Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zusenzo

Zusenzo

23-03-2012 om 22:54

Keukenstoelen

Ik wil 4 tot 6 keukenstoelen kopen. Ik denk marktplaats want goedkoper. Gewoon houten stoelen. Maar ik wil ze daarna in 4-6 kleuren verven. Ik denk dat dat niet bij alle houten stoelen zomaar kan ivm laklaag oid. En ik twijfel omdat ik bang ben voor beschadiging van de verf. Wat denken jullie? Dom plan of kan 't wel en waar op letten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosase

Rosase

24-03-2012 om 09:07

Kan

En gaat best goed zolang je maar niet probeert om geoliede stoelen van een laklaag te voorzien. En verder goed ontvetten, laklaag ligt opschuren en verven maar. Wat dat betreft is het niet anders dan het schilderen van een kozijn.

De laklaag zal nooit zo sterk worden als lag die in de fabriek al op gesmeerd is, dus je zult af en toe weleens een stoeltje moeten bijwerken. Of je moet van vintage houden...

Rosase

Rosase

24-03-2012 om 09:09

Oh wat errug...

Dat moet natuurlijk licht zijn.....

+ Brunette +

+ Brunette +

24-03-2012 om 12:52

Goedkope ikea stoelen oververven

Als je de Stefan een acceptabele stoel vindt, dan kan ik je die aanraden. Ze kosten ongeveer 15 euro per stuk en zijn gemaakt van massief hout. De laklaag die er standaard op zit is van een dermate abominabele kwaliteit dat overschilderen niet zonde is. Voordeel is dat de ondergrond strak en nieuw is en je de onderdelen eventueel ongemonteerd kunt schilderen. Dat geeft een minder "overgeschilderd" effect.

mirreke

mirreke

28-03-2012 om 11:43

Vlinderstoelen van habitat

Ik heb ooit stoelen van habitat, die dus wel een laklaag hadden, helemaal ontdaan van de lak en daarna zelf overgeschilderd en aan het eind ook nog bootlak eroverheen. Was een hele klus, toen had ik daar nog tijd voor. Ze zijn nog steeds prachtig en doen echt niet onder voor fabrieksgelakte stoelen.
Verder hebben wij veel van die IKEA opstapkrukjes. Die koop je ongelakt, en zijn ook erg handig en mooi in allerlei kleuren te schilderen. Ik doe dus wel altijd nog een extra laag bootlak eroverheen, die je bv. ook op de trap lakt. Dat is superhard.
Leuk om te doen ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.