Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yta Chalne

Yta Chalne

24-10-2010 om 21:30

Kerstpakket: wat zou je willen?

Het wordt weer de hoogste tijd om na te denken over de kerstpakketten. Dat valt op mijjn werk onder mijn verantwoordelijkheid, en de gewoonte is het ene jaar een 'bon' en het andere jaar een pakket. Dit jaar is de beurt weer aan het pakket, en ik ben op zoek naar goede ideeën. Andere opties dan een pakket zijn uiteraard ook zeer welkom. Wat zouden jullie nou graag willen hebben?
We hebben al een eco, een fair trade en een Italiaans pakket gehad, en een tijdschriftenkadobon en een Hemapasje. Budget: ongeveer 50 euro. (Meelezende collega's mogen ook reageren, grijp je kans


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

24-10-2010 om 21:54

Themapakket

Ik vind een pakket met een thema altijd wel leuk. Dus als het Italiaans is, eetbaar en niet eetbaar spul wat betrekking heeft op Italiaans koken. Of Tapas (schaaltjes, olijven, potje kruidenmix voor aïoli, receptenboek, fles wijn uiteraard, e.d.).
Wij hebben een keer een badjas in een leuke houten bak, fles wijn en nog iets gekregen. Een pakket wat alleen uit eetbare zaken bestaat waardeer ik wel, maar ik vind het ook altijd geslaagd als er een 'cadeau' in zit.
Ik weet niet voor hoeveel mensen het samengesteld moet worden, maar als het om betrekkelijk weinig mensen gaat vind ik een persoonlijk samengesteld pakket leuker dan waar je duidelijk aan kunt merken dat het uit de een of andere catalogus is geplukt. Die kant gaat het wel op bij ons op het werk. In de beginjaren ging personeelzaken zelf op pad om een pakket samen te stellen, maar daar is het bedrijf inmiddels te groot voor.

Jaah, traditioneel!

Daar zou je mij ook blij mee maken, met een lekker hapjes kerstpakket! Vorig jaar een envelop met inhoud gekregen, dat was ook leuk, want dan kan je zelf kiezen, maar d'r is geen verrassing dan. Ook een keer een parfummetje gekregen, maar iedereen van de afdeling had hetzelfde... dus we roken in januari wel erg uniform..(niet zo heel leuk, al vond ik het wel lekker ruiken)

Themapakket

vind ik dus helemaal niet leuk. Van die keukenspullen die je of al hebt of nooit zou kopen omdat je het toch niet gebruikt. Maar ja, smaken verschillen dus duidelijk.

Vic

Vic

24-10-2010 om 21:56

Yta

Ik zou haast denken dat je een collega bent Italiaans, fair trade en Hemapasje hebben wij ook al eens gehad. Ik zou ook stemmen voor een pakket met veel lekkere dingetjes. Chocolade, pepermunt, likeurtje, e.d. Niet het vage witte bubbelwijntje dat vorig jaar in het pakket zat

Nasha 1st

Nasha 1st

24-10-2010 om 22:17

Tinteling

http://www.tintelingen.nl/ Hadden wij de afgelopen jaren bij onze werkgever. vond ik zelf wel geinig.

Ontbijtpakket

een bedtafeltje,eierdopjes,theeglazen,bijzondere thee +thee-ei,koffie,pak sinasappelsap,potje luxe jam,dienblad,wekkertje,badjas.enzenz

Jaymza

Jaymza

24-10-2010 om 22:36

Kaaspakket

Hadden wij vorig jaar. Wij houden van kaas, dus wij vonden het top. Maar ik kan me voorstellen dat zoiets helemaal verkeerd valt. Die tintelingen vind ik niets.

Jaymza

Klassiek ja

Afterdinnermintjes, chocolaatjes, flesje bessensap, kaars met reliefengeltjes erop, dat soort spul.

He, is nou echt al in de vorige eeuw geloof ik dat ik via werk een kerstpakket gehad heb. Zou er best wel weer eens eentje willen!

