Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Je gelooft het niet, maar het gebeurt!


Dalarna

Dalarna

08-04-2014 om 17:22

vlinder

Ik vind gewoon dat elk merk rustig een maandagmorgenmodel in elkaar kan knutselen en dat die dan op precies dezelfde manier behandeld wordt als een woensdagmiddagmodel wat heel toevallig pas na vijf maanden stuk is.

Ze kunnen het ding niet meer voor nieuw verkopen dus jij wil met je eisen gewoon wel heel erg veel en wat geeft jou de garantie dat de volgende geen probleem heeft?

Denk eens vanaf de kant van de winkelier denk ik dan, degene waar jij de overeenkomst mee heeft en ook bang is dat je nooit meer terug komt maar die is afhankelijk van de monteur van Bosch en heeft er gelukkig nog een aantal dagen af gekregen.

Als jouw nieuwe laptop na een dag ook stuk gaat vind je het ook niet prettig dat die moet worden opgestuurd en wellicht wel twee weken wegblijft maar ja, je kunt tegenwoordig niet verwachten dat elke winkel wel een eigen monteur heeft die het probleem kan oplossen. Zo werkt het gewoon niet meer itt vroeger.

nog zo één

Sokjes bij de HEMA gekoct voor mijn zoontje. De maatvoering op het kaartje blijkt echter niet overeen te komen met de werkelijke maat van de sokjes, ze waren veel te klein. Daar kwam ik achter toen ik ze aandeed bij mijn zoontje. Wat is de reactie (terwijl ik normaal gesproken erg te spreken ben over de klantgerichtheid van de HEMA): uw kind heeft ze al gedragen, we kunnen ze nu niet meer verkopen.
Uh, he? Ik kan er toch alleen achter komen dat ze niet passen als ik ze bij hem aangedaan heb? Ik zou er toch op moeten kunnen vertrouwen dat de vermelde maat de juiste is?
Ik heb erg veel moeite met het argument dat spullen, die niet voldoen, niet meer verkocht zouden kunnen worden als de verpakking geopend is of het product gebruikt. Sorry hoor, maar dan geef je toe dat je een volgende klant gewoon vernaggelt met een duidelijk ondeugdelijk gebleken product. En dat zeggen ze dan zonder blikken of blozen, hoe dom!

Andere stunt: staafmixer gekocht die het fruit maar niet gepureerd kreeg. Ik had de appel al in kleine stukjes gesneden maar dan nog werd het niks. Zegt die muts (van de Blokker) nadat ze mijn verhaal had aangehoord: ja, maar een staafmixer is ook niet bedoeld om eten in kleine stukjes te snijden. Nou ja, uiteindelijk heb ik een andere uitgezocht maar die werd binnen de kortste keren bot.Zucht.

Monique D*

Monique D*

09-04-2014 om 13:08

Kapot product, snel een nieuwe of lenen

Dalarna:
"Als jouw nieuwe laptop na een dag ook stuk gaat vind je het ook niet prettig dat die moet worden opgestuurd en wellicht wel twee weken wegblijft maar ja, je kunt tegenwoordig niet verwachten dat elke winkel wel een eigen monteur heeft die het probleem kan oplossen. Zo werkt het gewoon niet meer itt vroeger."

Ik heb tot nu toe nooit problemen gehad met laptops, maar wel met de auto en mobiele telefoons.
Als het stuk is kan je een leenauto of een leentelefoon krijgen totdat het weer gerepareerd is.
Bij een wasmachine lijkt dit wel een stuk moeilijker, maar ze komen een klant echt tegemoet om de wasautomaat gelijk te vervangen als het blijkt dat de wasmachine na een dag al kapot is en ze kunnen niet snel een monteur regelen om dit te repareren.

Annie

Annie

09-04-2014 om 13:22

Aansluiten electriciteit

Ik kon toen echt wel brullen van machteloosheid, maar nu - na tig jaar - kan ik er wel lachen om zoveel dommigheid.

