Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

04-08-2009 om 22:49

Kinderkapper of gewone kapper

Gaan jullie met jullie kinderen naar een speciale kinderkapper of een gewone kapper.

Heeft dat 'speciaal gericht op kinderen' wat ik op de website zie nog toegevoegde waarde.

Ik ben namelijk de eerste keer met mijn zoontje naar een gewone kapper gegaan en daar vond ik het maar matig geslaagd. Het was niets ten nadele van de kapper zelf hoor, eerder mijn zoontje die zich niet liet afleiden en het uitermate vervelend vindt om zich niet vrij te kunnen bewegen.

Zou een kinderkapper daar beter mee om kunnen gaan, ik hoor graag jullie ervaringen.

O ja en zijn er nog mensen die ervaring hebben met de kinderkapper in Delft of de 'kapsalon kids only' (afgrijselijke naam) in Den Haag.
Of mensen die mij in de regio Zuid-Holland een goede (kinder)kapper kunnen aanraden die een actief mannetje van 17 maanden kunnen knippen.

O en no way dat ik het zelf ga doen, dus geen lieve goedbedoelde tips daaromtrent.
Ik kom liever niet met een schaar in de buurt van mijn zoontjes ogen

Zucht, eigenlijk wil ik het gewoon lang laten groeien, hij heeft zulke geweldige blonde krullen. maar het zit nu zo warrig en voor zijn ogen. Het moet echt even bijgeknipt worden. Plus, het arme kind zweet zich rot met dit weer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

04-08-2009 om 23:10

Wel eens geweest

Jongste dochter vind haren knippen niks. En dan druk ik me mild uit. Eerste keer bij gewone kapper ging eigenlijk wel goed, maar alleen omdat er twee dames actief aan het afleiden waren en er een t.v. op een tekenfilm gezet werd. Dames waren wel wat gewend met kinderen.

Keer erna, zelfde kapsalon, andere jonge kapster met weinig ervaring. Lang verhaal kort: drama.

Dus de keer erna naar de kinderkapper. Moet zeggen dat het knippen op zich er niet beter van ging, mevrouw protesteerde nog steeds, maar de kapster ging er echt heel relaxed mee om. In de zaak veel leuke voertuigen waar je in mag zitten om geknipt te worden, veel gekke spiegels, leuke decoraties enz. Vond het op zich best een prettige ervaring.

Weer een keer later ging papa met dochter naar de kinderkapper. Dit keer weer een drama. Papa had niet zoveel geduld, dochter protesteerde nog heftiger dan anders en ik vond het haar ook niet grandioos geknipt.

Dus het ligt denk ik ten eerste echt aan je kind, die van mij laat zich niet zo snel in de maling nemen/afleiden

Denk dat ik het t.z.t nog 1 keer probeer en daarna geef ik de hoop denk ik maar op. Haar is dan goed op lengte dus dan is een kapper niet meer zo hard nodig.

Oh ja, wij gaan naar de Lachende Spiegel in Z'meer.

Anonix

Anonix

04-08-2009 om 23:53

Ervaring

Ik ben met beide kids jaren lang bij de Kinderkapsalon in Delft geweest (Oosteinde). 't Is geen luxe zaak, maar ze staat in haar eentje in een vrij groot pand, dus het voelt wel rustig aan. Als je moet wachten heeft ze een ballenbak en wat speelgoed staan, en tijdens het knippen kan er een videoband worden gespeeld.

Omdat ze niet zo goed overweg kan met langere jongenskapsels én mijn kinderen inmiddels 8 en 9 zijn, kom ik er het laatste jaar niet meer. Je bent er trouwens wel dik 17 euro kwijt, dus het is niet goedkoop en je moet ruim van tevoren een afspraak planen.

Tegenwoordig ga ik naar Mienis op de Spoorsingel. Die zijn niet speciaal ingericht op kinderen (al claimen ze een 'familiekapper' te zijn), maar ze zijn de helft goedkoper en als je buiten de spitsuren gaat is het er heerlijk rustig. Afspraak maken kan niet/hoeft niet. Ik neem wel altijd zelf wat Donald Duckjes mee, want er ligt geen leesvoer voor kinderen.

