Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Massi Nissa

Massi Nissa

07-11-2010 om 19:02

Kerstgekte

Ik was vandaag bij het lokale tuincentrum. Van ongeveer elf tot ongeveer een uur. Dochter en ik bekeken plantjes, levende kerststal (met kameel en ezels) en kerst'spullen', waarvan er ongeveer tien miljoen verschillende waren. Kan ook twintig miljoen zijn. Hele voetbalvelden vol boomornamenten, huisjes met knipperlichtjes en onduidelijke neerzetzooi (een groot wit gevlochten hart met een soort standaard). Tot zover niks nieuws, zo ziet het er elk jaar uit.
Maar nu: het is 7 november. Het was af-ge-la-den daar. Heel oost-Utrecht was bij de Eurofleur. De kameel zag witjes van zoveel aandacht. De lift blokkeerde. Transpirerende dames achter de kassa's. Ik heb mijn ogen uitgekeken.
Toen ik het zoveelste echtpaar langs zag komen met een dubbele kar vol kerstspullen, zei ik (heeeel vriendelijk): "Goh, jullie hebben er zin in"!". Nou, dat heb ik geweten. Die man begon een hele verhandeling over hoe vroeg je wel niet moest beginnen om je huis een beetje klaar te hebben voor de feestdagen, en dat ze al het hele weekend alles uit de schuur en van zolder hadden gehaald, en als je niet op tijd begon, en voor Sinterklaas waren ze nu min of meer klaar, maar... Ik zag diezelfde onbestemde haast bij andere mensen. Is het nu dat er zoveel Nederlanders zijn die niet kunnen wachten tot het december is, of begint de kerststress eind oktober, of wat is dit?
Groetjes
Massi (heeft ook maar drie kerstballen gekocht, je weet nooit)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

07-11-2010 om 19:08

Pffff

Ik moet er echt nog niet aan denken, moet nog wennen aan het idee dat het alweer november is Trouwens, ik zie niet in waarom je elk jaar een kar vol nieuwe spullen moet kopen, waat laat je dan alles van vorig jaar?

Hmm

ik vind het wel heel leuk, een beetje struinen door de kerstafdeling. En ik zal ongetwijfeld ook dit jaar een paar kleine dingen kopen maar nu al kerstgekte? dat gaat me een beetje te ver, ik zit nu al volledig in de sint-sfeer, dat vind ik eigenlijk al te vroeg.

maar goed dat je me waarschuwt. ik wil nog als sint-kadootje voor een tante een kerstkrans kopen. dan weet ik dat ik op rustige tijden moet gaan.

Massi Nissa

Massi Nissa

07-11-2010 om 20:31

Izar, wel hoor

Ik heb ze vanmiddag al zien staan. Of waren die nep?
Groetjes
Massi

Over the top

ik begrijp er niets van,van al die kerstgekte,al jaren niet.
ik loop uit principe alle kerstafdelingen voorbij in alle winkels tot na 5 december.
alles op zijn tijd,en voorlopig moet eerst Sint maarten nog gevierd,en daarna Sinterklaas nog aankomen.

judiths mama

judiths mama

07-11-2010 om 22:05

En daarom...

vermijd ik de Eurofleur zo ongeveer tussen september en 5 december. Want ik en de meiden kunnen best een poosje rondstruinen tussen de kerstballen en landschappen, maar nu nog niet!!!!

Welnee

eerst herfst, leuk versieren met herfstbladeren en kleuren.
Dan Sint.
En dan haal in de aloude kerstspullen van zolder. Waarom zou je in vredesnaam elk jaar nieuwe kerstdecoraties aanschaffen, laat je niet gek maken en mijd tuincentra tot 10 januari

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2010 om 07:30

Bromvlieg

Oh maar in de periode dat mijn kinderen die markten geweldig vonden, kocht ik niet steeds nieuwe spullen hoor, hooguit een enkele aanvulling..
In Amerika heb je kerstwinkels die het hele jaar open zijn...heel bizar om dat te zien in de zomer.

Ieder jaar een bal

In het kinderloze tijdperk had ik echt een geweldig verantwoorde boom in één kleur. Maar dat was toen. Oudste kwam en oma was er als de kippen bij om een 'baby's first christmas'-bal te geven (met sinterklaas nota bene!). Vanaf dat de oudste een jaar of 3 was kwam de fascinatie voor die gekleurde ballen, hoe bonter hoe beter. Ik, hoe naïef kun je zijn, dacht, ach jochie, kies een mooie bal uit. Eén afgrijselijke bal kon mijn verantwoorde boom toch niet verpesten. Maar ja, hij had een babybroertje en die moest ook een bal en het jaar daarna moesten ze weer allebei een bal. Inmiddels hangen er dus 22 afschuwelijke ballen in mijn boom, maar ze vinden het ieder jaar een feest om die ene, meest bont gekleurde bal uit te zoeken.