Evaluatiecomissie

Ik hoef (gelukkig) niet te beslissen over het kertpakket, maar zit wel in de evaluatiecomissie. Dit uit hoofde van mijn functie. Dus ik mag fijn vertellen wat ik in de wandelgangen 'gehoord' heb...of ze er blij mee waren of niet, of er commentaar was of niet. En nu na jaren denk ik dat ik wel ongeveer weet wat gewardeerd wordt en wat niet. Over het algemeen heb je altijd mensen die er niet of enigzins ontevreden over zijn. Of het nu een bon is of zelf uitzoeken of een ouderwets pakket of 1 wat groter kado met wat erbij. Er zijn áltijd mensen die er amper wat aan hebben. Dat lijkt me ook wel logisch...de een houd niet van pasta (of mag het niet, nóg erger) en de volgende draagt nooit een ochtendjas omdat die zich altijd aankleed zodra die uit bed komt. En nog weer de volgende lust geen kaas.
Wij houden ook aan het ene jaar een bon, het jaar erop een pakket. Op een gegeven moment kreeg ik de indruk dat door veel mensen het op prijs werd gesteld dat we aan de kinderen dachten (een spelletje of echt kindersnoep erbij). Tot ik een aantal mensen hoorde mopperen wat ze toch met dat kinderspul moesten elk jaar...(kinderloos of grote kinderen). Tjsa....
Qua pakket zijn wij dit jaar blijven steken in de evaluatie bij zoveel mogelijk van verschillende dingen. Dus geen themapakket. Dit om te omzeilen dat het veel van hetzelfde is (zoals het kaaspakket of pastapakket) om niet teveel mensen dus niet blij te maken omdat ze dát nu net niet lusten of niet mogen. Met als thema 'kerst'(dit omdat de pakketfabriek wél een thema wenst en hierbij de meeste algemene keus was). Dus een wijntje én vruchtendrank, kerstkoekjes en kerstchocolade én kerstsnoepjes (kan voor de kinderen, kán ook voor jezelf), kerstkaas en kerstworst etc. etc.
Voor ieder wat wils dus.
En volgend jaar weer een bon.
Pfff onbegonnen werk om iedereen tevreden te krijgen.
Ikzelf ben trouwens altijd tevreden. Ongeacht wat het is.
Alleen al dat je het 'krijgt' en dat het extra is geeft al wat feestelijks voor mij eigenlijk.
groeten albana

Jessica O

Jessica O

25-10-2010 om 08:42

Pakket (ten)

Meestal komt manlief met meerdere pakketten thuis. Vorig jaar een bakplaat gehad, met allerlei dingen erin (eten ed).
Al eens een pakket gehad met een tafelloper, placemats (van stof) en een mooie soepterrine en allerlei dingen voor bij de soep.

Vaak staan er wel hele leuke pakketten op de site van sligro, daar haal ik vaak inspiratie vandaan (moet er zelf ook wat maken, maar niet zo veel).

Jessica

Doel

Wat ik een goed idee vond is wat ze bij mijn werk sinds een paar jaar doen: elke werknemer krijgt de vraag (via mail of brief) of hij zijn kerstpakket wil hebben of dat hij het geld wil doneren aan een goed doel. In het laatste geval doet mijn werkgever er 100% van de waarde bij, dus een dubbele donatie. Je krijgt de keuze uit drie goede doelen, elk jaar weer anders.

mensen die wel een kerstpakket willen hebben krijgen deze, kunnen hem afhalen en daar wordt helemaal niet moeilijk over gedaan.

ik vind zelf overigens een ontbijtpakket wel erg leuk als idee voor een pakket.

Groetjes
Gruffalo

amk

amk

25-10-2010 om 08:52

Keuzepakket

wij krijgen een keuze mogelijkheid via internet. 9 categorieen van wijn tot spelletjes, parfum, en ook het klassieke pakket en een donatie aan het goede doel. Je kunt zelf kiezen en het wordt thuis bezorgd.

Wat ik erg vindt

zijn van die nepflutproducten. Niet zozeer de obscure paté, maar vorig jaar kreeg ik een streekpakket uit de Betuwe en daar zit dan in een blikje met een blije oma met een bril erop een zakje in om appeltaart te maken zonder inhoudsopgave (echt iets voor jou Yta), appeljam (nou, als appeljam lekker was stond het wel in winkel), een potje nepambachtelijke appelstroop in een onhandige weckpot en een obscuur honingdrankje, ook niet aan te treffen in de winkel.

Het moet wel _echt_ zijn, vind ik.