Om elektriciteit aan te laten sluiten heb je een energieleverancier nodig die een belletje doet naar netbeheerder (ander bedrijf, zelfde naam) dat aansluit (knopje omzetten) en dan kan elektriciteit geleverd worden. Ik overdrijf niet, dat heeft bij ons drie weken geduurd.

Blijkbaar had mevrouw van aanmelding een foute code ingevoerd. Code 'slooppand'. Dus er komt een mannetje aanrijden dat ziet dat het geen slooppand is maar een nieuwbouwpand. Mannetje rijdt weer weg. En dan gebeurt er niets. Want dat is de opdracht; code niet goed, niets doen. Ik heb beide bedrijven tig keer aan de lijn gehad. Maar dat hielp helemaal niets. Iedereen wist dat er een foute code was ingevoerd (want dat konden ze allemaal wel in hun systeem zien) maar niemand mocht iets doen.
Nee, er kon ook niet even van het ene bedrijf naar het andere bedrijf worden gebeld. Nee, mevrouw het heeft geen zin om zelf te bellen dat gaat via ons maar wij hebben geen goede code. Nee, u kunt niet de code aanpassen want .....waarom en hoe is me ontschoten, ik weet ook niet meer hoe het uiteindelijk is opgelost maar oh wat een drama.

Sasha

Ik had voor een bruiloft een paar nude kleurige schoenen nodig. Ik vond de perfecte schoenen bij de Sasha. Allebei gepast, zaten goed dus gekocht. Ik kom thuis, sta in het daglicht, zijn ze 2 tinten verschillend van elkaar (wat je in de winkel echt niet kon zien). Ik ging terug, verkoopster zegt ook in eerste instantie dat het niet zo is. Ik zeg haar om met de schoenen naar buiten te lopen. Dit deed ze en ze schrok er zelf van. Maar ik kan u alleen een tegoedbon kopen. Geen ander filiaal in Tilburg had ze nog, en ook niet die kleur in een ander model. Dus ik wilde me geld terug. Heb wel 5 telefoontjes moeten plegen, voordat ze uiteindelijk toegaven.

Ik vind het echt onzin, waarom zou ik een tegoedbon willen voor iets. Als iets niet goed is wil ik gewoon mijn geld terug, en je leest meestal pas op de bon dat ze alleen tegoedbonnen teruggeven, maar dan heb je het product al gekocht.

Dalarna

Dalarna

09-04-2014 om 13:41

monique

Dan heb je echt geluk gehad want een leenlaptop krijg je echt niet zomaar. Juist lees je overal hoe vervelend het is als je niets meer hebt in die situatie.

Nogmaals, ik ben ook van mening dat anderhalve week lang is voor een wasmachine maar dat was het punt niet.

Dalarna

Dalarna

09-04-2014 om 13:45

Brazella

Je hebt ook gewoon gelijk, je hebt iets gekocht wat niet goed was, ondeugdelijk, het heeft niets te maken met ruilen en dan zijn ze verplicht je een ander paar te geven maar als je die niet mooi vindt moet je je geld terug kunnen krijgen. GEEN tegoedbon. Nogmaals: mensen en winkeliers verwarren ruilen nog steeds met een ondeugdelijk product.

