Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Astrid

Astrid

20-11-2020 om 15:10

Keukenmachine: merk/prijs/kwaliteit enz

Ik ben op zoek naar een keukenmachine voor het mixen, kneden enz.
Ik ga niet voor de hoofdprijs maar wel eentje die niet meteen afbreekt, geen garde heeft van buigzaam en kwetsbaar materiaal, niet goed doet waarvoor ik m wil, erge herrie maakt of niet stevig staat.
Ik zie prijzen van €90.00 en tot ver erna en weet niet wat te kiezen.
Ik wil best iets extra's uitgeven zodat ik geen kat in de zak koop, maar heb er niet honderden euro's voor over.

Ik bak graag brood, koekjes, taarten maar door mijn spieraandoening kan ik niet meer goed kneden of het mixen lang genoeg volhouden.

Wie biedt en waar moet ik op letten? Bedankt alvast!

Ja, lastig

Dat heb ik dus ook en als je dan gebruik maakt van zo'n machine moet je die ook weer schoonmaken en daarvoor moet je het uit elkaar halen, ontschroeven of lostrekken. En later weer in elkaar werken. Het hangt ook van het gewicht af. Gietijzer is te zwaar.

Dus dat gaat hier niet.

Het maakt wel uit op welke hoogte ik werk.
Voor het kneden ga ik graag met een (hoge) kom op een kruk een de keukentafel zitten. Dan kneed ik op de juiste hoogte.

Aan het aanrecht is de hoogte ook goed, maar ik kan niet zo lang staan. En zittend op een gewone stoel met een hoge kom krijg ik snel lamme armen en minder kracht in mijn handen.

Ik kan wel kneden of platen vullen staande bij de keukentafel. Dan moet ik af en toe gaan zitten. En dan gaat het nog net.

Dus wat je ook doet, als het een machine wordt kijk dan goed hoe je die moet schoonmaken en of dat lukt of dat je dat kunt delegeren.

Veel succes.

Kitchen Aid

Punt. Stoer stevig, hoef je niet vast te houden en kun je heel veel accesoires bij krijgen. Tweedehands? (Ik doe bijna alles tweedehands)

Astrid

Astrid

20-11-2020 om 19:16

Type.

Het schoonmaken is niet erg, wel bedankt voor de tip!

Als ik kitchen aid intyp krijg ik prijzen en machines van 200-650 euro. Heb je een bepaald type daarvan als voorkeur?
Tweedehands vind ik lastig, al een paar keer flink mijn neus gestoten waardoor het uiteindelijk bijna de nieuwprijs werd.

De artisan

De Kitchen Aid artisan. Die bedoel ik. Het is n uitgave, ik weet het. Heb hem net weer gebruikt. Het is echt n mixer en geen hak en snijmachine. Daarvoor zou ik voor de magimix gaan.

Biebel

Biebel

21-11-2020 om 08:11

Kitchenaid

Inderdaad. De kitchenaid artisan. Eigenlijk het ‘oermodel’ keukenmachine. Persoonlijk vind ik hem zo mooi, dat hij op de keuken staat. Altijd.
Hij is makkelijk schoon te maken (bak, haken, het gaat allemaal in de vaatwasser en een doekje is voldoende voor de machine), en is oerstevig. Met de kneedhaken kneed je echt elk deeg en met de mixer is je eiwit in no-time stijf.
Nadeel; de prijs. Maar met Black Friday én marktplaats hoef je niet de volle prijs te betalen. Zo hebben mijn ouders hem uiteindelijk voor €150 kunnen kopen. Zoiets als deze; https://link.marktplaats.nl/m1629097627?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Veel geld nog steeds, maar de mijne draait al 20 jaar (!) zonder problemen.
(Protip; op de foto van deze zie je de kneedbaar met een rubberen deel. Die zit er niet standaard bij maar is hier de meest gebruikte).

