoordeeld als 30 euro voor een nieuw paar laarzen. En dan valt het wel mee, al heb ik ook laarzen in de kast staan die slechts 7.50 hebben gekost. En ze zijn niet tweedehands.

groet,
angela

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.