Middelste begon in oktober al te vragen wanneer hij weer een kerstbal mocht uitkiezen. Inmiddels ben ik zelf wel naar het tuincentrum geweest, maar de kinderen nog niet, dat doen we pas na sinterklaas.

ben pas op de kerstafdeling van het tuincentrum te vinden ná de kerst, alles gaat weg tegen bodemprijzen en ik koop toch meestal alleen decoratieve dingen en geen kerstballen..

Zo scoorde ik vorig jaar een setje prachtige (vind ik dan ) witte lantaarns voor de helft van de normaalprijs..

en wat rieten harten (jaja, hier is de riviera maison achtige stijl ook doorgedrongen) ook voor de helft..

Van allerlei dingen snap ik niet dat ze in het kerst assortiment vallen, maar ik klaag niet (vooral niet bij de kassa)

Een kerstboom hebben we al jaren niet, ik leuk de sfeer op met allerlei ander leuks

(deze week wel allerlei linten gekocht bij de wibra-wel kerstassortiment, maar niet perse ´kersterig´, prachtig lint (breed wit) voor een habbekrats, kan ik mooi gebruiken om kaartjes mee te maken!)

Brianna F

Brianna F

08-11-2010 om 09:52

Ik beken

Zodra de allerleerste kerstmarkt opent sta ik op de stoep. Doorgaans niet om iets te kopen (hoewel een aanvulling op het kerstdorp altijd kan) maar gewoon om sfeer op te snuiven, ik ben gek op kerst en de sfeer die eromheen hangt. Van mij mag het 365 dagen per jaar kerst zijn. Oei, wat heb ik gezegd?

Nee

ik heb nog helemaal geen zin in kerst, ik vind sint dit jaar ook weer veel te vroeg en ik verbaas mij dat donderdag het al sintmaarten is. De tijd vliegt momenteel echt voorbij, ongelovelijk het is al weer sint maarten !!

Aan de andere kant heb ik al wel sinterklaaskadootjes in huis en liggen die al ingepakt verborgen op zolder, maar een kerstboom komt er hier pas een week voor kerst erin.

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2010 om 10:16

Pelle

Geen idee, Judith's mama heeft het over Eurofleur, klinkt als een tuincentrum..

Maxime.M

Maxime.M

08-11-2010 om 11:04

Savon

Wij hadden ook zo'n boom, hoe bonter hoe beter en ook met gekleurde lichtjes (nu was heel overdadig bont ook een paar jaar 'in' ) inmiddels zijn mijn kinderen 12 en 15 en hebben ze zelf al het kleur verbannen. Volgens mijn dochter moet de boom heel stylisch met alleen maar zilver, maar dat vind ik dan ook weer zo saai en mijn zoon van 12 kan het helemaal niets schelen hoe het ding eruit ziet. Dus eigenlijk kan ik weer redelijk mijn eigen gang gaan. Maar ik moet bekennen dat ik wat mij betreft de grote boom wel zou willen weglaten (wat dochter niet wil) ik vind een klein boompje op de tafel (iets van 40 cm hoog) en nog wat kleine kerstdetails in huis meer dan voldoende, maar goed, voorlopig dus nog maar de grote boom.

Er is dus hoop maxime

Kinderen zijn 13, 10 en 2. De laatste 2 jaar hadden we inderdaad zo'n klein boompje, huis was in combinatie met box en kruipende dreumes te klein voor een grote boom. Nu zijn we pas verhuisd en de oudste 2 willen een heeeele grote boom dit jaar. We gaan een mooie middenmaat zoeken denk ik en dan hopen dat de jongste er met haar grijpgrage handjes afblijft. Oudste wil vast geen eigen bal meer uitzoeken, dat is niet cool als puber, maar de middelste verheugt zich er al op en hij zal waarschijnlijk niet nalaten een knalroze voor zijn zusje uit te zoeken. Ik heb wel altijd vastgehouden aan witte verlichting en zilveren slingers. Wat ik ook zo erg vind zijn die pratende, dansende, ho-ho-ho-roepende kerstmannen waar mensen nog wel eens mee aankomen (zooooo leuk voor de kinderen), die gaan na kerst toch altijd weer naar de kringloop, gelijk lozen die handel.

