Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kadotips voor 70 jarige moeder

mijn moeder wordt 70, enige wat ze zelf kon verzinnen was een pot waar zout in kan.... Dus dit wordt nogal een ingewikkelde speurtocht naar een leuk kado.

Ze gaat alle musea en culturele events in Amsterdam al af, verder kent ze alle markten daar, dus qua cultuur zijn ze vol geboekt. Wat blijft er dan nog over aan hobbies en interesses: de dikke kat die ze beschouwt als haar favoriete kind, ze naait zelf kleding, leest veel, winkelt graag.

Ik wil niet meer dan E 100 kwijt zijn. En ik weet dus echt NIETS.

Ooit ben ik met haar naar het textielmuseum geweest (arrangement van artifex) maar dat is nu wat ver reizen geworden. Ze is ooit handvaardigheiddocent geweest dus alles op het gebied van textiel, textielbewerking, kantklossen, macrammeen, batikken, de hele reutemeteut vindt ze boeiend.

Wat erg, ik weet echt niets. Boeken koopt ze zelf, eigenlijk kopen ze alles al wat ze interessant of mooi vinden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook altijd heel erg moeilijk, want wat ze echt willen dat kopen ze.
Mijn moeder maak ik altijd blij met een mooi, bijzonder zilveren sieraad. Armband, ring of hanger. Ze houdt niet van goud en wisselt dagelijks haar sieraden.

wat ik ook nog wel eens doe is haar merk parfum kopen. Is ze ook altijd blij mee. Ik hoef niet aan te komen met een ander merk, want dat wordt niet op prijs gesteld.

Bastet

Bastet

25-09-2010 om 08:22

Krant

www.krantvanjegeboortedag.nl
Mijn vader was best ontroerd en vond het enorm leuk,een authentieke krant van zijn geboortedag.
Bastet

Fotolijstje

wij dachten ook dat een digitaal fotolijstje een leuk kado zou zijn. Hadden er een hoop foto's opgezet, van ons, van de kleinkinderen en zelfs van mijn ouders toen ze nog jong waren. Keurig op een lage snelheid, zodat de wereld niet voorbij zou flitsen. Mijn moeder vond het een prachtig kado. Maar.... het ligt nu wel in een la, want het is zonde van al die stroom....

Manda Rijn

Manda Rijn

25-09-2010 om 11:32 Topicstarter

Fotolijstje heeft ze al

de hele woning staat vol met de duurste nieuwste technische snufjes en het digitale fotolijstje hebben ze al jaren geleden gekocht. Als ze iets leuk of mooi of grappig vinden dan hebben ze het al.

Ik heb even bij de krant gekeken, leuke tip maar de edities die er rond die tijd uitkwamen zijn rond de E 70 en een beetje saai, idem de tijdschriften. Als er nou een libelle uit 1940 te krijgen was dan had ik die wel leuk gevonden !

Tijgeroog

Tijgeroog

25-09-2010 om 13:31

Libelle

Kijk hier eens (het is wel een erg oude advertentie, maar misschien is ie er nog)
http://verzamelen.tweedehands.net/boeken-strips/te-koop-139-libelle-uit-1940-tot-1945.html

En wij hebben m'n schoonmoeder laatst erg blij gemaakt met een dagje uit met ons gezin. Met als motto "wat wil een oma die alles al heeft? Meer tijd met de (klein)kinderen." Ik had een mooie tegoedbon in elkaar gephotoshopt, met foto's en een lijstje met bestemmingen die ze kon kiezen. We gaan nu over een maand een dagje naar Utrecht, Nijntje huis, Domtoren, pannenkoeken eten in de werfkleders, beetje winkelen.

Bastet

Bastet

25-09-2010 om 13:41

Manda!

Je kijkt niet goed,via die site kun je wel degelijk allerlei tijdschriften bestellen,vanaf 1800 ofzo.
Bastet

reina

reina

25-09-2010 om 16:27

Manda

Een bon van een stoffen- of fourniturenzaak?