bibi63

bibi63

09-04-2014 om 13:46

Ook zoiets, verzekering

Wij hadden een inboedelverzekering afgesloten per 1 aug voor een x waarde met een maandpremie van y. Ergens half sept kregen wij de polis en bleek dat er een fout was gemaakt: de waarde was hoger dan opgegeven, waardoor ook de maandpremie. Gebeld met de tussenpersoon, die aangaf dat er inderdaad een fout was gemaakt (invoer fout). Prima, zou worden gecorrigeerd en wij zouden nieuwe polis krijgen. Dit ontvangen wij inderdaad kort daarop, maar met ingangsdatum van de dag dat wij de vorige polis ontvingen en ik gebeld had en zij e.e.a. gecorrigeerd. M.a.w. voor de periode 1 aug tot ergens half sept betaalden wij de te hoge premie. Ik weer gebeld met de tussenpersoon. Zij melden mij dat een verzekering nooit met terugwerkende kracht aangepast kan worden. Uiteraard begrijp ik dat normaliter een verzekering niet vanaf een eerder moment (met terugwerkende kracht) afgesloten, beeindigd of veranderd kan worden. Maar nu was er door de verzekeringsmaatschappij (of tussenpersoon, geen idee) een fout gemaakt, en daar hoef ik toch niet voor te betalen. Bij hoog en laag bleven ze beweren dat het ook computertechnisch niet te verwerken valt. Zal wel, maar zoek maar een oplossing. Uiteindelijk heeft de tussenpersoon na veel gekissebis en gedoe, zoals ze aangaven, 'uit eigen zak' het teveel betaalde teruggestort.
Bibi

Monique D*

Monique D*

09-04-2014 om 13:48

Brazella, dat was ook mijn verhaal van die gameboy bij Blokker

Dat was een paar postings terug. Dalarna heeft er op gereageerd en had gelijk dat ik mijn geld terug had moeten eisen. Dat had ik niet gedaan, want vroeger was ik nog niet zo assertief om dit te bedenken (ik wachtte op hulp van de verkoopster) en accepteerde maar die tegoedbon... achteraf had ik mijn geld moeten terug eisen omdat men het product niet kon ruilen (het werd niet meer geleverd). Ik zat met een ondeugdelijk product waar ik helemaal niets aan had. En het is niet mijn probleem als ze het niet kunnen ruilen. Een tegoedbon is niet een oplossing voor dat probleem.

Kan je nagaan, dit speelde zich een groot aantal jaren geleden af en ik zit er nog mee!

Maar ik heb ervan geleerd, deze fout maak ik maar één keer!

Electriciteit

Dat verhaal van Annie doet mij denken aan een "leuke" administratieve fout met ons energiebedrijf.
Het is al heel lang geleden maar met de onwrikbaarheid van die bedrijven zou het zo weer kunnen gebeuren.
In 1997 kwam bij ons de meteropnemer langs. Met in zijn hand een apparaatje waar hij de meterstanden in opsloeg. Het was al laat, de man had lang door de regen langs de deuren gelopen, hij was moe maar deed zijn werk.
Enkele weken later krijgen wij de eindafrekening met daarop de mededeling of we even 3000 gulden willen bijbetalen voor de elektra. Binnen 14 dagen voldoen. Wij waren net gaan samen in een huis gaan wonen zaten druk in de voorbereiding voor onze trouwdag en hadden dat echt niet zo even op de bank staan.
Bij nadere bestudering van de nota zie ik dat de meterstand gelijk is aan de datum van opname. Ik bellen nadat ik op onze meter had gekeken om elk toeval uit te sluiten. De meter was nog lang niet aan dat getal toe. De telefoniste was niet te overtuigen, als "het systeem" die meterstand aangaf dan was dat zo en moest ik betalen.
's Avonds komt man thuis en die bekijkt de rekening, elektra is voor hem een peulenschil en op de enveloppe van de rekening maakt hij een berekening.
"Als wij het hele jaar de oven aan hadden gehad op de hoogste stand met de deur open dan hadden we nog niet zoveel elektra gebruikt!" riep hij na 3 minuten Hij pakte de telefoon en belde opnieuw.
We moesten toch eerst maar betalen als de vermeende fout dan was uitgezocht en ons verhaal waarheid bleek zouden we het geld terug krijgen.
Uiteindelijk hebben we het halve personeel van de energiemaatschappij aan de telefoon gehad tot de directie aan toe, voordat we niet hoefden te betalen.
Een fout gemaakt door een medewerker van een bedrijf wordt natuurlijk nooit de financiële verantwoordelijkheid van de klant. Maar voor de energiemaatschappij dat ging inzien waren wij al getrouwd en terug van huwelijksreis.

