Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mira

Mira

21-09-2017 om 10:17

Jeansmaten heren gelijk aan dames?

Ik heb eigenlijk een nieuwe broek nodig.
Ik heb al van alles aangehad maar ik vind weinig leuk. Ik hou niet van spijkerblauw, en dan valt er al veel af.

Online heb ik een leuke broek gezien, maar het gaat om een herenbroek. Ik besef dat ik actueel ben .
Het is een jeansmodel, dus ook jeansmaten. Ik probeer uit te vogelen of een maat 30 bij mannen dan even groot is als een vrouwen 30. Geen idee dus...
Voor een vrouwen model kom ik meestal bij 29 of 30 uit. Dus bestel ik dan ook een 30 bij de mannenafdeling?
Lengte is de kortste vaak toch al te lang dus dat maakt niet uit (ik kort ze altijd wel in).
Wie weet dat?

En hoe zite het met de andere maatvoering (dames 38-40 wat is dat in mannenmaten?)

Triva

Triva

21-09-2017 om 10:34

kijk hier even rond

https://www.jeansmaten.nl/ klik op die link met: Bekijk de jeansmaten in deze maattabel >>
dan krijg je nog iets aparts voor heren en dames.

Ja, jeansmaten zijn gelijk voor mannen en vrouwen, een 30 voor mannen is een 30 voor vrouwen. Maar de modellen zijn niet gelijk. En een maat 30 van het ene merk is ook niet per se even groot als een maat 30 van het andere merk.

Zelf heb ik me voorgenomen me nooit meer een herenmodel aan te laten smeren - het zit gewoon niet goed bij mij. Maar dat kan voor een andere vrouw weer heel anders liggen, het hangt maar net van je figuur af.

Een damesmaat 38-40 is dacht ik een mannenmaat 48-50, maar helemaal zeker ben ik daar niet van en ik zou me ook kunnen voorstellen dat het per soort kledingstuk verschilt.

Groeten,

Temet

ik heb de jeans van zoon gepast

en de kruislengte is wat langer dan bij mijn jeans. En ik draag een redelijk hoog model.

Mira

Mira

21-09-2017 om 15:53

Dank!

Ik ga dan maar gewoon een 30 bestellen. Het is een wat ruimer model, die je juist voor dames zelden ziet. Het is kosteloos terugsturen dus dat maakt me dan niet zoveel uit.
Dankjewel voor het meedenken

Mira

Mira

25-09-2017 om 17:13

Jaah

Hij is er en hij past. En hij bevalt mij prima.
Bedankt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.