Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

madlief

madlief

30-04-2011 om 21:07

Kado 50 (!) jarig huwelijk ouders

Hoi,
mijn ouders zijn binnenkort 50 jaar getrouwd. Goed he?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tips

alvast van harte gefeliciteerd!
hier wat tips:
-een reischeque of een al geboekte reis gegeven naar hun favoriete bestemming.
-een professionele foto van de kinderen en kleinkinderen
-een boek maken waarin je familie, vrienden en kennissen allemaal een A4 laat invullen waarin herinneringen over het bruidspaar geschreven kunnen worden. Het leukst is natuurlijk met foto's er bij. Daar moet je wel tijdig mee beginnen, want dat kost een hoop tijd!

Misschien kun je nog wat meer vertellen over je ouders, over hun hobby's hun liefhebberijen?

er komen vast nog veel meer tips!

fladder

fladder

01-05-2011 om 10:52

Hier...

...net een gevalletje gouden bruidspaar achter de rug gehad
Wij gaven: een zelfgemaakte cadeaubon voor een foto-album met foto's van de dag zelf (kan je laten drukken bij o.a. Hema, Blokker, AH, Albelli en zo), een tekening van de trouwfoto van 50 jaar geleden, wijnflessen met speciale etiketten (dankzij een handig familielid) en een taart met een foto van 50 jaar geleden (o.a. Hema en de vlaaienwinkel waar ik de naam even van kwijt ben).
Verder, op verzoek van het gouden paar zelf, een "envelopje met inhoud".

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2011 om 15:11

Hotelovernachting

Wij hebben bij de verjaardagen van vrienden, ze werden 50, een hotelovernachting via vakantieveilingen.nl geregeld. Als je een leuk budget hebt kun je er eventueel 2 doen en de maaltijden ook betalen. Daarnaast is een fotoboek om de herinneringen terug te halen altijd leuk natuurlijk.

Vera*

Vera*

01-05-2011 om 17:04

Post

Mijn schoonmoeder vierde haar 70e verjaardag groots. Van de leukste foto's is een album gemaakt dat ze per post, als verrassing, toegestuurd kregen. Dat vonden ze heel erg leuk.

Vera

Boeket en corsages

wij lieten een boeket, geïnspireerd op het trouwboeket, maken, alsook corsages.

Deze waren hartstikke leuk geworden.

Verder maakten we een diavoorstelling met een beamer, elk kind had uit oude fotoboeken fotos gemaakt (ik heb gewoon met mijn digi camera foto´s gemaakt van de oude foto´s, prima gelukt) en deze draaide op de achtergrond op een scherm.

En we maakten, als kinderen, op de dag zelf foto´s, we gaven als kado een leeg album met daarin de uitnodigingskaart van het feest en een mooi gemaakt kaartje waarop de melding werd gedaan dat dit album gevuld ging worden met foto´s van de dag zelf

Zuslief had ook nog een fotograaf geregeld die, voorafgaand aan het feest, wat mooie foto´s van ons, als (klein -en schoon)kinderen met onze ouders, en ook een paar foto´s van onze ouders samen, in groot formaat.

Een andere zus had nog een ´gouden lijst´ (zelfgemaakte lege grote fotolijst) op de kop getikt waarin we alle gasten als stelletjes apart gekiekt hebben, erg leuk geworden!

(en ja, bij ons was het ook het vijftigjarig jubileum, bijzonder hoor)

Sorry, beetje zuur...

hoezo 'Goed he?'

Mijn ouders zouden hun 25-jarig huwelijk vieren. Twee maanden daarvoor is mijn vader volkomen onverwacht overleden.
Ze zijn alle jubilea van formaat misgelopen.

Ik had er met alle plezier een leuk feest van gemaakt.

Hee, succes met je voorbereidingen, dat wel natuurlijk!!

fladder

fladder

02-05-2011 om 00:50

Bromvlieg

Ja, dat is best zuur... Maar ik denk niet dat Madlief het zo heeft bedoeld.
Het is niet iets vanzelfsprekends, en ik denk dat Madlief dat vooral bedoelde met "goed, he"... Mijn ouders hebben net die mijlpaal gehad. En ik voelde een soort van dankbaarheid, rijkdom, dat ik mijn ouders nog had, in redelijke gezondheid. Realiseerde me ook heel goed dat er veel mensen zijn die dit nooit zullen meemaken met hun ouders, wegens de dood, ziekte of een scheiding.

