Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Is iemand recent in de omgeving Dam/Kalverstraat in Amsterdam geweest?

Onlangs de kledingkast van puberzoon gezamenlijk opgeruimd en alle niet-passende (of anderszins door zoon afgekeurde) kleding weggedaan. Meer dan de helft ging eruit, ik voelde me Marie Kondo.

Alleen: zoon heeft nog maar 1 min of meer passende spijkerbroek. De H&M in het winkelcentrum hier in Amsterdam Osdorp heeft bijna niks, de C&A idem, dus eigenlijk wil ik de stad in. Maar ik was onlangs in de Pijp en het was daar vervelend druk.

Op 13 maart was ik voor het laatst in het echte centrum, wat een bizarre gewaarwording was, met een uitgestorven Dam, en een Kalverstraat waar je probleemloos een kanon had kunnen afschieten. Maar inmiddels zijn er weer aardig wat winkels open. Zoals ik in een ander draadje al schreef: de combinatie van beperkingen in het aantal toegelaten bezoekers en het inkrimpen van de openingstijden kan eigenlijk alleen maar leiden tot lange rijen wachtenden.

Is er iemand hier toevallig in de afgelopen week in het centrum van Amsterdam geweest, en hoe was het daar? Nog altijd vrijwel leeg, of inmiddels vol met geïrriteerde mensen die enerzijds proberen hun inkopen te doen en anderzijds proberen de 1,5 meter afstand aan te houden?

Normaal zou ik vroeg gaan om drukte te vermijden, maar ik wil naar H&M, en die in de stad blijkt nu alleen open te gaan tussen 12 en 17 uur

Groeten,

Temet

Pooh Bear

Pooh Bear

10-05-2020 om 16:54

Ochtend

Geen idee hoe het nu in Amsterdam is maar ik was vandaag in Rotterdam in de stad en we waren erg vroeg toen de winkels net open gingen en toen was het best rustig.
Maar later op de dag werd het steeds drukker. Gelukkig waren wij toen klaar en konden we weer naar huis.

Komende week.

De basisschool gaat weer beginnen dus dat scheelt weer een groep mensen in het centrum.
Doordeweekse dag kiezen en het weer wordt een stuk minder fraai. Op Maandag is het sowieso rustiger dan in het weekend.
Morgen om 12.30 uur lijkt mij een mooie tijd om een broek te scoren.

Online?

Waarom bestel je niet online?

Triva

Triva

10-05-2020 om 17:28

waarom naar het centrum? H&M zit toch ook wel in andere gemeentes?

Jeltje

Jeltje

10-05-2020 om 17:47

Gaat wel

Ik ben maandag (4 mei) op de kalverstraat en omgeving geweest. Was heel erg rustig. Maar omdat het maandag was, was er ook niet zoveel open. Ikzelf ben een paar weken geleden ook een keer bij America Today op de F Bol geweest, was goed geregeld daar. Mijn dochter is vorige week zaterdag in het centrum geweest, en toen was het wel druk. Niet gevaarlijk, wel irritant lange rijen.
Ik zou een dinsdagochtend of zo proberen, als dat kan met online school. Ik ga met zoon ook wel eens naar Amstelveen, maar dat vind ik nu juist minder prettig omdat het veel overdekt is.

specht

specht

10-05-2020 om 18:02

H en M Amstelveen

Amstelveen heeft volgens mij geen mannen afdeling en ik denk dat de zoon van Temet niet meer in een kindermaat past

Temet

Temet

10-05-2020 om 18:29 Topicstarter

Specht

Zoon is nu duidelijk in de groeispurt geraakt, maar nog steeds maar 1.65 m, dus die past nog wel in een kindermaat. Hij is broodmager, vandaar ook dat heel veel broeken niet passen. En daarom wil ik ook niet via internet bestellen, de kans op een miskoop is me te groot.

Groeten,

Temet

Adelaide

Adelaide

10-05-2020 om 18:31

Woensdag 6 mei

Rond een uur of elf een rondje stad gefietst, Waagplein, Zeedijk, Damstraat, Wallen, Rokin, geen kip te bekennen. Heerlijk nu alle toeristen thuis zitten. Als je gaat als ze net open zijn kan het niet druk zijn. Wel met de fiets gaan want je mag alleen et de tram als het echt noodzakelijk is

Temet

Temet

10-05-2020 om 18:37 Topicstarter

Online school

De online school is inderdaad het probleem hier, zoon moet toch iedere dag wel meermalen online zijn. Ik ben al blij dat hij dat ook netjes doet . Dus tenzij hij een rooster heeft met een groot gat, zijn we op het weekend aangewezen.

Trouwens, ik moet zelf ook werken op 4 dagen per week

Groeten,

Temet

specht

specht

10-05-2020 om 18:39

Temet

Dan is Amstelveen op een doordeweekse ochtend best handig het is er dan lekker rustig.
Weet je trouwens dat je met een gratis stadshart pas gratis kan parkeren in de parkeergarage boven het busstation?

specht

specht

10-05-2020 om 18:40

Aanvulling

Gratis parkeren is anderhalf uur.

Temet

Temet

11-05-2020 om 11:42 Topicstarter

Specht

Dank voor de tip, alleen heb ik geen rijbewijs .

Mijn partner wel, dus als het echt moet kan zoon altijd nog met zijn vader in Amstelveen gaan winkelen. Maar tussen de twee heren wil de ergernis de laatste tijd nogal eens oplopen, dus het is iha handiger als ik dit soort dingen doe.

Groeten,

Temet

Mijntje

Mijntje

11-05-2020 om 14:19

altijd

Zaterdag in het centrum is het altijd druk, in elke (grote) stad. Ga gewoon op een doordeweekse dag, het beste zo vroeg mogelijk. Of bestel online als je de maat weet.

toch nog even over online

Online bestellen heeft als groot voordeel dat de keuze vaak ruimer is dan in de winkel en dat je meerdere modellen kunt proberen. Ik weet niet hoe centrum Amsterdam is op zaterdag, maar hier in Den Haag was dat afgelopen zaterdag echt niet fijn - en ik hoefde er alleen maar doorheen te fietsen en vond het al vreselijk druk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.