Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ad Hombre

Ad Hombre

29-11-2020 om 11:11

Kerstdiner

Om het toch een beetje feestelijk te maken hebben wij een kerstdiner besteld bij een sterrenrestaurant. Afhalen op de dag voor kerst en volgens instructies afmaken.

Het is afwachten of de kinderen het zullen appreciëren (zit geen patat bij), maar daar zou ik me voorlopig toch niet mee durven vertonen in zo'n tent.

Helpen we de horeca ook een beetje de kerst door.

Goed plan

Hier bezorg ik de plaatselijke middenstand iets extra's met Kerst. De poelier, de Turkse toko.

We krijgen 1 gast, zoon is waarschijnlijk elders, en we hopen voedsel te delen met een ander gezin waar we elk jaar Kerstmis mee vieren.

Tenminste mijn counterpart van het andere gezin twijfelt nog of het uitwisselen van voedsel niet veel te besmettelijk zal zijn.

Nou ja, ik pak het aan met schoonmaakdoekjes en voedsel gaat door de maag en daar kan dat virus vast niet tegen als het al overleeft.

Hmmmm, ik zal het moeten beperken tot gekookt voedsel denk ik. Dat we uitwisselen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-11-2020 om 11:43

Hahaha Ad

Als er patat bij moet voor de verwarm je toch wat ovenfriet voor ze. Zij blij, jullie blij.

Maar zonder gekheid, op zich een goed idee om dit soort dingen te doen. Heel menu bestellen zal het bij ons denk ik niet worden maar wel meer dingen als salades bij de slager. En dergelijke. En we hebben sinds maart vaker afhaal gedaan dan normaal om de plaatselijke horeca te steunen.

@Emma

@Emma

29-11-2020 om 11:50

Hier ook

Veel halen bij locale horeca, ook met kerst.
Het nieuwste hier: steun de cultuur door online tickets te kopen voor gestreamde voorstellingen. Zitten echt mooie dingen bij. Ook idfa documentaires.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-11-2020 om 12:11

Ook

Wij eten met kerst ook van thuisbezorgt. Doen we al jaren.
Niet omdat ik nou zo begaan ben met de lokale ondernemers, maar omdat ik kerst graag lui doorbreng😁

Was ik ook van plan

Dat was ook mijn plan voor de kerst. Ad, heb je toevallig een tip voor een site waar verschillende mogelijkheden bij elkaar te vinden zijn? Sterrenrestaurant is misschien net iets te, maar gewoon een goed restaurant zou een goed idee zijn. Maar ja, welk?

Groeten,

Temet

@Emma

@Emma

29-11-2020 om 14:28

Bij het restaurant zelf bestellen

Dat geeft mijn voorkeur, en dan zelf ophalen. Kan ook coronaproof.

Pirata

Pirata

29-11-2020 om 14:33

Lekker

Lekker hoor.
Ik probeer de kerstdrukte in de super te ontlopen door mijn online bestelling van hert en biokip.
Lekker simpel met aardappelen met een lading rozemarijn uit de tuin.

Hangkous

Hangkous

29-11-2020 om 14:40

Zelf friet bakken?

Ik zou als uil jou was Ad, gewoon voor die jongens zelf wat friet bakken. Het is toch al een andere kerst dan anders en ik wil het wel gezellig hebben met het gezin. Om boze gezichten aan tafel te voorkomen zou ik dus aan de wensen van de kinderen tegemoet komen.
Ik heb een 16 jarige die niet van soep houdt en die strijd wel of niet soep eten voer ik op een ander moment niet met kerst.

Eten van een sterrenrestaurant is aan ons niet besteed aan zeker niet aan de pubers. Ik haal bij de lokale slager best wat luxer eten voor kerst waarvan ik weet dat we dat allemaal lusten. En indien gewenst mag die frituurpan aan voor wat friet.

Angela67

Angela67

29-11-2020 om 14:44

Steunde keuken

Website steunde keukens.nl Meerdere steden!
Gr Angela

@Emma

@Emma

29-11-2020 om 14:50

Angela67

Wat een leuke site Angela! Geen verdienmodel, gewoon om de horeca te steunen. Ga ik zeker gebruiken en niet alleen met kerst

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-11-2020 om 15:14

Steun de keukens

Niets in mijn regio helaas

Pirata

Pirata

29-11-2020 om 15:52

Informeer

Informeer bij je lokale horeca? Die zetten nu hun kerstmenu's al online.