Zoiets is dan best zuur... Sterkte ermee!

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2011 om 03:01

Bromvlieg (o.t. omdat het niet over het cadeau gaat)

Buiten dat het natuurlijk heel erg voor jullie is dat je vader veel te vroeg is overleden, kan ik er nooit zo goed tegen als iemands blijdschap de kop in wordt gedrukt met een negatieve persoonlijke ervaring. Rot voor jou, maar wat moet Madlief daarmee? Je kunt toch niet elke uiting van blijdschap of trots de kop in drukken omdat jouw ouders dat geluk niet hebben gekend?
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook wat weerstand voelde bij 'goed hè?', hoewel ik er meteen bij zeg dat ik er helemaal vanuit ga dat Madlief het zonder verkeerde bedoelingen zo heeft opgeschreven. Ik vind een lang huwelijk alleen niet iets waar 'goed hè?' bij past.

Fiorucci

Fiorucci

02-05-2011 om 07:54

Nou...(ot)

Buiten het feit dat het misschien niet fijn is om te lezen, als je eigen ouders door omstandigheden dit feest nooit zullen vieren, vind ik het best "goed" hoor.
Zo lang gelukkig zijn met elkaar dat is toch bijzonder, zeker tegenwoordig. Ik merk om mij heen al enige verbazing als mensen horen dat wij al 23 jaar getrouwd zijn.

bambam

bambam

02-05-2011 om 14:10

Andre rieu

Onlangs waren ook mijn ouders 50 jaar getrouwd en wij hebben ze kaartjes voor Andre Rieu gegeven, ik ben zelf geen liefhebber maar mijn ouders waren er dolblij mee.

Vera*

Vera*

02-05-2011 om 16:09

On en off topic

Het is een groot geluk als je ouders 50 jaar huwelijk volmaken en dat is niet vanzelfsprekend en een feestje waard. Tussen nu en negen weken vallen mijn schoonouders én mijn oom en tante die eer te beurt. Het is zeker een feestje waard ook al wilden mijn oom en tante hún feestje afblazen omdat mijn vader net overleden is. Wij hebben gezegd dat ze 'gewoon' iets moeten organiseren aangezien het wél een belangrijke mijlpaal is.
Voor oom en tante en schoonouders zie ik hier ook veel leuke ideeën voorbij komen. Het hangt ook van het echtpaar zelf af wat ze op prijs zouden stellen. In de familie van mijn schoonvader zijn stukjes en liedjes heel gewoon maar zelf moet ik er niets van hebben.
Mijn schoonouders hebben een fotograaf geregeld om met al hun broers en zussen op de foto te gaan. Ze leven allemaal nog en het zal waarschijnlijk de laatste keer zijn dat ze allemaal bij elkaar zijn. Daarnaast mogen kinderen en kleinkinderen ook nog op de foto.

Vera

tonny

tonny

02-05-2011 om 17:08

Zo'n mooie foto met iedereen erop

is een prachtig cadeau. Een soort monument.

En een momentopname.

Wij hebben zo'n foto laten maken toen mijn moeder 90 werd. Hij is nu alweer achterhaald, gelukkig niet om verdrietige redenen.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-05-2011 om 00:24

Fiorucci

Zo lang gelukkig zijn met elkaar dat is toch bijzonder, zeker tegenwoordig. Ik merk om mij heen al enige verbazing als mensen horen dat wij al 23 jaar getrouwd zijn.===
Vind jij dat niet triest? Om eerlijk te zijn vind ik het 'normaal' als mensen nog bij elkaar zijn na 20-30-40 jaar. Dat het helaas anders kan lopen is een feit, maar ik vind het best vreemd dat mensen dat als maatstaf lijken te nemen en niet dat het nog steeds normaler is dat mensen bij elkaar blijven dan uit elkaar gaan. Zolang het percentage scheidingen niet 50-50 is, is dat zo tenslotte.

