Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marielle

marielle

11-11-2011 om 15:42

Jaloezie: hout of alu

Stomme vraag misschien, maar heeft iemand ervaring met houten 50 mm brede jaloezien ??

Wij hebben een raam van 210 breed 150 hoog en een stuk van 250 hoog waar twee keer 140 breed moet komen. We zijn bang dat houten jaloezien heel (te) zwaar zijn en dus snel stuk/scheef?! Bovendien is het de bedoeling dat ze bij het raam ook vaak half naar beneden hangen, dus een cm of 70. Staat het dan niet beroerd als je onderaan nog zo'n grote balk met opgevouwen hout hebt hangen?

Alternatief is 50 mm breed aluminium, ook wit, net als het hout. Denk alleen dat het hout iets warmer en luxer oogt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alu!

Jij voorziet al problemen die ik destijds niet had voorzien. In mijn vorige woning had ik in de slaapkamer houten jaloezieën van Ikea. Daarvan bleken de beugeltjes eigenlijk niet helemaal sterk genoeg voor de jaloezieën dus er gingen dingen stuk, en ook verder gingen er dingen stuk, maar de boel is wel tien jaar blijven hangen en ik vermoed dat een degelijker kwaliteit/beter merk die problemen niet heeft.

Maarrrr: hout is veel dikker en zwaarder dan aluminium. En wat jij heel terecht opmerkt: in opgetrokken toestand is het een heel dik pak. Ik had ook vrij hoge ramen, en er hing gewoon een heel fors pak hout daar het bovenste deel van het raam te verduisteren. En zwaar dat ze zijn! Als je ze omhoog haalt is het of je zeilen van een tjalk staat te hijsen. Bij wijze van spreken dan.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat houten jaloezieën, net als shutters, vooral mooi zijn in neergelaten en half-openstaande toestand, als het licht zo romantisch gefilterd wordt (of helemaal dicht natuurlijk, waarbij ik wel opmerk dat aluminium beter verduistert dan hout)

Wie af en toe gewoon naar buiten wil kijken en de boel wil ophalen neme aluminium.

Groeten,

Temet

+ Brunette +

+ Brunette +

11-11-2011 om 21:55

Hout is kwetsbaarder.

Bij mij is er eentje afgebroken. Heb je met alumimium niet, kan hooguit een knik in komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.