Buy cheap, buy twice

Voor een km geldt dat het echt iedere waar naar zijn geld is. Beter een degelijke tweedehands en dan een nieuw plastic lichtgewicht . Brooddeeg is zwaar, dus hij moet voldoende gewicht hebben om niet van je aanrecht af te wandelen. En de motor moet sterk genoeg zijn zodat hij 10 minuten kan stoempen zonder dat die doorbrandt. Kitchen Aid voor de fleurige optiek, werkpaard Kenwood chef voor de lagere prijs en uitbreidingsmogelijkheden (mn het foodprocessoropzetstuk)

Ik heb even op MP gekeken, er staan er best veel en redelijk geprijsd. Mogelijk van mensen die er tijdens de lock down dachten nu eens eindelijk te gaan bakken en zich er nu bij neerleggen dat het bij een voornemen is gebleven. Of dat ze het zuurdesem niet aan de praat krijgen

Ik verbaas me wel als mensen zich in een draad mengen over zaken waar ze niets tot weinig van weten.Mijn kennis over voetbal reikt net zover als die van Anne J over keukenmachines: De bal is rond, en je moet opletten wie met welke kleur shirt hem in het doel trapt.

Astrid

Astrid

21-11-2020 om 16:50

Mooi

Nog een optie, fijn!
Zijn daar ook types van? Wat zou je er tweedehands redelijkerwijs voor over hebben?
En hoe krachtig moet de motor zijn? 1250?

Imke

Imke

21-11-2020 om 17:12

Ook een kenfan

Ik heb een Kenwood KMM770 Major Premier, een jaar of 6 geleden heb ik er 450 euro voor betaald. Een heleboel geld, maar ken is het waard. Het opzetstuk is ideaal, dat geeft zoveel mogelijkheden.
Voor mij was een zware deeghaak een must, die heb ik ook los bijgesteld.

Tips

Aanbod van KA is al 100 jaar hetzelfde Kenwood is een aantal jaren overgenomen door een andere firma, en heeft sindsdien een wirwar van keukenmachines. De krachtpatsers zijn Kenwood Chef en de Kenwood Kmix (die laatste lijkt qua uiterlijk op KA en is ook alleen voor deeg + beslag) Met een jonggebruikte moet je rekenen op een euro of 200. Met dan ook nog de kanttekening dat de nieuwe model deeghaak stukken beter is dan de oude, daar wilde gistdeeg nog wel eens omhoogkruipen.

Maar als je weet dat je veel bakt en je kunt je het veroorloven, dan zou ik voor nieuw gaan. Ik heb zoiets als onderstaande al een jaar of 15 en er nog nooit problemen mee gehad.

https://www.coolblue.nl/product/798219/kenwood-chef-elite-kvc5401s.html#product-reviews

Best interessante aanbieding , zeker met de geld terug optie. Als je hem alleen gebruikt om te gaan bakken zijn al die accessoires wel een overkill. RVS haken vind ik ideaal, die kunnen gewoon in de vaatwasser

Motor

Wattage zegt wel iets, maar niet alles. Het gaat vooral ook om de manier van aandrijving. DIe is bij KA anders dan bij andere machines, daarom kunnen zij met een lager wattage toe dan de Kennies.

Astrid

Astrid

21-11-2020 om 18:21

En deze?

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_kenwood-kmix-kmx750wh-1501734.html
Met 40 cashback bijna 100 euro voordeliger. Maar net zo goed of miskoop?

Nieuwer model voor zelfde prijs

Robuust apparaat, motorisch gezien net zo sterk als de Chef, maar dus zonder de bovenaansluiting voor een blender. Lijkt me een goede koop als je hem vooral voor
bakken inzet, en geen fp of blender wilt. In de advertentie staat een oud model, met de oude deeghaak die niet in de vaatwasser kan en waarbij gistdeeg naar boven kruipt. Die heb ik bij de mijne vervangen voor de nieuwe spiraalhaak.