Lou

Lou

05-08-2009 om 00:07

Wel meerwaarde

Ik vond een kinderkapper wel een verademing toen mijn dochter kleiner was. We gaan nu nog steeds daarheen (maar het is in Utrecht dus daar heb je niet zo veel aan) omdat ze haar en mij ook goed knippen en heel leuk zijn.
Nu had ik ook wel vervelende ervaringen met gewone kappers bij mijn dochter. De eerste kwam niet verder in kindvriendelijkheid dan alleen maar zeggen "wat krijg jij mooie haartjes" terwijl dochter de tent bij elkaar brulde van angst, we zijn halverwege weggegaan, zag er erg grappig uit, zo'n halfgeknipt hoofdje. De tweede vond haar haar vies, het was immers al een halve dag geleden gewassen, en ze wilde haar gewoon niet knippen, dus daar komen we ook niet meer. De kinderkapster nam de tijd, liet haar een video en een stoel uitzoeken, vroeg of ze met of zonder spiegel wilde, snoepje erbij, was geïnteresseerd in alles wat ze vertelde, dat soort dingen. Die dame houdt gewoon van kinderen, en dat merk je. Dus ja, ik vond het wel een wereld van verschil maken.

groet,

Lou

Rafelkap

Rafelkap

05-08-2009 om 08:34

Lou

waar zit die kapper van jou? en hoe heet die?
Mijn jongste moet ik nog zelf knippen en dat lukt alleen bij papa op schoot, met appel en voor de tv. Maar ik heb niet zo'n talent dus wel geïnteresseerd in een goede kinderkapper.

amk

amk

05-08-2009 om 10:01

In delft

wist niet eens dat er een kinderkapper was.
Zelf ben ik heel tevreden over kapsalon de Hoofdzaak aan de Hof van Delftlaan.
Geen speciale kinderkapper, maar altijd wel druk met kinderen. Er wordt gewoon de tijd voor ze genomen. En ze denken ook heel erg leuk mee. Zo vind ik invlechten heel leuk maar kan dat zelf niet, dus doen zij dat voor mij. Terwijl dochterlief heel trots op de motor zit.

Marie L

Marie L

05-08-2009 om 10:40

Ook kinderkapper

Ook ik ga met mijn kinderen naar de Kinderkapper in Delft. Ze zijn inmiddels 10 en 8 maar het is voor hen bijna een uitje. En mijn eigen kapper is net zo duur dus voor mij maakt het niet uit.

Toen onze oudste nog klein was, ben ik wel eens bij een gewone kapper geweest maar dat werd een drama. De kinderkapper neemt de tijd en ze is erg goed met (mijn) kinderen. Nadeel is dat je erg lang van te voren een afspraak moet maken.

Succes!

Goed kort?

Kiki, als je zoon zich rot zweet zou je het deze keer eens flink kort kunnen laten knippen. Bij mijn kleuter pak ik inmiddels zelf de tondeuze, maar die is als klein peutertje een paar keer door een Turkse herenkapper geknipt die dat erg vlot deed: kind op een speciaal kussen in de stoel, en hup met de tondeuze en de schaar. Even voor de goede orde: kind was niet kaal. Sommige kappers kunnen knippen met de tondeuze. Ik stond ernaast met een doosje rozijntjes en stopte Junior regelmatig een rozijntje in de mond om hem stil te laten zitten, en tegen de tijd dat het doosje leeg was, was zoon keurig geknipt. Mijn zoon heeft overigens steil haar.
Als je een echt kort kapsel overweegt zou je eens een goedkope herenkapper kunnen proberen, als die ook kinderen wil knippen. Als het niet zo lang duurt is het misschien wel vol te houden voor je peuter.