En dan nog collega's aan je bureau krijgen die zeggen dat de appeljam zo lekker was whaaaa...

Ik was trouwens wel heel erg verrast door het pakket, de zaken gingen niet zo goed, dus dat heb ik heel erg gewaardeerd. Maar ja, je vroeg eerlijke meningen...

Ja hoor

Eigenlijk moet ik van mezelf iets anders doen,
vind ik nog tijd voor een d-t fout in de aanhef op OOL.
Och toch.

Yta Chalne

Yta Chalne

25-10-2010 om 09:11

Ha leuk

Wat fijn, zoveel input!
En ik was er al bang voor, er is geen consensus over dit onderwerp. Ik heb maar zestien collega's, dus ik pas individueel aan zonder enig probleem (geen alcohol, vega). Iedereen onder de 22 krijgt sowieso gewoon die vijftig euro in een envelop met een mooie kaart erbij en iets lekkers, die worden daar het meest blij van. Ik vind tot nu toe een ontbijtpakket leuk, en persoonlijk zou ik heel erg blij worden van een kaaspakket, dat ga ik ook even subtiel peilen.
Donaties aan goede doelen doe ik niet i.p.v. een cadeau. Als bedrijf zijn we erg druk met het sponsoren van goede doelen, het milieu en duurzame consumptie, het kerstpakket is bedoeld om mensen persoonlijk (iedereen krijgt er ook een handgeschreven brief bij) te bedanken en een fijne kerst te wensen. Dus dan wil ik wat weg kunnen geven wat voor hen persoonlijk is. Iets voor kinderen vind ik ook nog wel een idee (voor de mensen met kinderen), te vervangen door een fles wijn voor de mensen zonder kinderen. En die fles kan ik dan weer vervangen voor de mensen die geen alcohol willen door, eh...dat weet ik nog niet

Yta Chalne

Yta Chalne

25-10-2010 om 09:18

En nee

Geen nepdingen, geen thee en koffie (vanwege de aard van het werk zeg maar...) en alleen echt goed snoep. Misschien een Duits pakket, als een keer heel wat anders? Duitse wijn, Lübeck marsepein, chocola, kaas (?), iets fantastisch om zelf te bakken, eh...

Nou nou yta

..zo was het nou ook weer niet bedoeld hoor. Ík werk toch niet bij jullie?
Hoewel het wschl makkelijker is om aan Duitse lekkernijen te komen dan Franse of Engelse.

Wat wel echt leuk is, en wat misschien ook in je straatje past, is Europese kerstlekkernijen. Ieder land heeft zijn eigen tradities, de Christmas Pudding, Bûche de Noël ... misschien zit daar ook wel iets bij wat je goed 3 maanden in een kartonnen doos kunt bewaren?

Hoewel, als ik eraan denk hoe ik me zou voelen na een stuk Christmas Pudding en een stuk buche, hmmmm.... staat in de maag!

Gepersonaliseerde tas

wij kregen een keer een tagger tas. Soort messengerbag. Geen idee wat de prijs is? Maar iedereen kon zijn eigen kleur en flap kiezen. Heel leuk en ierderen gebruikt hem.

We hebben ook een keer een ritualspakket gedaan. Ook heerlijk.
Ik ben nooit zo van die vreetpakketten. Maar ja smaken verschillen

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2010 om 10:29

Mja

Wij hebben in de loop der jaren heel veel verschillende pakketten gehad,leuk en iets minder leuk.De fair Trade pakketten kan ik erg waarderen,of de keer dat we een citruspers kregen met kilo's sinaasappels..
Een bon wordt hier graag uitgegeven hoor,maar een pakket vind ik toch leuker persoonlijk.Dat je het soms dan wat minder treft een keer neem ik op de koop toe,je krijgt het maar...
Groetjes,Fiorucci

Yta Chalne

Yta Chalne

25-10-2010 om 10:30

Tja rodebeuk

De ergste freaks op eetgebied zijn mijn collega's. Dat heb je als je met producten werkt zoals de onze. Allemaal foodies. Daar zou je goed bij passen Ik kan op zich aan alle producten die ik maar zou willen makkelijk komen, ik bestel ze gewoon. Tegen inkoop. En we hebben een wirklich fabelhafte Deutsche Lieferant. Man oppert hier nog bier en mosterd in mijn Duitse pakket

Spullen vind ik zo persoonlijk, dat durf ik niet zo goed. Wat zijn spullen die iedereen zou willen hebben?

fladder

fladder

25-10-2010 om 11:59

Oh, wat lastig!

