Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Is een drone een leuke cadeau voor 15 jarige?

Dag allemaal
Zoon wordt volgende week 15. Ik twijfel aan cadeau, hij heeft zelf geen wensen. Ik gaf vroeger altijd een weekendje weg maar het budet dit jaar laat het echt niet toe.
Dus ja...
Ik dacht aan een drone. Maar is het leuk of vooral gedoe.
En verder, als iemand ideeen heeft.
15 jaar dus, 3gymnasium, sport niet meer (jammer), houdt van computers en spelletjes, lezen, muziek, reizen en lekker eten.
Sini

Marie

Marie

08-12-2016 om 16:42

Ja, dat is een heel leuk cadeau!

(ook leuk voor jezelf trouwens.....).

Heb laatst een workshop dronevliegen gedaan. En het viel nog best tegen om dat ding de juiste kant op te laten vliegen.

Specht

Specht

08-12-2016 om 16:53

Vragen

Het is best een duur kado, ik vraag mij daarom af waarom vraag je niet aan hem zelf wwt hij er van denkt?

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

08-12-2016 om 17:07

Nee.

Tenminste, als je afspreekt wie de reserve onderdelen betaalt.

Als de drone valt, dan kunnen er onderdelen stuk gaan. Die moeten vervangen worden. Wie betaald dat?
Informeer ook hoe lang hij kan vliegen op een volle battery-pack. Zo triest dat je 10 minuten kunt vliegen, en dat hij dan weer 16 uur moet laden.

Vogel

Vogel

08-12-2016 om 17:56

Onbruikbaar

Want de regelgeving is zo streng dat er maar weinig plekken en omstandigheden zijn waar je er mee mag vliegen.

margaretha

margaretha

08-12-2016 om 17:57

vraag hem idd zelf

en als hij van lezen houd zou een boekenbon ook kunnen lijkt mij. Overigens kwam ik vorig jaar iemand tegen hier in de buurt die zijn drone kwijt was.

Tuinstoel

Tuinstoel

08-12-2016 om 18:13

goedkope meuk

Er zijn veel goedkope drones te koop maar dat is echt meuk. Gaat snel kapot, kort bereik of korte gebruikstijd. Wil je er echt iets mee dan kost het wel wat.

Vraag 'm eerst of hij het uberhaupt wel leuk vindt.

Een echte drone

Is heel duur, kan je ook een weekend van weg.

Heeft hij al een ebook?

Sinilind

Sinilind

08-12-2016 om 19:15 Topicstarter

Nee een ereader heeft hij nog niet. Het is misschien wel een leuke tip inderdaad. Het budget is ongeveer 150€, ik samen met zijn zus.
Sini

Ipv

Puber heeft een drone, maar die ligt te verstoffen omdat je nergens opnames kan maken zodat je naar een plek moet gaan waar je niemand tot last bent.
Daarentegen heeft puber veel meer plezier aan zijn longboard. Op longboard naar school of van een helling rollen of truukjes in de overdekte parkeergarages, ook zo spannend en nog sportief ook.

Jaina

Jaina

09-12-2016 om 12:51

Ja en nee

Een drone is natuurlijk heel leuk maar blijft het leuk? Mijn ervaring met dit soort gadgets is dat ze heel even heel intensief worden gebruikt en dan is de lol er af. Je moet namelijk wel naar een open locatie gaan, er gaat eens een onderdeel stuk en als je eenmaal een paar opnamen hebt gemaakt dan is het nieuwe er van af.
Daarvoor vind ik dit soort dingen te duur.

Dit soort gadgets zijn vooral geschikt voor de echte liefhebber. Iemand die dol is op filmen, fotografie en dergelijke zal er vast veel lol aan hebben. Maar als gewoon gadget is het maar een beperkte tijd echt leuk.

Hier hebben de kinderen er ook een gehad maar die is bij een uitstapje in de bergen verdwenen. En de hoeveelheid tijd dat ze er mee doorbrachten viel tegen. Ik heb ook niemand meer om een nieuwe horen vragen. Het was een paar weken heel leuk en lollig maar daarna werd het weinig meer gebruikt.

Voor een echte lezer is een ereader een goed cadeau. Ik heb zelf veel lol van de ereader. Ik heb een kindle en al jaren veel plezier van. Mijn dochter heeft een kindle fire wat meer een tablet is dan een ereader (al zit die functie er ook op) maar ook zij leest er veel boeken op. En valt allebei binnen het budget.

