Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

amk

amk

04-12-2009 om 23:34

Kinderfiets achter ouderfiets

heeft iemand toevallig ervaring met de follow-me tandem constructie?

http://www.followme-tandem.nl/installatie.html

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

05-12-2009 om 19:47

Niemand?

helemaal niemand hier, of zijn we te druk met Klazen?

Wij hebben gisteren al geklaasd

..en ik vind het hier ook wel erg rustig. Niet raar...
Even je vraag: wij hebben afgezien van aankoop omdat we op vakantie wilden ermee, en dan schijnt het lastig te zijn dat je geen versnellingen hebt. Voor dagdagelijks gebruik maakt dat niet zo veel uit, maar als je 30km op een dag fietst is het natuurlijk een ander verhaal.

Ik had op het schoolplein wel positieve verhalen gehoord. Vooral het gemak, je klikt hem er zo in en je bent van het mama is het nog ver maar je hebt ook zulke korte beentjes mama mag ik pompen gedoe af. Als ze te traag gaan of de weg is te druk dan hang je ze er gewoon in.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-12-2009 om 22:31

Positief

Ik ken diverse mensen die een follow-me hebben. Allemaal vakantiefietsen, dus heel kritisch op materiaal. Ik ken alleen maar positieve ervaringen.
Kijk ook eens op fietsenmetkinderen.info, daar lees je ook wat ervaringen.

Ervaring

Tja, ik was ook aan het sinterklazen en op familiebezoek.
Wij hebben een follow-me en die bevalt prima. Het is even werk om alles de eerste keer vast te maken en goed af te stellen. De handleiding is duidelijk en het is goed te doen. Daarna is het ding in een minuut op de fiets gezet en de kinderfiets klik je er zo aan.
Het fietsen er mee gaat prima. We zijn begonnen met een 16 inch fiets. Dan zit het kind er wel een beetje voor spek en bonen bij, tenzij je heel langzaam fietst. Daarna hebben we een 20 inch fiets er aan gehangen, dan kan het kind al echt goed meefietsen en als hij/zij flink trapt heb je daar ook voordeel van.
De follow-me kun je makkelijk van je eigen fiets halen, maar ook laten hangen. Je moet even een manier vinden om hem opgeklapt goed vast te maken, met een (bijgeleverde) spanband. Het is wel een zwaar ding, maar dat merk je eigenlijk alleen als je de fiets optilt achteraan.
Wij zijn 2x op fietsvakantie geweest met de follow-me en hebben toen tochten tot 70 km. op een dag gemaakt. Dat ging prima. Het grootste "gevaar" is dat het kind in slaap valt. Een spiegeltje op het stuur zodat je dat in de gaten kunt houden is dan wel fijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.