Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

15-09-2010 om 19:16

Kado voor met zwangerschapsverlof gaande collega's

Ik heb 2 collega's die binnenkort met zwangerschapsverlof gaan. Ik weet nog dat we ooit een mandje met wat kleine kadootjes deden en dan regels erbij wanneer open te maken????

Wat doen jullie in zo'n geval?

En hebben jullie nog tips voor kadootjes?

Gr.

Jitske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk - ik lees mee

Volgens mijn moeder bleven kraamvrouwen vroeger verplicht tien dagen op bed. Daarom krijgen sommige mensen van mij die bevallen een doos met tien kadootjes. Binnenkort ga ik er weer eentje maken.

Dingen die ik wel eens gedaan heb/van plan ben:
Koelkastmagneetje met uitspraak over vader zijn
Tijdschrift
Tepelcreme van de Bodyshop
Babykleding, iets kleins, sokjes of zo
Cd met liedjes over vader zijn
Lekkere chocola
Babywas spul
Borstvoeding t-shirt
Knuffeltje
Opschrijfboekje
Oppasbon - later bij mij in te leveren

Dat soort dingen dus,

Mariel

cqcq

cqcq

15-09-2010 om 21:58

Geen kraammand maar een verlofmand

Wat ik het leukste vond wat ik destijds van collegs's kreeg was een mand met cadeautjes die ik tijdens mijn verlof mocht openmaken met kleine cadeautjes voor mezelf. Zaten dingen in als een tijdschrift/ puzzelboekje/ lekker badschuim voor mezelf etc. Vond het een erg leuk idee.

Grutjes

zit ik even te denken aan alle kraamkadootjes die ik gegeven en gekregen heb en ik word spontaan broeds.

Nee nee, hier niet nog een 3e kindje, maar god wat is het toch enig om maatje 50 te kopen, oh ja ik word enorm broeds. Is het raar om alvast voor de baby's van mijn dochters te gaan shoppen, ja dat is heel raar want mandarijntje is zelf amper 1 geworden. Ach wat jammer, oh wat jammer dat ik niet meer voor mijn eigen pasgebore baby kan gaan shoppen. Maatje 50, ja dat is wel zo heerlijk.

Tip

ik zou als ze al kindjes hebben ook zeker een kadootje voor hen kopen. Dat vond ik toendertijd nog belangrijker dan iets voor de baby of voor mezelf.

liora

liora

15-09-2010 om 23:29

Haha manda

Ja het is best raar om nu al iets te kopen voor je kleinkinderen. En het is niet raar om te dromen van een derde. Wat let je?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

16-09-2010 om 08:11

Dank dank, meer meer

k.ersje – Leuk dat je expert bent: het wordt alleen wel erg prijzig heb ik het idee, of valt dat mee? En naamletters is ook lastig

Mariel: Ah, daar komt het vandaan! Goede ideeen, dankje.

Cqcq: Lijkt mij ook leuker, na de geboorte heb je toch al je handen vol, en krijg je visite en kado’s.

Manda: het is voor allebei de eerste, dus extra kado’s hoeven niet. Ik word er zelf ook broeds van, het is wel een beetje moeilijk, want ik ben zelf ongewenst kinderarm.
Gelukkig wil zoon ook kinderen, dus ik droom maar mee over het grootmoederschap

Meer

- bestekje met naam erin gegraveerd
- setje rompertjes van Petit Bateau mt 6m anders heb je kans dat ze al genoeg rompers in kleine maatjes heeft (mijn obsessie geweest tijdens het broedseizoen, die zitten in van die mooie kartonnen doosjes, ach wat heerlijk was dat)
- badjasje voor bij het consultatieburo, maatje 68 bijvoorbeeld
- potje nagellak in roze of blauw (enig voor op je tenen tijdens kraamvisite)
- weleda baby spulletjes
- weleda mama olie of creme
- mooie omslagdoek

liora

liora

16-09-2010 om 10:39

Hmm

Baby is nog niet geboren, dit is om haar een fijn verlof te wensen. Dan denk ik eerder aan een gezichtsmasker, een baby- of zwanger tijdschrift, een lekker boek, glorix schoonmaakdoekjes, dat idee.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Oh ja

nou dan inderdaad de etos in. Ik zou een positief tijdschrift of boek kopen, en een hele reeks mini formaat producten kopen, lekker alles uitproberen.