Ik ben zelf heel snel tevreden. Heb al 10 jaar dezelfde opdrachtgever en van hen kreeg ik o.a. een sporttas met handdoek, allebei met het logo van het bedrijf, een groot blik met een grote fles speciaalbier plus boekenbon, een groot blik met prikkeltjeswijn, en de klassieke "eetpakketten".
In het verleden van andere bedrijven vooral "eetpakketten". Mijn ex kreeg echter een boekje mee naar huis (tegenwoordig kan het online) met allerlei spullen, variërend van gadgets via USB-sticks met logo naar golfclubs en ijsmachines en alles wat er tussen zit. Elk artikel had een aantal punten en we mochten tot een bepaald aantal punten iets uitzoeken. Vonden we erg leuk!
Is het misschien een idee om meer mogelijkheden aan te bieden waar de mensen op in kunnen schrijven?
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat degene die iets uit moet zoeken voor de kerstpakketten daar wel eens wanhopig van wordt. Want het is vaak niet goed of het deugt niet, is mijn ervaring! Moet dan ook altijd denken aan "gegeven paarden in de mond kijken"...
Een eetpakket? Dat lusten ze niet of kennen ze niet (geef het dan aan de Voedselbank, daar kunnen ze het wel waarderen! Of aan de Daklozenkrantverkoper!). Bij een eetpakket komen tegenwoordig ook de opmerkingen over obesitas. Het hoeft echter niet in één dag op, lieve mensen!
Een drankpakket? Er komt er geheid eentje die wijst op de gevaren van alcoholisme.
Een bon: "Ik heb al een boek" o.i.d. (zelfs ze veelzijdige Iris- of Bol-bonnen worden al afgezeken).
En zo gaat het maar door...
Ik vind het zo jammer en kinderachtig, dat eeuwige geklaag... Toen ik voor de geboorte van de kinderen nog in loondienst werkte kregen we de klassieke pakketten en waren het altijd dezelfde mensen die met een zuur gezicht de spullen bekeek: "Lussikniet, moetikniet, kennikniet." Potverdorie, als mijn kind een cadeautje zo zou openmaken zou die een groot probleem krijgen met mij! (bij mijn opdrachtgever-sinds-10-jaar, waar alleen freelancers werken, is dat gelukkig niet zo... Zou het dan toch een mentaliteitsverschil zijn?)
Succes met het samenstellen! Ik zou gaan voor de "meerdere mogelijkheden aanbieden en daarop intekenen"!

Vic

Vic

25-10-2010 om 13:10

Spulletjes

In ons pakket zit ook altijd een gebruiksvoorwerp. Dat is niet altijd een succes. We hebben ooit eens windlichten gekregen, maar dat was eigenlijk alleen leuk voor de stellen (die hadden er dan twee). En vorig jaar kregen we vier kleine braadpannetjes. Tja, grappig, maar in praktisch opzicht volstrekt nutteloos. De ovenschaal uit het Italiaanse pakket is het enige wat ik nog steeds gebruik.

Naat

Naat

25-10-2010 om 13:21

Pluim!

http://www.pluimen.nl/

vond ik het allerleukste cadeau ooit vn mn werkgever.

Ieder naar eigen wens een pluim, v.a. 50 euro

Het leukste kerstpakket ..

was een met een bon voor de Bijenkorf van 50 euro en 2 zeer goede flessen wijn (rood en wit). Mijn man kwam een keer thuis met 6 oude oliebollen, een weekendtas met daarin een handdoek met opdruk (logo bedrijf). Was iets minder geslaagd, zeg maar. Ik heb ooit als vakantiewerk bij een delicatessenwinkel kerstpakketten gemaakt. Eerst moesten we toen met een watje en wat alcohol alle houdbaarheidsdata (die verlopen waren) eraf poetsen voor ze in een doos gingen. Ik was toen te jong om door te hebben toen. Maar dat is wel de reden waarom ik liever geen pakket meer heb.. liever een bon. Maarja, dit is vast niet gangbaar.