welkomstcadeau

Mijn dochter mocht voor haar verjaardag een jaarabonnement nemen op een blad naar keuze. Het werd de Cosmo girl. Als welkomstcadeau zou ze een beautypakket krijgen van Rimmel, ter waarde van 99 euro. Het abonnementsgeld was al twee dagen later afgeschreven. Twee weken later kwam er een bubbeltjesenvelop met een potje nagellak, een mascara en een tubetje crème. Nog niet een kwart van wat ze allemaal zou krijgen.
Ik een keurig mailtje gestuurd, krijg ik een autoreply dat de mail was ontvangen. Paar dagen gewacht, geen antwoord. Nog een mailtje gestuurd, weer autoreply, weer geen antwoord. Gebeld. Die mails waren nooit ontvangen. Ik heb verdorie toch jullie automatische antwoordmails? Ja mevrouw, dan heeft de Cosmo girl die niet doorgestuurd naar ons. Ik kreeg die mails van de abonnementenservice bij Betapress! Verhaal dan maar uitgelegd, zou worden opgelost. We wachten nog steeds. Vanochtend maar een pissig berichtje op de Facebookpagina van Cosmo girl gezet. Geen enkele reactie...

nog eentje

Paar jaar geleden. Dochter was jarig (jaar of 9 denk ik) en vierde een feestje. Dochter houdt niet van slagroomtaart, dus ik had bij de Hema een ander soort taart besteld, met daarop de tekst: Hiep hiep hoera voor Naamkind. Op de dag van het feestje ging ik naar de Hema, geen taart. Ooooja, het was vanmorgen nogal druk, waarschijnlijk is ie gewoon verkocht. Tja, kan gebeuren. Ik vroeg nog hoe je een taart met die tekst gewoon kan verkopen en of ie niet nog ergens in een koelcel stond. Neeeeee, waarschijnlijk niet, maar ik heb ook geen tijd om te gaan zoeken. Hier mevrouw, heeft u een lekkere slagroomtaart. Die lust mijn kind niet, ik heb niet voor niks een andere besteld. Tja, dan heeft u pech.
Gelukkig heb ik een lieve zus die snel een appeltaart heeft gebakken, want in het hele dorp was geen taart meer te krijgen. Klacht gestuurd naar het Hema hoofdkantoor, nooit meer wat op gehoord. Ik koop alleen nog handdoeken bij de Hema, voor de rest kom ik er niet meer. Als ze nou alleen maar gedáán hadden alsof ze het erg vonden had ik er wel overheen kunnen stappen, maar die laconieke houding vlak voor een kinderfeestje (toch al niet mijn favoriete bezigheid) wekte al mijn agressie op.

Jasam

Jasam

09-04-2014 om 18:32 Topicstarter

Al die verhalen doen me denken aan....

de wasdroger, die na 6 jaar de geest gaf.
Reparateur erbij, moest een onderdeeltje vervangen worden.
Wat gaat dat kosten? Ach mevrouw, weet het niet precies maar niet zo veel, was zijn antwoord. Toen kwam de rekening...

SORRY, uw goedkoopste NIEUWE wasdroger, kost minder dan deze reparatie!

en de vaatwasser, zoonlief was gestruikeld en bovenop de rekjes van het bestek terecht gekomen, waarna de bodem eruit lag.
Even een paar nieuwe bestellen.
Niet gevraagd wat het moest kosten, stom!

Wel pas op met dit soort zaken, ze waren Fl.90 (gulden) per stuk, voor 2 plastic bestekbakjes moest ik Fl.180 (gulden) betalen.

Had u niet even kunnen bellen of ik akkoord zou gaan met deze prijs?

