Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

else

else

05-02-2013 om 20:35

Kinderkamer bos - ideeen?

dochter van 8 wil eindelijk van haar roze kamer af, en heeft nu bedacht dat ze een bos-kamer wil. Ze heeft fotobehang gezien van bomen met daarvoor een beekje, en dat moet 'm worden. vind ik prima.

haar meubels zijn wit (bureau, bed, kast). de kamer ligt op het noorden, dus de rest moet niet al te donker zijn.

hoe het te combineren, lichtgroen op de rest van de muren lijkt me niet zo super? hebben jullie creatieve ideeen om hier een leuke kinderkamer van te maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien..

..witte muren en dan plakvogels erop? Een vogelhuisje aan de muur?
Ikea heeft een groen vierkant vloerkleedje..

ishtar

ishtar

05-02-2013 om 21:20

Waarom geen lichtgroene muren?

je hebt lichtgroen in heel veel tinten. Kan best mooi zijn, zeker omdat haar meubels al wit zijn.
En anders kijk je naar een tint die in dat behang zit.

Groen is een erg lastige kleur om te mengen

ik weet niet waarom, pakt vaak anders uit op de muur. Er zijn heel veel soorten groen geloof ik.

Warmer

De kamer is warmer te maken als je zorgt dat het wit in de kamer een warme kleur wit is (bijv roomwit, kantwit etc..). Leg de diverse warme kleuren wit wel even naast de kleuren waar je over denkt. Het een matcht beter dan het andere.

Toevallig

Zoon heeft ook een boskamer met volgens mij hetzelfde fotobehang.
Hij heeft een kleine kamer 2 x 3.50.
hij heeft ook witte meubels omdat de kamer nogal klein is zijn de andere muren gewoon wit, om het toch niet heel saai te maken hebben wij het gecombineerd met rood, een paddestoelen krukje, spaarpot en lampje. En rood wit geruite kussentjes.
Ikea heeft lampenkapjes met bosprint ook erg leuk.
Verder staat er een boomstronk als krukje en een hertenhoofd aan de muur.
Zoon wordt bijna 11 en wil wat anders dus binnenkort wil ik alle bosspullen op marktplaats zetten.

Lisetje

Merel

Merel

06-02-2013 om 14:58

Grappig

Ik heb een foto van een kamer met bos behang hier op mijn prikbord hangen omdat ik het zo'n leuk idee vond. Het is zo'n foto uit zo'n woonmagazine. De andere muren en meubels zijn hier wit en dat staat heel mooi. Het dekbedovertrek op het bed is effen groen (een zachte kleur groen, niet fel) en wat heel grappig is, is dat er aan een boom op die foto een echt vogelhuisje in gehangen (in het wit) geeft een heel leuk 3d effect.

Fransien

Fransien

07-02-2013 om 09:58

Behang

Wij hebben ook een bos-kinderkamer op het noorden met 1 wand fotobehang. De andere wanden hebben we behangen met licht-beige behang met een wat boomschorsachtig patroon, omdat het zo licht is, maar wel in stijl, gaat het prima met het licht daar. Wij hadden al een grenen bed en een grenen kast, maar ik zou er geen nieuwe meubeltjes voor aanschaffen.

Rood en groen

Wij hadden een groen en lichtblauwe kinderkamer met rode accenten (en warme kleur wit, want kamer op het noorden). Met 2 a 3 roodaccenten in de kamer heb je wel genoeg aan rood als contrast (waardoor het groen mooier uitkomt). Groen en rood contrasteert dus voor je het weet vliegt het je aan. Bij een kleine kamer zou ik eerder kiezen voor 2 a 3 grotere rood accenten ipv veel kleine dingetjes want dat wordt al snel te druk. Wij hadden een stoeltje, een kussentje en een kastje. Allemaal effen. Een ruitje wordt al snel druk maar dat is misschien persoonlijk.

Fiorucci

Fiorucci

07-02-2013 om 10:44

Else

Mijn oudste zoon heeft zijn kamer lindegroen geverfd en dat is zo mooi geworden! Nu staat er ook een rode bank en dat kluert er heel goed bij, tot mijn verrassing.

else

else

07-02-2013 om 20:24

Lindegroen

lindegroen klinkt mooi, met een rode bank!

wit/creme vind ik persoonlijk niet mooi, aangezien alle meubels wit zijn. Het hoeft geen felle kleur op de muur te zijn maar iets contrast toch wel. Er zijn zoveel kleuren groen, ik vind het moeilijk om te bepalen wat daar mooi staat. Vanmiddag met dochter nog naar de praxis en gamma geweest en veel stalen mee genomen.

Het moeilijke vind ik dat ze nu 8 is: het word ook tijd voor een stoere meiden kamer. geen kleine kinderen kamer meer. En hoe ga je dat met zo'n zachte kleur groen doen?

ik mis volgens mij toch een bepaalde creativiteit gen ofzo.

Fiorucci

Fiorucci

07-02-2013 om 21:33

Else

Lindegroen is een hele heldere kleur groen, net wat minder fel dan Granny Smith appels. Als haar meubels wit zijn, en je hebt een fotowand met bos,en misschien wat heldergroene of rode accenten, wordt het mooi denk ik.

Mierik (kleur)

Wij hebben in onze slaapkamer en lange wand woonkamer de kleur mierik uit de histor lijn.
Heel zacht maar mooi.
Misschien ook optie.
http://www.kleurenstalen.nl/search.php
Dan kun je alle kleuren invoeren.
Heb je een beetje een idee.
Gr rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.