Bij amazon staat dit model voor dezelfde prijs met een nieuwe rvs haak
https://www.amazon.nl/Kenwood-KMX750RD-Keukenmachine-Roestvrijstalen-Onderheffunctie/dp/B06W5KYR22/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&crid=1QKJSGJC9T8SG&dchild=1&keywords=kenwood%2Bkmx750&qid=1605982432&sprefix=kenwood%2Bkmx%2Caps%2C168&sr=8-1&th=1

Astrid

Astrid

23-11-2020 om 01:07

Bedankt

Ik ga eens kijken met de genoemde opties wat voor prijsknallers er nog volgen. Ik weet nu beter wat ik zoek, dank jullie wel.

Astrid

Astrid

24-11-2020 om 00:58

En deze?

Kenwood Chef KVC3170S
Deze mist in vergelijking met de andere (KVC5401s) de foodprocessor zie ik, maar deze is €350.00
Dat zou inhouden dat ik €499.00 minus 75 euro cash back dan €74.00 voor dat onderdeel betaal; is dat redelijk? Bij coolblue helaas online uitverkocht.

Zouden de prijzen vrijdag nog meer naar beneden gaan?

De tweede

Die heeft de nieuwe spiraalhaak voor gistdeeg en de andere het oude model. Die spiraalhaak zwiept het deeg door de hele kom heen,bij die oude kroop het deeg omhoog. En bij nr 2 zijn de haken van rvs en kunnen in de vaatwasser. Die aluminium dingen kun je na 1 rondje vaatwasser al weggooien, want dan komt er een viezig grijs laagje vanaf.

Ik ben ooit met de voorloper van de eerste begonnen. Die heb ik al vrij snel op mp verpatst om toch die met de rvs kloppers en de fp te kopen

74euro voor de fp is heel redelijk, nieuw zijn ze over de 100

.

Astrid

Astrid

24-11-2020 om 22:51

Dank je!

Dan ga ik even uitvogelen waar ik die kan bestellen! Bedankt voor de hulp, het is best een uitgave maar heb zin om er mee aan de slag te gaan.

Astrid

Astrid

25-11-2020 om 19:56

Ben ik nog een keer

Daar ben ik weer. De kvc5401s is blijkbaar niet te leveren behalve bij Otto voor een hoop geld meer >560/570

De foto's van andere types laten wel de foodprocessor zien, maar bij de lijst wat er allemaal bijzit staat die dan weer niet.

Op marktplaats kan ik 'm helaas niet vinden.

Astrid

Type wat jij noemt is weer beperkt op voorraad bij Coolblue, 499 incl fp opzetstuk en gehaktmolen. Dat is best een goede prijs. Mijn ervaring met Coolblue is een stuk positiever dan met MediaMarkt.

Of op MP

Als je er dat bedrag er niet aan uit wilt geven, en je hebt geen behoefte aan uitbreidingsmogelijkheden als gehaktmolens en pastarollers, kijk dan even op MP naar Braun K1000/ BraunK3000. Niet zo onverwoestbaar als KW of KA, maar een hele degelijke machine, daar heb ik zeker een jaar of 8 plezier van gehad voordat het Kenavontuur begon. Daar zit een blender bij, een fp en een deegkom. Ben je in een keer klaar

Zou dan wel direct de reserveonderdelen ook kopen die een andere mevrouw voor twee tientjes aanbiedt. Er zit een beveiliging op waardoor hij alleen werkt als het lipje van het deksel er nog aan zit.En dat is zo fragiel dat ik het zeker drie keer bij een onderdelenhuis heb moeten nabestellen.

Marktplaats of Facebook marketplace

Ooit stond er op facebook marketplace de Kenwood Cooking Chef, mijn hemel wat een bofkont was diegene die hem heeft gekocht! Voor de helft van de prijs, en ze zijn over de duizend euro normaal. Dus echt de moeite waard om er even naar te zoeken. Sommige mensen kunnen alles kopen maar doen er dus niks mee.

Astrid

Astrid

04-12-2020 om 02:08

Het is geworden

De kenwood kvc5401s.
Uitverkocht toen de prijs €489 was, nu te koop voor €829-€860, maar na wat verder zoeken zag ik m voor €659 met €75 en 10% korting.
Na het betalen terug naar de site, waar ik zag staan: tijdelijk uitverkocht. Dat was even "verwarrend", dus ik hoop dat het allemaal goed gaat en ik binnenkort aan de slag kan.