Fiorucci

Fiorucci

03-05-2011 om 07:39

Kaaskopje

Tja, die percentages zijn relatief. De twee broers van mijn man zijn beide gescheiden met al het gedoe vandien, dus mijn schoonouders zien dit toch anders..
En neem voor de grap ons rijtje huizen in de buurt, tien huizen, met slechts twee langdurige huwelijken, verder alleen maar mensen die in relatie nr zoveel zitten. Neem de klas van mijn dochter, daar ligt het percentage op 70/30.....

Musical?

Ik weet niet of je ouders ervan houden, maar Soldaat van Oranje schijnt helemaal je van hét te zijn. Je zou er een hotelovernachting bij kunnen boeken.
Toen mijn ouders 40jaar getrouwd waren (nu 3 jaar terug) hebben ze ons meegenomen naar Rhodos. Wat wij ze hebben gegeven was een ballonvaart.

Asa Torell

Asa Torell

03-05-2011 om 20:15

Zo'n boek met herinneringen

daar hebben we net mijn 40 jaar getrouwde ouders heel blij mee gemaakt. Het is ook echt bijzonder te lezen wat mensen allemaal opschrijven.

Asa

ja hier ook hoor, daar kan geen weekendtripje of ander reisje tegen op. Heel leuk om te lezen welke herinneringen ooms, tantes, oude buren etc. hebben aan mijn ouders.
Mijn moeder bladert er nog heel graag in.

madlief

madlief

05-05-2011 om 00:43

Wat een reacties...en uitleg....

Hoi,
zoals al gezegd door het forumbeheer...was mijn bericht opeens erin gefloept toen het nog niet klaar was. Dus dat goed he?, was niet het enige wat ik erover wilde zeggen. Helaas heb ik het bericht van het forumbeheer niet gezien. Wel zelf gecheckt en zag de posting niet meer. Geen tijd toen om opnieuw te plaatsen, etc etc.

madlief

madlief

05-05-2011 om 00:52

En wederom floep

Tjee, ik ben gewoon onhandig. Volgens mij vliegt het bericht eruit als ik op enter druk... Dus geen alineas nu. Ik vind het inderdaag goed dat mijn ouders het 50 jaar hebben volgehouden, gelukkig zijn. Sowieso, maar ook omdat ik zelf momenteel aan het scheiden ben. Bedankt forumbeheer voor de informatie tussendoor in het draadje. Jullie allemaal bedankt voor de reacties. Mijn ouders zijn geen mensen voor fotoboeken etc. Maar we gaan zeker wel leuke foto;s maken en daar wat mee doen. Een stedentrip kwam ook al bij mij op, maar misschien te duur en dan duurt het nog zo lang, want ze gaan altijd al de hele zomer op vakantie.... Maar de tip over de musical vind ik leuk (soldaat van Oranja zal mijn pa misschien ook meer aanspreken dan bv Mary Poppins, haha), dat zijn dingen die ze zelf niet snel doen en ook de wijnflessen met speciaal etiket ga ik eens nader onderzoeken. Mijn moeder heeft specifiek gezegd dat ze geen familieportret wil, omdat het voor haar (ook) behoorlijk pijnlijk is dat die ene schoonzoon er dan niet op staat. Maar iets ter herinnering wil ik toch wel doen. Sorry als ik iemand gekwetst heb met dat goed he? mbt de 50 jaar huwelijk. Absoluut niet mijn bedoeling, maar ik kan me voorstellen dat het pijnlij kan zijn als zoiets door verdrietige omstandigheden bij anderen niet zover is gekomen. Groetjes Madlief

nu enters durven doen...dat was dus niet de reden..haha.

Vic

Vic

06-05-2011 om 14:26

Madlief (o.t.)

Ik vroeg me juist af hoe het bij jou verder was gegaan. Hoe gaat het met je?

madlief

madlief

07-05-2011 om 00:23

Vic ot

Lief dat je het vraagt. Ik zal in de juiste rubriek, Echtscheiding e.d., reageren.

Madlief

Musical

een musical voor mensen die 50 jaar getrouwd zijn,
is best een hele zit hoor voor sommige oudere mensen,vooral als het 's avonds is.
Ik ken tenminste mensen op leeftijd in de 70 die daar niet op zitten te wachten, die 1,5 uur schouwburg al lang zat vinden, laat staan bijna 3 uur een musical uitzitten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.