Dees

Dees

29-11-2020 om 16:30

Jazeker

Hier helpen we zeker de horeca. Nagenoeg wekelijks en soms 2 keer in de week bestellen we iets bij ons favoriete restaurant. Normaal gingen we bijna wekelijks uit eten en voor corona om de week.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-11-2020 om 16:33

Temet

Nee, dit restaurant zat in de buurt, dus we informeerden of ze iets met kerst organiseerden. Dat bleek.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-11-2020 om 16:34

Hangkous

De airfryer gaat mee naar het huisje.
We hebben iets gehuurd in Zeeland.

Steunen horeca.

Doen wij ook wekelijks, lekker en gemakkelijk. Gedeelte van het kerstweekend zitten wij in een hotel en kunnen daar dineren. De andere dagen weet ik het nog niet. Misschien snakken we 2e kerstdag wel naar een boerenkoolstamppotje.

Ja!

Ik ben nog aan het bekijken welke restaurants ik ga kiezen.

Tijdje geleden gedaan bij ons favoriete restaurant, heerlijk 4 gangen diner met bijpassende wijnen, echt super!

Toen alleen voor jongste kind aangepast eten gemaakt, zonde om een compleet menu te kopen dat dan niet gegeten wordt.

Dees

Dees

29-11-2020 om 20:55

Hier

Hier eet ons kind gewoon met ons mee, daarbij bestellen we een extra voorgerechtje met stokbrood waar hij van smult.

Piep

Piep

29-11-2020 om 23:33

Elke week

Wij bestellen sinds maart elke week bij verschillende restaurants. Kerst vieren we met de hele familie buiten. Daar hoort een stamppot buffetje bij dus daar ga ik naar op zoek bij de plaatselijke horeca.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-11-2020 om 07:21

Piep

Dat wordt zeker onvergetelijk.

Lou

Lou

30-11-2020 om 14:46

Haha Piep

Oei wat erg lijkt me dat! Met kerst buiten eten? En dan ook nog met hele familie én stamppot, hahaha dat zou bij mij drie keer een nee zijn.

Sorry, aan deze reactie heeft niemand iets. Ik moest gewoon ineens even hardop lachen.

Hier wel.

Klinkt super gezellig, buiten met vuurkorven, sfeerverlichting en dikke winterjas en dan aan de stamppot. Met extreme kou, gure wind ofzo lijkt het me wat minder, maar dat is afwachten. Het hoeft ook geen uren te duren, gewoon even samenzijn, leuk!

Piep

Piep

30-11-2020 om 17:37

Precies

Gluhwein, warme choco, vuurkorven, buitenopenhaard, paar dekentjes. Stamppotjes waar je uit kan kiezen. Zo kunnen we toch even met zijn allen bij elkaar zijn, binnen zou ik dat niet verantwoord vinden. Uurtje is al mooi.

Jesse_1

Jesse_1

30-11-2020 om 19:36

Bij de eerste golf

Dit voorjaar hebben wij dat ook gedaan, eten bestellen bij de plaatselijke horeca. Maar het blijkt dat eten lekker maken om thuis op te eten toch heel anders is dat eten lekker maken om in het restaurant te eten.
Dus dat doen we niet meer, alleen bij horeca die sowieso al bezorgt (sushi, pizza, van de snackbar, chinees).

(Ik kan me voorstellen dat een menu zelf thuis maken wel anders is hoor.)

Restaurants

Wij hebben ook al een reservering voor een thuis kerstdiner. Normaal koken we zelf, maar nu doen we het anders. Ik vind dat er nu veel (betere) restaurants zijn die heel mooie gerechten bedenken die met weinig effort thuis klaar te maken zijn.
Ik vind dat echt een supermooie ontwikkeling, die flexibiliteit en creativiteit.

Tango

Tango

01-12-2020 om 22:10

Sponsoren

Wij sponsoren nu al regelmatig de horeca, bijna wekelijks wordt er wel iets besteld. Toevallig gisteravond nog toen ik over moest werken en man ook laat thuis was en niet wilde koken. Hij ging dus bestellen.
Met Kerst maken we zelf een diner op eerste Kerstdag en op tweede Kerstdag waarschijnlijk kaasfondue. Bestellen schuiven we dan weer naar Nieuwjaarsdag. Dat is hier dan weer de dag waarop we nooit zelf koken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.