Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime

Maxime

21-10-2008 om 18:24

Kauwgom uit bekleding auto, tips?

Wie weet de gouden tip om kauwgom uit de bekleding van de auto te krijgen??

Hopelijk heeft iemand ervaring.

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sandra

sandra

21-10-2008 om 19:26

Pindakaas

Hoi Maxime,

Kauwgom verwijder je met pindakaas. Mijn dochter had laatst kauwgom in haar haren. Even inwrijven met pindakaas en klaar is kees!

Succes!

Sandra

Berkie

Berkie

21-10-2008 om 20:40

Geen pindakaas

Op de vloerbedekking bij mijn werk zat ook een kauwgomvlek. Een collega kwam op het idee om het eruit te halen met pindakaas. Nu zit er een pindakaasvlek...

Thinner

Dat gebruik ik altijd om kauwgum te verwijderen, maar je moet wel eerst proberen of de stof daar tegen kan!

Ijsklontjes?

Mijn zus gebruikt regelmatig ijsklontjes om kauwgom te verwijderen. Door de kou wordt het hard en kan je het er makkelijker afschrapen. Maar let wel, dit is geen eigen ervaring. Ik gebruik op kleding altijd pindakaas, maar dat lijkt mij nu geen goed idee..

Na de pindakaas..

Wel meteen aan de slag met warm water en een stevig sopje.Gebruik wel zo weinig mogelijk pindakaas.

Damajo

Ja het kan wel met pindakaas

maar in de pindakaas zit olie (pinda-olie) en die moet er dan ook weer uit...gaat goed met groene zeep. en anders oxi-action spuit.
groeten albana

Merel

Merel

22-10-2008 om 16:08

Wasbenzine

Hoi,

Gewoon met wasbenzine doen, ik heb het al een paar keer gehad. Het is veel minder werk dan met pindakaas, want dan moet je daarna die pindakaas vlek weer wegpoetsen. Keukenpapier of een vaatdoekje met wasbenzine erop en boenen maar. Daarna is het meteen weg..klaar ben je, alleen de auto even een beetje luchten is wel prettig. Bij mij gebeurde er niets met de bekleding, geen verkleuringen of andere plekken, mocht je daarover twijfelen test het dan eerst even op een plekje wat niet zo in het zicht is.

Merel.

Merla

Merla

22-10-2008 om 17:31

Oma weet raad!

Ik heb afgelopen maandag in het Openluchtmuseum in Arnhem net een boekje gekocht dat heet "Oma weet raad". Daarin honderden tips.
Over kauwgomvlekken staat er het volgende in:
"Kauwgomvlekken laat je eerst hard worden door er een ijsblokje op te leggen. Probeer dan in één keer de kauwgom weg te pakken/snijden. Daarna deppen met benzine. Droogmaken en nabehandelen met ammoniawater.
Ook aceton of alcohol kan goed van pas komen om kauwgomvlekken te verwijderen Als u geen pure alcohol hebt kunt u ook jenever gebruiken."

69er

69er

23-10-2008 om 12:45

Petroleum

uit de poolvloerbedekking in de winkel waar ik ooit eens werkte, verwijderden we het met petroleum...
maar of dat nog te krijgen is?
69-er

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.