Groeten,

Temet

Lou

Lou

05-08-2009 om 12:24

Rafelkap

Wij gaan naar de Haarhoek op de Voorstraat. Het is ook een gewone kapper, ze hebben een hoekje voor kinderen.

groet,

Lou

Rafelkap

Rafelkap

05-08-2009 om 13:51

Lou

dank je wel!

Gewone kapper

ik knip mijn dochter zelf, enkele keer dat ze naar de kapper gaat is het een gewone kapper, simpelweg omdat er geen kinderkapper in de buurt is.

Kiki

Kiki

05-08-2009 om 17:33

Dank jullie wel

Ik heb de beide kinderkappers gebeld, maar beiden hadden voor morgen geen plek.
Ik ga morgen nog even een kinderkapper in Zoetermeer bellen, maar die was al dicht toen ik ze belde. Hoewel ze zeiden open te zijn tot half 6, stelletje smokkelaars. Ach, ik plan ook eens wat op tijd Not

Die in Delft vond ik overigens echt onbeleefd aan de telefoon. Ik hoop dat ze aardiger tegen de kinderen is.

Maakt mij verder niet uit, want als je echt ver van tevoren een afspraak moet maken bij haar, acht ik de kans dat ik daar kom echt niet groot. Ik ben niet zo'n planner.

Een thuiskapper lijkt me niet echt geweldig, ik weet niet waarom eigenlijk. Sowieso denk ik (nee hoop ik) dat mijn zoontje in een andere omgeving zo onder de indruk is dat hij wat rustiger blijft zitten. Het is niet zo'n held namelijk, beetje een mamma's kindje

Grappig degene die naar Mienis gaat, daar ging ik vroeger ook altijd heen. Inderdaad juist omdat je geen afspraak hoeft te maken. Ideaal, maar ik vind de knipkwaliteiten wat achteruit gegaan en het is niet echt handig voor die hele kleintjes.

Janeway

Janeway

06-08-2009 om 12:51

Geen kinderkapper

In mijn wijk (tanthof) zit een kapper die thuis een salonnetje heeft. Hij knipt heel goed en is ook gezellig tegen kinderen. Kan leuk wat langere coupes knippen bij jongetjes en neemt ook de tijd voor je..Meiden knipt hij ook leuk. In vlechten dat kan hij niet maar daarom kom ik ook niet bij hem..
Je moet maar zoeken op kapper Henk. Voor mijzelf kom ik er ook en ben erg tevreden over hem.
groet Janeway

Kiki

Kiki

06-08-2009 om 21:18

Nou hij is geweest hoor

Bij de kinderkapper in Zoetermeer en ik vind het mwoh, Niets ten nadele van de kapper hoor, ik vond het met wat langer haar toch echt leuker, maar het arme kind had het zooo warm.
En het was toch nog wel een deel vlas en pluis

Het knippen ging inderdaad een stuk beter. Het zitten in een jeepautokappersstoel was in het begin heel eng. Precies wat ik al gedacht had

Maar toen hij doorhad dat er een toeter op zat ook wel weer leuk. Hij bleef redelijk zitten en alleen op het laatst begon hij te piepen.
Het meisje wat hem knipte deed erg lief tegen hem en hij zat weer uitgebreid met haar te flirten.

Een koekje bij het weggaan en meneertje was weer blij

Wij doen het zo

Wij gaan naar een gewone kapper. Eerst ging ik met kids, maar zoonlief zat geen seconde stil. Hele tijd naar mij kijken, draaien, zeuren, enz. Op een keer ging wiggieman met zoon. Ze werden tegelijk geknipt, dat ging super. Zoon is nu bijna 3, maar we doen het al bijna een jaar zo. De mannen gaan samen naar de kapper, een leuk uitstapje!

koentje

koentje

12-08-2009 om 15:02

Ik doe

het al jaren met de tondeuse bij mijn zoon. Bovenop laat ik het langer dus zodat hij twee lengtes heeft. Geen probleem. En echt niet moeilijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.