Katniss

Katniss

09-04-2014 om 18:56

Hemataart

Zo'n kwijtgeraakte Hema verjaardagstaart hebben wij ook eens gehad. Na rondbellen bleek dat onze taart voor jongste bij iemand anders terecht was gekomen. Die mensen hadden al een huis vol visite dus hadden maar onze taart aangesneden. Gelukkig kon ik bij AH nog een kindertaart vinden en was dochter niet heel verdrietig. Na sluitingstijd kwam de bedrijfsleider van de Hema nog met een doos met taart en we hoefden niet te betalen.
Ik ben overigens helemaal met Hemataart gestopt omdat ik dat eigenlijk toch niet zo lekker vind. Dan haal ik liever gebakjes bij de bakker, die drie keer per jaar

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-04-2014 om 20:13

Hahaha die Hemataarten

Zo zijn wij ooit een keer afgescheept met een groen varken, omdat de machine van het roze kapot was.... Die hoefde ik niet. En toen ik een jaar later afgescheept werd met geen taart omdat de bestelling niet doorgekomen was, was ik wel klaar met de taarten van de Hema. Wij doen nu ook gewoon slagroomtaarten van de AH. Uit de diepvries. Dus altijd op voorraad.
Tweede keer kreeg ik trouwens wel een kortingsbon, dat dan weer wel....

Tijgeroog

Tijgeroog

09-04-2014 om 21:04

Hema taart

Ik had een hema taart voor de verjaardag van m'n dochter besteld, zo'n prinsessentaart, zonder naam erop. Op gaan halen, jaar geen taart, de bestelling was niet doorgekomen enzo. Wat rondgebeld, en de grote hema in de stad had een extra taart (want dochter wilde graag deze), als reserve, maar die mocht ik wel hebben toen ik het verhaal uitlegde. Dus ik naar de stad, taart gehaald, nog wat lekkers op de markt, en weer naar huis. Een half uur later word ik gebeld door de lokale hema, wanneer ik m'n taart op kom halen, want die stond achter in de koeling nog te wachten. Zucht... En maar uitgelegd dat ik aan een taart genoeg had.

nog uit het pre mobieltjes tijdperk...

Mijn telefoon was kapot en ik bracht hem terug naar de winkel. De verkoper vertelde dat de telefoon ter reparatie opgestuurd zou worden. Hoe lang het zou duren, ze wisten het niet. Maar -zei hij- we bellen u wel even als hij klaar is!

Hanne.

Hanne.

10-04-2014 om 12:42

die klinkt bekend

Die klinkt heel bekend.

Bij het omzetten van mijn internet abonnement ging iets fout waardoor ik weken zonder internet zat. Nadat ik diverse malen met de klantenservice had gebeld gaf ik aan dat ik een klacht wilde indienen.

Dat kon helaas alleen per mail.

Paal

Paal

13-04-2014 om 14:46

Auto

Lang gelden ging onze auto kapot in Frankrijk. We hadden net een camping gevonden voor 1 nacht. Langer zou daar niet leuk zijn, midden in de rimboe, op doorreis. Alleen het hoognodige uit se auto, we gingen wel uit eten.
Vrijdagavond auto kapt, afgevoerd naar garage in dorp X. Helaas vergeten gasstel uit de auto te halen, dus nog vele dagen uit eten.
Reisverzekering regelde het allemaal. Ook een huurauto zat in de verzekering, na 2 werkdagen. Dat zou dus pas op woensdag zijn!
Eindelijk was het woensdag en mochten we een auto huren. Dat kon mooi, onze eigen auto was klaar. Ipv auto huren mochten we ook met de taxi de auto halen.
Zo gezegd zo gedaan. Op naar de garage, alwaar geen auto stond.
Na een heel angstig half uurtje, en vele gebel, bleek de auto 40 km verderop te staan. In een dorp met dezelfde naam als waar we waren.
Toen we hem hadden hebben we opgepakt en zijn weggegaan.