Tirza G.

Tirza G.

08-11-2010 om 13:05

Lelijkste

Jarenlang plezier gehad aan een gezinstraditie: het uitzoeken van de lelijkste bal bij een kerstmarkt. Dat is geweldig verfrissend, twee opgewekte koters die razend enthousiast dingen bleren als: oooooooo, KIJK, deze is nóg veel lelijker!
Zal eens kijken of ik ze uit nostalgische overwegingen nog zo gek kan krijgen (ze zijn 20 en 16).

Tirza

Brianna F

Brianna F

08-11-2010 om 14:52

Doe eens gek

Zet 2 bomen neer. Eentje volledig modisch verantwoord en een kermisboom.

Ik heb elk jaar 3 echte bomen staan, een grote geheel in zilver en rood, een kleinere met van alles erin, behalve kerstballen en eentje met de restjes versiering in de keuken.
Voorheen had elke dochter nog een echt boompje op hun kamer, maar daar hebben ze geen plek meer voor.

Massi Nissa

Massi Nissa

08-11-2010 om 17:12

Hier de ultieme kermisboom

Wij hebben een strak interieur: grote kamers met witte muren en donkerhouten vloeren, relatief weinig meubels en al helemaal weinig decoratie. Tegen zo'n achtergrond is een kermisboom helemaal leuk. Wij hebben een witte nepperd met gekleurde lampjes, maffe hangsels (vogeltjes, beertjes, epilepsieballen e.d.) en heel veel van dat plakkerige engelenhaarspul en allerlei kleuren. Iedereen moet lachen om onze kerstboom en hij staat echt ontzettend leuk.
Groetjes
Massi

Brianna F

Brianna F

08-11-2010 om 18:48

Cobi

Met of zonder kluit, vers van het land of niet.? Mijn bomen gaan geheel met de z'n naalden er nog aan de deur uit met driekoningen.
Maar deze worden dan ook de dag van bezorging uitgegraven. scheelt enorm.

Maxime.M

Maxime.M

08-11-2010 om 20:36

Nep!

Ik heb al jaren nep. Mijn vriendinnen vinden het niets, maar ik ben er heel erg blij mee. Daarvoor gingen man en ik ieder jaar wel 3 tot 4 tuincentra af, maar overal waren dan scheve bomen, bomen met halverwege een soort gat of achterlijk duur. Man vond alle bomen mooi en was dan alweer geirriteerd als ik geen scheve boom met gat wilde kopen. De laatste echte boom viel voor de kerst al enorm uit en op tweede kerstdag viel ie zelfs spontaan om (was een scheve boom natuurlijk) en heel veel kerstballen stuk natuurlijk. Uiteindelijk in de uitverkoop een hele mooie nepper gevonden. Wat een verademing zeg. We halen hem zelfs niet eens meer uit elkaar. Na de kerst laten we de lampjes erin zitten (2 snoeren van 200 stuks, dus 400 lampjes) en moffelen we het ding gewoon achter in het houten tuinhuis. En met kerst komt ie weer uit zijn hoekje en is het optuige een fluitje van een cent. De prijs is er ook allang uit natuurlijk nu de bomen steeds duurder lijken te worden.

Massi

Wat zijn nou toch epilepsieballen?

Maylise

Maylise

08-11-2010 om 22:56

Net als brianna

Wij hebben normaal altijd twee kerstbomen. Echte bomen met kluit. Ze staan meestal een maand en halen over het algemeen drie koningen met het grootste deel van de naalden intact. Een beetje scheef vind ik geen probleem. Dat hoort bij de charme van zo'n boom. één boom is voor de kinderen om te versieren met knipperende disco lampjes, hoho roepende kerstmannen en ballen in alle kleuren van het spectrum. De andere boom is voor mij met rustige witte lampjes voor de hele maand, echte kaarsjes die plechtig tijdens de kerstnacht en kerstdag ontstoken worden en bijvoorbeeld houten, rode en gouden versieringen met een beetje zilver. Daar komt de stal dan onder te staan.

Helaas in onze tijdelijke woning aan de kleine kant en zullen we hier met kerst ook nog zitten dus dit jaar één niet al te grote boom. Dat zal dus wel de kermis boom worden. Dan maak ik wel een hoekje in de kamer met wat dennentakken en de stal voor mezelf.

