Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kerstcadeau voor volwassen kinderen

Tips gevraagd voor een kerstcadeau voor volwassen kinderen, die eigenlijk alles al hebben of zelf kunnen kopen. Zelf zat ik te denken aan een Cadeautas met verschillende  pakjes. Fles wijn, spelletje, iets van chocola. Maar andere ideeën zijn van harte welkom.


wat is het budget?

Roelie56

Roelie56

13-12-2023 om 20:24 Topicstarter

Gingergirl schreef op 13-12-2023 om 19:58:

wat is het budget?

Rond de 25 euro per kind

wij krijgen meestsl een kerststukje en een doosje chocola van mijn schoonmoeder als ze met kerst naar ons toekomt.  Het gaat om het idee.

rituals doucheschuim ook altijd leuk of happy socks zijn nu ook goedkoop bij de appie

bioscoopbon

Wijn of bier, chocolaatjes, kerststol, zoiets vinden wij altijd leuk om te krijgen. Het liefst dingen die opgaan want we hebben al genoeg spullen in huis. 

Ik zou een kerstpakket met thema doen: diverse lekkere dingen (eten of drinken) uit éen bepaalde hoek. Dus bijv allemaal Franse of Italiaanse dingen. Wij gaan komend weekend naar een Japanse/Koreaanse winkel om voor mijn schoonfamilie leuke dingen bij elkaar te verzamelen.

En uit een heel ander vaatje: ik tip hier ook even de Kerst-cd die ik twee jaar geleden kocht en die ik vandaag ook aan een paar collega's heb aangeraden. "It's a soulful Christmas" van Michelle David & The Gospel Sessions. Je kan het hele album beluisteren op Youtube. Nederlandse band met een Amerikaanse zangeres, hartstikke leuke muziek, en voor een habbekrats verkrijgbaar via Bol. Ja, wij doen nog aan CD's in dit huishouden 🙂

Hebben ze een relatie? Hier had ik ook geen idee wat ik onze zoon (samenwonend met vriendin) zou geven met kerst. Zij houden ervan om dagjes op pad te gaan en ik heb dan maar een kadobon gegeven voor een diner, vast restaurants genoeg in hun regio waar ze terecht kunnen (Noord-Holland). 

Kikki39 schreef op 13-12-2023 om 20:49:

rituals doucheschuim ook altijd leuk of happy socks zijn nu ook goedkoop bij de appie

rituals moet je wel heel zeker weten dat iemand daar tegen kan want bij ons is alleen al langs de winkel lopen genoeg om uitslag te krijgen. Lush is nog erger.

Terug naar de traditie: ieder een mooi boek. Ze mogen suggesties doen. Weten ze niks, dan verzin ik iets. En dan ga ik fijn bij Donner in Rotterdam alles kopen en thuis inpakken.

Zoveel mensen zoveel smaken, dus ik zou wel een beetje proberen te polsen wat in de smaak valt. RItuals vind ik bijvoorbeeld niets aan, gebruik het niet en loop er vervolgens mee te leuren. Ik vind dingen om te eten/koken weer leuk, maar goed iemand die niet van koken houdt vindt daar waarschijnlijk weinig aan. 
Mijn moeder kocht ieder jaar voor iedereen een grote doos celebrations (chocolade snoepjes) nooit een snoepje van gegeten, altijd op laten eten door mijn visite. 😅
Toen ze dat eenmaal door had (had het wel vaker gezegd, maar ze vergat het telkens) kreeg ik een ingepakte zak chips, daar was ik wel altijd erg blij mee.
Ik vind het lastig hoor, cadeautjes kopen, meestal vraag ik toch maar om een verlanglijstje.

Is het nog wel van deze tijd, kadootjes? We hebben allemaal steeds meer, en worden steeds kritischer. 
Ik vind het zelf lastig, vind kadootjes wel erg leuk maar al de overdaad staat me wel steeds meer tegen. 
Zie alles dat al genoemd is in dit draadje. Hoeveel rituals dozen enz ik wel niet inmiddels ergens hier in huis heb liggen…. zoveel lieve en goedbedoelde kadootjes die me meer schuldgevoel (waarom gebruik ik het nu niet) dan plezier geven. 

Pinokkio schreef op 15-12-2023 om 00:38:

Is het nog wel van deze tijd, kadootjes? We hebben allemaal steeds meer, en worden steeds kritischer.
Ik vind het zelf lastig, vind kadootjes wel erg leuk maar al de overdaad staat me wel steeds meer tegen.
Zie alles dat al genoemd is in dit draadje. Hoeveel rituals dozen enz ik wel niet inmiddels ergens hier in huis heb liggen…. zoveel lieve en goedbedoelde kadootjes die me meer schuldgevoel (waarom gebruik ik het nu niet) dan plezier geven.

Mee eens! En zeker wanneer je er zo naar moet zoeken. Als iemand echt n wens heeft is dat leuk, maar als we niet meer weten wat we willen omdat we al zoveel hebben. 

Een schenking aan een goed doel met een mooi gedicht erbij, de NIKS-kadobon bijvoorbeeld.

Ik ben dan weer tegen schenkingen aan een goed doel, tenzij daar uitdrukkelijk om gevraagd is. Ik laat graag aan mensen zelf over of ze aan liefdadigheid willen doen, en hoe dan precies.

Zelf geef ik bij voorkeur eet/drinkbare cadeaus, of een cadeau(proef)abonnement op een tijdschrift. Als die bladen gelezen zijn, kunnen ze in de papierbak

Pinokkio schreef op 15-12-2023 om 00:38:

Is het nog wel van deze tijd, kadootjes? We hebben allemaal steeds meer, en worden steeds kritischer.
Ik vind het zelf lastig, vind kadootjes wel erg leuk maar al de overdaad staat me wel steeds meer tegen.
Zie alles dat al genoemd is in dit draadje. Hoeveel rituals dozen enz ik wel niet inmiddels ergens hier in huis heb liggen…. zoveel lieve en goedbedoelde kadootjes die me meer schuldgevoel (waarom gebruik ik het nu niet) dan plezier geven.

Wij geven elkaar normaal gezien nooit iets bij kerst. Maar onze zoon had laten vallen dat hij iets voor ons heeft gekocht en dan vind ik het wat kaal om niks terug te geven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.