Yaron

Yaron

13-04-2014 om 21:02

waterleiding

Het verhaal van Lies k komt mee bekend voor, maar dan met de waterrekening. Ik sta op het punt de kinderen uit school te halen, staat er een man van de waterleiding bij de deur met een nieuwe meter, ik zeg dat het nu niet uit komt, dat hij over een half uur naar terug moet komen, na veel gemor stemt hij toe. Een half uur later vervangt hij de meter en vertrekt. Een poosje later krijgen we de afrekening van het water moeten we 600 euro bijbetalen, dat is wel erg veel. Dus gebeld en gevraagd hoe dat kan, nou ik had mijn handtekening gezet dus het zou wel kloppen volgens hen. Wij een kopie opgevraagd, maar de handtekening leek in de verste verte niet op die van mij, dus wij een kopie van mijn paspoort met mijn handtekening opgestuurd. Uiteindelijk kregen wij geen gelijk, de oude watermeter was al vernietigd en ze konden het niet meer controleren. Ondanks veel heen en weer gebel en gemail hebben we het niet voor elkaar gekregen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-04-2014 om 22:45

Oh wat erg Yaron

Feitelijk ben je in mijn ogen gewoon opgelicht. Niet normaal dat dat zo moet gaan....

Tink

Tink

15-04-2014 om 20:02

Dalarna

Wij hebben toen onze wasmachine het begaf wel degelijk een (gratis) leentoestel gekregen, en dat was maar goed ook, ik had toen 3 kinderen waaronder 1 verse baby die katoenen luiers droeg . Dat was binnen een halve dag geregeld. Een oud barrel en ze raadden me aan maar niet weg te gaan terwijl hij draaide, maar ik kon in elk geval wassen!

Tango

Tango

16-04-2014 om 21:15

En hier

Kocht mijn man vorige week een onderbroek bij de Action. In verpakking. Thuis uitgepakt en was echt veel te klein. Hij terug naar Action maar hij mocht hem niet ruilen en kreeg geen geld terug. Een klacht kon hij per brief(!) sturen. Tja, dat doe je niet voor een onderbroek.
De reden? Bij de vakken staat dat artikelen alleen omgeruild mogen worden met gesloten verpakking. Ik heb man dus maar geadviseerd voortaan in de winkel maar een verpakking open te maken om te zien of de maat goed is. Dat werk je zo toch in de hand?

Overigens nooit problemen gehad met bestelde Hema-taarten. Ging hier altijd goed. Ik moest wel lachen om dat groene varken van Ginny. Zoon hier zou hem wel stoer vinden. Bij Angry Birds heb je toch ook groene varkens?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-04-2014 om 22:25

Die bestonden toen nog niet....

Goh Hema was er vroeg bij dus, met de Angry birds trend.....

Bij de apotheek

Bij onze apotheek trek je een nummertje en wacht je op je beurt.
Een aantal weken geleden kwam ik echter binnen en er was niemand in de apotheek behalve de apothekers assistente achter de balie.
Ik zeg dus: "oh dat hoef ik geen nummertje te trekken want ik ben toch direct aan de beurt!"
Haar antwoord: "maar als er nu iemand binnenkomt en wel een nummertje trekt en ik op het knopje druk dan moet u wachten want dan is dat nummertje aan de beurt"

Tja, ik ben maar niet in discussie gegaan.

Jasam

Jasam

17-04-2014 om 13:23 Topicstarter

Geloofsmisser van een Christelijke basisschool

Paastijd, de hal van de CBS hangt vol met tekeningen, duidelijk was de opdracht:"Teken God".
Guess what...zo'n 50 tekeningen van een man met een lange grijze baard.

Monique D*

Monique D*

18-04-2014 om 16:37

Tango: ruilen onderbroek mag niet

Ik bestel soms lange broeken bij Wehkamp. Het kan soms voorkomen dat ze mij niet passen. Uiteraard is de verpakking geopend. Gelukkig kan ik het terugsturen in dezelfde verpakking met de retourbon en dan wordt het geaccepteerd. Of dit ook bij onderbroeken zo is weet ik niet. Het kan zijn dat Action dit weigerde omdat het onhygiënisch is als men een onderbroek heeft aangetrokken om te passen. Maar het probleem is natuurlijk dat je thuis erachter komt dat het niet past, ook al is de maat op de verpakking aangegeven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.