Het kerstdorp moet dit jaar ook maar in de doos blijven. Het is niet eens zo groot dorp maar het neemt toch weer een tafel in beslag. Jammer want dat vind ik ook altijd zo leuk staan met al die lichtjes. Dat mag meestal op verzoek van de kinderen ook tot eind Januari blijven staan.

Ik kan wel natuurlijk dennentakken ophangen, kerstkrans aan de deur en wat leuke stukken voor op tafel.

Ik wacht nog wel even maar begin december ga ik alles in de kerstsfeer brengen.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2010 om 00:38

Wel gezellig maar zo vol

Het is bij ons een beetje gejojo met kerstbomen. Waren we vorig jaar tevreden zonder boom, nu krijg ik van dochter en man te horen dat dat toch wel kaal was en zo is dat al eerder gegaan. Ik vind extra lampjes in de kamer al gezellig, er hoeft wat mij betreft niet persé een boom bij. De kamer is nu ook weer niet zo groot dat een boom in een verdwaald hoekje kan staan.
Ik zit eens te kijken naar de plek waar de boom moet komen te staan. Ik kan mijn Afrikaanse beeldjes, maskers en dergelijke best een paar weken inruilen voor de kerstboom. Misschien moet ik maar weer over mijn hart strijken. Een kleintje.... Het ruikt zo lekker.

Brianna F

Brianna F

09-11-2010 om 09:43

Kerstdorp

Dat loopt hier volledig uit de hand, ik begin rond de 20e november met het leeghalen van de kamer, 2 kasten gaan naar elders. Het dorp beslaat nu zo'n 4,5 m2 en ik ga dit jaar de hoogte in wegens plaatsgebrek. Hoezo kerstfreak?

Fiorucci

Fiorucci

09-11-2010 om 10:09

Brianna

Op onze regionale zender, TVwest, zendt men elk jaar een serie uit, het mooiste kersthuis. Echt zo gaaf wat daar allemaal voorbij komt!

Brianna F

Brianna F

09-11-2010 om 12:34

Fiorucci

Ik heb de uitzending bekeken, leuk!

Vol

als ik alle kerstspullen kwijt wil + een boom is het hier ook tjokvol,terwijl we niet echt een kleine huiskamer hebben.
hier is het de gewoonte dat de halve huisraad naar zolder verdwijnt voor 3 weken om zo plaats te maken voor de kerstspullen.
( denk daarbij aan schemerlampen,grote planten,fotolijsten,vazen ,twee luie stoelen)

Kerstverhuizing

Nou, ik denk dat ze raar zullen kijken als ik zoiets ga doen. Maar toch zit er wel wat in.
He Susanne, mis je die twee stoelen dan niet voor de kerstvisite?

We zullen zien hoever de stemming erin komt als het straks december is. Nu nog even niet.

Brianna F

Brianna F

09-11-2010 om 19:10

Nog gekker

Ik verhuis dus 2 kasten en 2 fauteuils en 4 eetkamerstoelen. De eettafel wordt oa.gebruikt voor het dorp. de jaarlijkse familie nieuwjaarsborrel kan nooit hier worden gehouden, want daar heb ik de ruimte niet meer voor, wat wel tot scheve gezichten lijdt, omdat ze ervan uit gaan dat het om de beurt bij iemand wordt gehouden. Ik kan er niet mee zitten, ik heb die regel niet bedacht. Familie vond dat ik dan maar een jaar niets zou opzetten. Ik dacht het even niet he.

Nou zeg, brianna

Gun je je familie niet eens een blik op jouw sfeervolle winterdorp met altijd sneeuw? Barbaars!

En eten jullie het kerstdiner op de bank, bord op schoot, of heb je nog een tafel met stoelen? Tja nu worden wij nieuwsgierig hoor.

Ik vind het dapper hoor, twee kasten, twee fauteuils, vier eetkamerstoelen. Pfoe, ik zou niet eens elders in huis plek hebben voor zoveel verwijderd meubilair.
Kerstloge's lukt ook niet, neem ik aan, geen plek voor logeerbedden?

Brianna F

Brianna F

09-11-2010 om 21:40

Mag best

Familie mag best komen kijken maar niet met 25 tegelijk.
Ik heb elk jaar vreemden over de vloer die willen kijken, collega's van meneer F, studiegenoten van dochters, postbode die toevallig naar binnen keek en vroeg of hij even mocht kijken. Allemaal hartstikke leuk.

Logeren kan familie ook nog hoor, bedden zat en eten doen we gewoon in de keuken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.