Triva

Triva

09-12-2016 om 13:03

jaina

'Dit soort gadgets zijn vooral geschikt voor de echte liefhebber. Iemand die dol is op filmen, fotografie en dergelijke zal er vast veel lol aan hebben. '

Nou nee, je mag een drone namelijk bijna nergens legaal gebruiken: 'Het is niet toegestaan om te vliegen in de buurt van gebouwen, auto- en vaarwegen en mensen. Een drone hoort dus niet thuis in een woonwijk; kies voor een geschikt gebied buiten de bebouwde kom zonder bebouwing, bebossing en verkeer.' Zodra er mensen lopen zit je al fout, nou leuk hoor op een rustige dag op de hei even je drone oplaten stijgen...

Sowieso zijn er heel veel gebieden in Nederland waar het al niet mag: https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

Een voordeliger uitje

Ik zou geen duur voorwerp kopen als je niet zeker weet of hij het wel wil. Dadelijk ligt er een drone/ereader/longboard ergens in een hoek te verstoffen. Dat lijkt me best zuur, als je zelf krap zit.

Je schrijft dat ie van lezen en muziek houdt en dat je vroeger samen een weekendje weg ging. ALs je in die lijn downsized is een wat chiquer etentje of een concert of een voorstelling ook wellicht een idee. Toen middelste zoon 10 werd ben ik hem naar Ciske de Rat gegaan. Ik ben nou niet bepaald een musicalfan, maar daar hebben we allebei van genoten.

Of je doet wat ik bij onze 15jarige jongste zoon heb gedaan: gewoon geld. Is een zwaktebod, maar op een gegeven houdt het op wat je als vrouw van middelbare leeftijd voor een puberknul kunt verzinnen als ze het zelf al niet weten.

margje van dijk

margje van dijk

09-12-2016 om 13:18

Valt me nog mee Triva

Ik heb je kaart aangeklikt maar bij ons in de buurt kun je blijkbaar ongestoord met je drone aan de slag. Valt me best mee hoe weinig gebieden het dan echt verboden is, blijkbaar.

Mijn zoon van dezelfde leeftijd zou je geen plezier doen met een drone. Het hangt erg van het kind af, denk ik. Een ereader zou hij denk ik leuker vinden, maar ik weet het niet zeker.

Tot mijn grote verbazing was hij met sinterklaas helemaal gelukkig / totaal verguld / ontzettend blij met een badjas in thema Dead Man Walking. Ik zou er nooit opgekomen zijn.

Succes, Margje

Triva

Triva

09-12-2016 om 13:21

margje

Dit zijn dus de gebieden waar het sowieso verboden is ook al vind je een stuk open terrein, zonder bebouwing, bomen en mensen. In een woonwijk buiten die cirkels mag het dus ook gewoon niet.

Gopro

Als het nu te doen is om met opnames leuke filmpjes te maken, kan je ook kijken voor een gopro. Even aan een fietshelm bevestigen en je hebt hetzelfde effect. Wordt best vaak gebruik tijdens schoolopdrachten.

Lente

Lente

09-12-2016 om 19:02

zo'n action camera is een goed idee

Die komen altijd van pas. Het kan zijn hobby worden maar ook als dat niet zo is, zijn het handige camera's om te hebben.
En niet zo duur als een goede drone.

Juno

Juno

09-12-2016 om 19:18

GoPro

Een GoPro is wel een stuk duurder! En dan komen er nog allerlei accessoires bij want je kan hem niet zo maar op een helm klikken. Je ziet niet wat je filmt tenzij je een lps schermpje erbij koopt van zo'n €80.

Even gecheckt

Gunst, net een leuke actie voor een Gopro hero van €135 voor €89. Nog geld over voor een accessoiresset.

Juno

Juno

09-12-2016 om 20:45

Mooi

Dat valt dan mee! Zoon heeft vorig jaar €250 betaald voor een ouder model omdat de nieuwe niet te doen was. Wij hebben toen nog wat accessoires gegeven.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-12-2016 om 11:09

Verzekering

Mijn man is nogal van dit soort speeltjes. Heeft radiografisch bestuurbare auto's en helicopters. Wij zijn er pas , heel suf van ons, achter gekomen dat schade veroorzaakt door dit soort speelgoed vaak niet wordt vergoed door de verzekeraar. Dat is vooral met rondvliegend speelgoed nogal tricky, die dingen vallen nog weleens uit de lucht. En veroorzaken makkelijk krassen op auto's.