Heel erg bedankt voor het geduldige en uitgebreide meedenken allemaal, dat hielp om snel te filteren en te beslissen.

Poetsdoek

Poetsdoek

20-12-2020 om 13:38

Astrid

Bevalt 'ie?

Astrid

Astrid

20-12-2020 om 14:33

Ja!

Ja echt fantastisch! Ik ben nu zeker 4 dagen per week actief aan het bakken geslagen. Begonnen met voornamelijk mixen van beslag of kneden van deeg. Wat een zegen is zo'n machine zeg, en het deeg kruipt niet omhoog langs de deeghaak, die me doet denken aan de film "I know what you did last summer".
Na de feestdagen ga ik met de foodprocessor aan de slag.

Poetsdoek

Poetsdoek

20-12-2020 om 14:49

Leuk!

Oh, dat klinkt goed zeg. Wat fijn dat het zo goed bevalt. Ik ben ook op zoek naar een keukenmachine, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik vind die van jou wel erg mooi en de verleiding om hem te bestellen wordt nu wel heel groot.

He wat leuk

Zoveel enthousiasme.Zie de update nu pas. Fijn dat ie zo goed bevalt. Wel een uitgave, maar dat is een dijk van een machine. Heb jij en wellicht je erfgenamen nog jaren plezier van . Ik mag wel commissie aan Kenwood gaan vragen
Zat die gehaktmolen nu ook bij het pakket? Een hoop mensen knallen die meteen op MP, maar daar kun je leuke dingen mee doen, lamspasteitjes, worstenbroodjes..

Zat er ook een kookboek? Anders is hier de engelstalige pdf . Heb ik zelf uitgeprint en ingebonden. Staan ook de basisrecepten in

https://www.google.com/search?client=firefox-b-e&q=kenwood+recipe+book+pdf

LInk

zie dat ik de zoekopdracht gelinkt heb. Bovenste is de pfd van het kookboek voor de gewone chef, die bedoel ik. Nr twee voor de Cooking chef met inductie

Astrid

Astrid

20-12-2020 om 23:07

Gehaktmolen

Kenfan de gehaktmolen zit er bij, geen kookboek, dus bedankt voor de link! Wel 10% korting , het was de laatste en 75 cashback. De prijzen verschillen soms tot €200,00 voor hetzelfde type, dus even zoeken loont.
Ik heb besteld bij life2cook, heel persoonlijk en benaderbaar en ze kwamen de machine zelf brengen zodat het sneller zou gaan. De doos met inhoud woog bijna 24 kilo!

Poetsdoek ik had meer pijn aan het reparatiegeld dat ik aan mijn stadsautootje dan aan deze en dit apparaat was duurder Ik heb naast mijn kinderen en hond nog nooit ergens zo geen spijt van gehad 😁

Poetsdoek

Poetsdoek

21-12-2020 om 08:27

Astrid

Als het zo'n beetje op gelijke hoogte van geen spijt hebben staat als je kinderen en je hond, moet het wel een heel fijn apparaat zijn. 😉
De prijs doet wel pijn, maar ik wil zo graag eindelijk eens iets dat echt goed is. En elke paar jaar een nieuwe kopen die het net niet is, is ook duur.

Nog een tip

Het sportblenderopzetstuk., KAH740PL Ik had die van het voorjaar gekocht toen zoon in covidretraite kwam . Heb nog even geaarzeld omdat ik natuurlijk dat blenderopzetstuk had, wat niet erg vaak uit de kast komt. Maar zoon is dagelijks met sportschooldrankjes en smoothies in de weer en het was niet de vraag of hij die loodzware kan uit zijn handen zou laten kletteren, maar wanneer. Echt een heel handzaam praktisch ding, loeischerpe mesjes en er zitten 2 smoothie bekers bij. Het ding is dagelijks meermalen in gebruik. Voor 32 euro op amazon.nl, daar breek ook je de bank niet mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.