Mijn 2 centen

Yta, ik ben het geheel eens met je redenen om geen goede doelen te steunen maar gewoon iets leuks te geven.
Spullen zou ik niet doen. Iedereen heeft alles al, behalve ruimte om spullen neer te zetten. En wie nog niet alles heeft zit vast niet te wachten op wat jij nu net hebt uitgezocht.

Ik vind dat Duitse eetpakket eigenlijk een geweldig leuk idee, en reuze origineel tussen het gebruikelijke Mediterrane culi-geweld. En als je dan toch iets spullerigs wilt doen is er misschien nog wel een Duits kook- of bakboekje te vinden. Duitsers hebben vast ook wel kaas, het is een groot land...

Groeten,

Temet

Het leukste pakket ooit.......

Was het kerstpakket wat man ooit,ooit héél lang geleden bij zijn bijbaantje kreeg. Wij arme studenten woonden al 'samen' man deeltijd studie en ik full-time en we hadden bijbaantje na bijbaantje. In ons niet zo luxe-euze studentenappartementje pakten we het kerstpakket uit. En het waren talloze voorraaddozen mét inhoud. Je weet wel van Mepal. Het waren ook nog best leuke moderne voorraaddozen en goede. Dus doos met suiker erop en suiker erin. Doos met knachebrood erop en erin, doos met roggebrood erop en erin enz. enz.
Geweldig pakket! Ik behielp me tot die tijd met wat oude roestige blikken en van die koektrommels die je gratis kreeg en die ik nog van mijn moeder had en die werkelijk nooit open gingen in 1 keer en die de binnenkant ook al niet fris hielden.
Die voorraaddozen heb ik nóg! Grotendeels dan. Op enkele na die kapotgevallen zijn in de loop der tijd. En ze sluiten nog steeds goed!(meer dan 20 jaar!) Ik was er zo trots op! Op onze geweldige voorraaddozen! Hahaha.
Maar aangezien ik allang van alle gemakken voorzien ben zou ik nu niet weten wat ik met zo'n pakket aan moest. Nou ja de ouden eruit...en de nieuwen erin misschien?
Ook erg blij was ik met het toilettasje met inhoud. 2 waren er, voor de mannen een andere dan voor de dames. 2 toilettassen om precies te zijn, 1 grote en 1 kleine. En met afristbare binnenkant die je dus los kan wassen (erg handig voor knoeidozen zoals ik)! En inhoud dus. Parfum, proefflesjes van allerlei wat, smeerseltjes, douchecreme shampoo en noem maar op.
En dat terwijl ik tegen het grootste gedeelte niet eens kan i.v.m. mijn moeilijke huid. Maar dat waar ik écht niet tegen kon heb ik gewoon weggegeven...op visites, verjaardagen enz. En de tas alleen was al erg mooi en leuk.
groeten albana

Doe mij maar

een bon van iets, boekenbon, Hemabon enz.

groet Lis@, die zich afvraagt wat hele goede vaste klanten dit jaar krijgen

Foodies

Das toch een uiterst gemakkelijke doelgroep. Je hebt best een ruim budget. Truffels, een fles Champagne, mooie fles olijfolie met azijn, een oestermes, een Laguiolemes voor iedereen in een persoonlijke kleur en model, kookboek....

Zelf word ik elk jaar weer heel blij van mn Bijenkorfbon. Bij mn vorige werkgever heb ik wel eens een doos met daarin een chocofontein gekregen. Best leuk maar jammer dat de kerstboodschap van de KLM van het jaar er voor er nog in zat. Had mn werkgever voor een prikkie over kunnen kopen...

Yta Chalne

Yta Chalne

25-10-2010 om 20:27

Lis@

Vorig jaar hebben we alle klanten die we in december geleverd hebben een mooi pakket gegeven. Of was dat alweer het jaar ervoor? Nou ja, ik vind het in elk geval wel weer een goed idee. Dus denk aan je grote bestelling in december

Zelf kiezen

ooit eens 1 kerstpakket gehad in de vorm van iets wat je zelf mocht uitzoeken, twinkeling ofzo heette het dan kreeg je een kaart met een code en kon je op internet zelf iets bestellen, is een blender geworden die we nog nog steeds regelmatig gebruiken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.