Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Belle Époque

Belle Époque

29-08-2011 om 19:12

Keramische kookplaat heeft weigerpit

Ik heb een keramische kookplaat van Pelgrim Perfection die op de kop af 6 jaar oud is. En toen ik net wilde gaan koken bleek de linker onderpit het niet meer te doen.
Wie herkent dit, en liever nog: wie weet de oplossing?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

30-08-2011 om 12:30

...niemand...?

...

Ja, wel

hier betekende het dat 1 element vervangen moest worden, 1 zo'n spiraal of weetikveel hoe het heet. Daar heb je wel een monteur voor nodig...

Ingrid

Wilma

Wilma

31-08-2011 om 15:39

Hier hetzelfde

Alleen doet bij die ene pit alleen de buitenring 't. Heel onhandig. Maar die hele plaat is nu al best wel een paar jaar oud, dus hoeveel het kost om zo'n pit te laten maken ... geen idee.

Belle Époque

Belle Époque

05-09-2011 om 00:53

Hm...

Ook ik vraag me af wat een reparatie zal kosten...

Ik hoop dit jaar nog te verhuizen naar een plaats met gas ipv stadsverwarming, en ik wil dan gaskoken. Ik had dan ook eigenlijk gehoopt op een antwoord als "je moet even dit doen, daar trekken, en hier een tik geven en dan doet hij het wel weer".
Voor de tijd dat we nog elektrisch moeten koken ga ik niks ingrijpends meer doen. Dan maar drie pitjes. En sparen voor een gasding

Bedankt voor de reacties!

kaatje43

kaatje43

06-09-2011 om 11:40

Repareren is niet de moeite

Ook gehad toen de kookplaat een jaar of tien was. Kosten waren bijna net zo hoog als een nieuwe. Zijn inmiddels toe aan een nieuwe keuken en ik zit hard te denken of ik niet weer gewoon op gas over zal gaan. Dat gaat nooit stuk.

Hier

Hier kostte de reparatie van één pit iets van 90 euro. De monteur repareerde zowel Bosch als Siemens, volgens hem was dat hetzelfde.

Ik weet niet hoelang je dan precies met 3 pitten zou moeten koken tot je verhuist, maar ik vond het nogal lastig zelf.

Chris

kaatje43

kaatje43

06-09-2011 om 20:14

Ligt eraan of

het de gloeispiraal is of de zekering. En Bosch en Siemens is inderdaad hetzelfde.

Nou, als je bijna gaat verhuizen

dan zou ik die 90 euro mooi in mijn zak houden. Met 3 pitten is ook te koken, als je een beetje organiseert.

Mijn moeder heeft vroeger ons vierpersoonsgezin te eten gegeven met een tweepits gasstel en een oliestel. Ahh nostalgie.

Belle Époque

Belle Époque

06-09-2011 om 23:27

Ik red het nog wel even

Ik hoop dit jaar nog te verhuizen, hangt van de "doorstroom" af
Om dan 90 euro tegen een apparaat te gooien dat ik op niet al te lange termijn toch wilde wegdoen (ik wil meteen op gas koken), zie ik niet zitten. We zijn met ons drietjes, er is nog een Airfryer en een combimagnetron, dus we zullen niet verhongeren tot we gas hebben, en meer dan een wat ongemakkelijkheidje is het niet. Te klein om er geld tegenaan te gooien.

Of het de gloeispiraal is of de zekering: geen idee, maar als ik 'm aandraai springt wel het rode indicatielampje voorop het toestel aan.

+ Brunette +

+ Brunette +

09-09-2011 om 00:59

Ik kook zelden met 4 pitten.

Zou er dan ook maar mee leren leven, zeker als het tijdelijk is, zo moeilijk is dat niet.

Grinnik brunette

Ik kook ook zelden met 4 pitten, meestal heb ik ze alle 5 nodig Maar voor een paar maanden moet het inderdaad wel te doen zijn met 3.

Belle Époque

Belle Époque

09-09-2011 om 09:51

't is vooral onhandig...

Het is de kleine pit, die vooraan zit. En dat is onhandig. Was het de kleine pit achteraan, dan had het me minder in de weg gezeten. Verder red ik het wel op 3 pitten, maar dit was de meestgebruikte.
Duim maar dat ik snel kan verhuizen dan kan ik gas kopen ))

4-pitter

4-pitter

09-09-2011 om 20:29

Brunette

JIJ kookt zelden met 4 pitten dus een ander moet er mee leren leven als 1 pit het niet doet. Voor jou is het niet moeilijk, dus voor een ander ook niet? Is maar net wat je gewend bent toch? De een kan prima zonder afwasmachine, de ander krijgt een rolberoerte als dat ding een week stuk is en ga zo maar door. Omdat JIJ het niet zou missen die ene pit, wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo geldt

Serwe

Serwe

12-09-2011 om 21:00

Went

Dat soort dingen went. Toen wij tijdens een verbouwing op 2 pitten moesten koken gedurende een aantal maanden was dat in het begin even aanpassen. Ik vond het zo onhandig. Drie weken later was ik helemaal gewend. Wel een luxe toen we weer terug gingen naar 4 pitten. In het begin gebruikte ik er maar 2 of 3. Inmiddels ben ik al lang weer gewend aan de luxe van 4 pitten. Je went zo makkelijk aan dat soort dingen. Het is even aanpassen en voor je het weet ben je zo gewend.

Ik heb in zoveel huur huizen gewoond waar van alles mis was. Bijvoorbeeld geen heet water in de keuken. Dat was dus altijd water koken of met teiltje slepen als je de afwas wilde doen. Dat wordt vanzelf tweede natuur. Of geen licht hebben in de badkamer zonder raam en dan een zaklamp aan de muur ophangen en de deur open laten staan. Of het huis wat geen echte keuken had en waar de eigenaar dus maar een magnetron en camping kookstel in de gang had gezet.

Ik weet inmiddels dat je aan alles kan wennen en dat het na een poosje zo gewoon is geworden dat het tweede natuur is. Zo heb ik nog maanden na de verhuizing als eerste naar de waterkoker gegrepen als ik wilde afwassen... wat een luxe warm water uit de kraan. Je raakt ook zo weer aan die luxe gewend. Dat is dan de keerzijde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.