Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nasha 1st

Nasha 1st

24-02-2010 om 16:38

Kaasfondue: wat doe je er eigenlijk in?

Ik bedoel, bij gewoon fondue neem je vlees....doe je dat bij kaasfondue ook? En wat voor vlees dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tanneke

Tanneke

24-02-2010 om 16:44

Geen vlees!

Hoi Nasha,
Nee, in kaasfondue gaat geen vlees.Bij gewone fondue is de olie heet genoeg,maar kaas niet.Dat vlees word dus niet gaar.
Wij hebben, als voorbeeld, oa het volgende bij de kaasfondue:
brood in stukjes(bijvoorbeeld turks brood of stokbrood)
rauwkost , zoala bloemkool,broccoli,wortel
En dan allerlei kleine bijgerechten, die je niet in de kaas doopt, zoals een frisse salade, gevulde eieren,fruit, dat soort dingen.

Als je vlees hebt dat al gebraden is kun je dat er natuurlijk gewoon in dopen,maar geen rauw vlees doen!
En wij voegen altijd een teentje knoflook en wat witte wijn aan de fondue toe.Lekker!
Eet ze,
Tanneke

Julia64

Julia64

24-02-2010 om 17:52

Champignons

Champignons, vooraf even gekookt in een (paddenstoelen)bouillontablet, of even bakken in wat olijfolie, zijn ook erg lekker om in de kaasfondue te dopen! Verder; stukjes tomaat, gekookte broccoli,en van die kleine salamiworstjes, als je toch per se vlees erbij wilt. Verder natuurlijk lekker stokbrood (probeer ook eens de bruine variant) of ciabatta.
Als bijgerecht een frisse salade, gestoofde courgette, en smeerseltjes voor op het stokbrood, zoals tapenade, of iets vissigs.
Hmmm, heerlijk, wij eten het zeker 1x per 2 weken.

groet
Julia

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-02-2010 om 09:44

Ook lekker

stukjes wortel
stukjes paprika
ananas

Alleen brood vind ik persoonlijk héél saai. Iedere hap is hetzelfde...

Julia64

Julia64

25-02-2010 om 10:09

Beemer

Schiet me nog te binnen; je kunt natuurlijk ook aardappelen (gekookt, gebakken) als bijgerecht serveren. Of de gekookte aardappelstukjes in de kaasfondue dopen.
Misschien ook een tip voor je man? Dan eet je gewoon AGV, maar dan met kaassaus...

groet
Julia

Zou toch niet

met vlees doen. Er zijn veel gerechten met vlees, maar kaasfondue is er niet één van.
Houdt het bij geblancheerde groenten en brood. Wat weer wel lekker is, is een pan gekookte mosselen erbij eten!

Nasha 1st

Nasha 1st

25-02-2010 om 21:51

En speciale kaas?

Heb weleens zo'n pak gezien....

moet nog zien dat ik de kinderen er echt een plezier mee doe zo te zien.....maar goed, ik wil het eigenlijk best eens proberen!

Kaas

De officiele kaasfondue uit de Savoie bestaat uit half om half Emmentaler en Gruyere. Er zijn legio variaties met andere kaassoorten maar de 'echte' heeft mijn voorkeur. zo'n pakje kant-en-klaar is lekker snel maar haalt het qua smaak niet bij verse.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.