Manda Rijn

Manda Rijn

25-09-2010 om 22:27 Topicstarter

Bedankt

dank voor alle tips, Bastet bedankt voor de link, ik heb nu ook gezien dat er ook tijdschriften zijn maar ik weet niet zeker of ze dat echt leuk vindt, de titels vond ik niet echt bij haar passen iig, toch bedankt !!

Ik denk nu aan een tegoedbon om weer eens met zijn allen te gaan pannenkoeken eten op de hoogste duin van NL, dat vindt ze altijd gezellig daar met de kleinkinderen erbij etc. Ik denk wel dat ze dat leuk vindt, niet echt een kado maar meer een uitje dus.

Cobi, kan je mij voor de zekerheid nog wat namen geven van decadente handvaardigheidstroepjes ? Ze kan niet meer breien/borduren ivm kapotte polsen maar ze naait wel veel, ze heeft daar allerlei machines voor en gaat alle goede winkeltjes af in A'dam. Shoppen voor zeldzame dingen is hun hobby, als er angorazijde van de andalusische hangoorrups zou zijn dan weten zij de winkel te vinden bij wijze van spreken.

Nogmaals dank, ik heb nog wel een kleine 3 weken dus als ik iets beters kan vinden dan die pannenkoekenbon dan hoor ik het graag.

Hmmm, manda?

Je mag me ook effe mailen, ik kan je wel helpen aan een paar exclusieve handwerk dingetjes....
welkomapestaartjequilt-it.nl

Dorry

Fotoboek

Een fotoboek met van alles en nog wat uit haar leven. Scan oude foto's in en maak een mooie collage.

Damajo

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

26-09-2010 om 13:32

Bastet

Grappig, ik wou net dezelfde tip geven en toen zag ik dat jij het al had gedaan. Gisteren hebben we mijn vader de krant van zijn geboortedag gegeven uit 1938. Echt heel bijzonder: je ziet zo dat de wereld op z'n kop stond; artikelen over Chamberlain met z'n appeasementpolitieke pogingen en zo. Op de voorpagina een foto van wat leden van het koninklijk huis met in het onderschrift iets over de ' ongesteldheid' van de prinses
Mijn schoonmoeder heeft laatst ook zo' n krant gekregen; zij is alleen van vlak na de oorlog toen er sprake was van papierschaarse, dus maar een dun krantje. Maar ook dat vind ik bijzonder; je hebt letterlijk de geschiedenis in je handen. Voorlopig kan ik vooruit met mijn cadeau-ideeën iig.

Bastet

Bastet

26-09-2010 om 18:52

Lelietje van dalen

Wat een leuke nick heb jij..
Jammer he,het is best prijzig,maar zo leuk!

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

26-09-2010 om 19:09

Bastet

Dank je voor 't compliment. Ik vind het zelf zo'n schattig bloemetje. Het past waarschijnlijk niet echt bij m'n karakter. Vroeger had ik bij de scouting als kabouternaam kruidje-roer- me-niet, wellicht dat dat beter past. Alhoewel... Ben in de loop der jaren toch wel iets makkelijker geworden.

Bastet

Bastet

26-09-2010 om 19:32

Lelietje

Nou,dat zeg je,maar dat schattige bloemetje is giftig,dus niet geheel lieflijk..)
Bastet

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

26-09-2010 om 19:52

Haha

Nooit geweten, bedankt voor deze les!

Bastet

Bastet

27-09-2010 om 07:05

Cobi

Breien etc dat zijn constant repeterende bewegingen,heel veel van hetzelfde achter elkaar.Dat is wat anders dan werken met stof en een naaimachine,dat zijn namelijk niet constant dezelfde bewegingen.Juist dat repeterende zorgt voor problemen.
Bastet

Maxime.M

Maxime.M

27-09-2010 om 08:06

Dit zag ik gisteren

Hoi,

Met het risico dat dit teveel op reclame lijkt, maar ik zag gisteren iets leuks voor een verjaardag. (70 is toch een bijzonder jaar)
Kijk hier maar eens, moet je onder de foto even op de naam Foek klikken voor een voorbeeld. hier de link; http://www.onelifefilm.nl/verjaardag.php

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.