OF een bon voor een pedicure, manicure, gezichtsbehandeling, allemaal heel lekker tijdens de laatste weken.

Glorix schoonmaakdoekjes?

wat moet je daar nou mee ?

Bastet

Bastet

16-09-2010 om 12:04

Schoonmaakdoekjes?

Schoonmaakdoekjes?Dat is net zoiets als een stofzuiger krijgen voor moederdag....

liora

liora

16-09-2010 om 13:01

Die laatste weken ben je toch altijd alles aan het schoonmaken? Daarvoor dus!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Liora

"Die laatste weken ben je toch altijd alles aan het schoonmaken? "

Nou nee hoor, hier niet. Nou ja, bij de tweede wel een beetje, maar dat was omdat de makelaar foto's kwam nemen

Groeten,

Temet

Wilma

Wilma

16-09-2010 om 14:18

Meer

Hier vonden we 't pak Marsen voor de uitgebluste vader ook een erg leuk idee.

Ik vind zelf dat 't niet allemaal van die dure dingen hoeven te zijn, er zitten leuke dingen bij bij dat van Manda Rijn, maar ik vind 't al met al dan wel erg duur worden.

Miniverpakkingen van lekker badspul is ook leuk, om die laatste weken nog even jezelf lekker te vertroetelen (na de bevalling neem je vaak niet meer de tijd om uitgebreid in bad te gaan).

Groetjes,
Wilma

marie

marie

16-09-2010 om 17:34

Us heit bier

Hallo
Voor de a.s. vader een
Us Heit biertje (heit is vader in het Fries)
Groetjes

Tijgeroog

Tijgeroog

16-09-2010 om 17:51

Schoonmaakdoekjes? goed idee!

Ik vind het eigenlijk wel hilarisch om een verlofmand met allemaal schoonmaakspullen te geven, voor als de nesteldrang toeslaat. Een grote mand, ter plekke uit laten pakken, met allemaal schoonmaakspullen. Zonder veel geld kun je dat al best indrukwekkend maken, rollen keukenpapier, een pak vaatdoekjes en een fles allesreiniger zijn niet duus en vullen al aardig op. In plaats van in een mand doe je dat in een emmer, versierd met een theedoek en een kaart met "fijn verlof" erbij.
Dat mag ze ter plekke uitpakken, en dat kan dan gevolgd worden door een serieuze mand. Met dingen waar ze wel blij mee is.

Emmer?

Hm, doet me denken aan groep collega's die 'voor de laatste keer' uitging met hoogzwangere collega. Die hadden emmer en dweil meegenomen 'voor als de vliezen breken'.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

17-09-2010 om 11:39

Bedankt voor de tips

Ha ha Wilma, die is grappig. Ik zet niet waarom, vanwege herkenning.

Us heit bier, erg leuk, ga ik zoeken.

Schoonmaakdoekjes, moet ik nog even over denken…..op zich wel leuk als geintje

babytijdschrift, goed idee

doucheschuim, altijd leuk

badjasje, ook leuk

Verder ga ik voor:

Slab

rompertje

knuffeltje

sock-ons

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

17-09-2010 om 12:35

Gipspakketje voor handafdrukje: waar koop ik dat?

Bedacht ik ook nog. Vroeger was het vrij duur, maar ik weet nog dat ik het vorig jaar eens ergens zag voor een leuk prijsje.

Enig idee waar?

Wilma

Wilma

17-09-2010 om 13:10

Blokker

Daar heb ik ze een tijd geleden gezien en bij de Expo (zie andere draadjes dat ik daar tegenwoordig vaak vertoef) hebben ze ze zéker, geen idee wat 't daar kost.

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.