Ik kan me voorstellen dat dit ook geld voor drones.

Sinilind

Sinilind

10-12-2016 om 12:00 Topicstarter

Even hardop nadenken

- Een go-Pro heeft zijn vader al, en die gaat standaard mee op skivakantie. Die is dus niet nodig dat hij een eigen heeft, zolang hij de helft van de tijd bij zijn pa is.
- Een longboard heeft hij van zijn zus en haar vriend gekregen die allebei verwoede longboard gebruikers zijn. Het ding staat bij mij en wordt wel op vakanties en uitjes meegenomen, maar niet heel intensief. Hier in het centrum van Haarlem is het handiger om op de fiets te rijden.
- Een tablet (iPad) en goede mobieltje heeft hij (helaas, gezien het feit dat hij er veel te veel tijd op brengt) al, papa is een geek en elke keer dat vader een nieuw toestel koopt (ieder 6 maanden) schuift de apparaat richting zoon of vriendin van pa. Zoon heeft dus iPhone 6 en iPad ik weet niet eens welk nummer... Vind ik decadent maar ik heb besloten om er maar niets van te zeggen. Gaat me ook niets aan eigenlijk, is zaak van vader en zoon samen.

Een e-reader vind ik zelf een leuk cadeau, en het leest prettiger dan een iPad (matte scherm). Het is wel een klein beetje dubbelop, omdat een iPad natuurlijk ook een reader functie heeft.
Feite is, als ik het zo opsom, dat zoon ontzettend verwend heeft. Klinkt naar, maar is geen verwende mormel eigenlijk.

Maar... ik ben nog aan het twijfelen. Ik blijf dus open voor meer tips. Ik dacht ook aan een kaart voor 10 keer bioscoop (van Pathé), zoon begint leuk te vinden om naar de bioscoop te gaan met vrienden.
Sini

Juno

Juno

10-12-2016 om 13:13

Even denken

Even denken wat mijn kinderen leuk vinden....
Oortjes, in-ear voor gewoon of juist een mooie overear met bluetooth
Een rugtas voor zijn longboard, waar hij hem aan kan klikken
Vuurwerkbon
Luxe luchtje, Chanel bleu oid
Retrowax voor je haar (barberahop)
Strippenkaart van de ijssalon
Toegangskaartje trampolinepark
OV-kaart met tegoed
Verlichting voor omder je longboard
Hysterische over the top verlichting voor fiets
Merchandise bij game, bijvoorbeeld een vest van assansins creed
Sportspul zoals een push upbar of gewichten

Nou ja, zoiets. Ikzelf heb overigens de Kobo H2O, een fantastische ereader. Waterdicht.

Specht

Specht

10-12-2016 om 13:17

Sportschool

Misschien een abonnement op de sportschool?

Seizoenskaart

Ik vermoed dat hij al een paar noren heeft. Maar in Haarlem is een geweldige schaatsbaan. Wat vind je van een seizoenskaart? ( en een kappersbon)

15 jaar...

Uh, heeft hij al een electrisch scheerapparaat en een trimmer voor de bakkebaarden?

Of goede skihandschoenen met versteviging
Of een snowboardtrainingsweekend als voorbereiding
Of gewoon een paar gave schoenen.

Lou

Lou

11-12-2016 om 11:31

popconcert

Twee kaartjes voor een popconcert? Een jongen van 15 hier in de buurt kreeg laatst twee kaartjes voor een optreden van Tom Odell hier in de stad. Super!

Sinilind

Sinilind

12-12-2016 om 22:30 Topicstarter

Een Kobo

Het is een Kobo (kleinere model, 6 inches) geworden. 99€ Op het ogenblik. Grote zus doet er 50€ bij voor het kopen van de eerste boeken. Ik denk dat hij er blij mee wordt
Sini

Nog goedkoper....

Tip:Gratis bij abonnement voor €59.- dat na een jaar opzegbaar is.

https://abonneren.varagids.nl/kobo-e-reader-aura-2nd?gclid=CNXY4_LI8NACFUI6Gwod384Acg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.