Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

03-11-2011 om 09:37

Kinderkookboek maar ook glutenvrij

Bij dochter op haar lijstje staat een kinderkookboek, nu weet ik dat er laatst een draadje over kookboeken was maar wij zitten natuurlijk met de coeliakie. Recepten van wafels, pannenkoeken, etc zijn niet nodig, die kunnen we echt niet maken, dochter moet het echt meer van de soepen, pastasauzen, eirecepten etc hebben, iets dat makkelijk ook naar GV om te buigen is. Ik denk dus vooral het warme avondeten. Wie weet een kookboek geschikt voor kinderen (niet te kinderachtig) dat niet voor meer dan de helft uit broodrecepten bestaat

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

03-11-2011 om 12:30

Zilveren lepel

Ik wil mijn zoon de Zilveren Lepel voor kinderen geven. Ik zag het in de Groter Groeien staan met twee voorbeeldgerechtjes: kippenpootjes in een tomaten-olijvensaus en een makkelijke salade met speicale bonen. Het leuke vond ik dat het inderdaad makkelijk is maar wat anders dan de geijkte kinderkookboekrecepten, het leek me allemaal erg lekker.

Annet

Annet

04-11-2011 om 20:42

Lidl kinderkookboek

Wij hebben dit boek in de kast liggen om met Sint te geven. De kosten waren geloof ik 2,50.
De recepten zijn erg volwassen voor een kinderkookboek met leuke weetjes erbij. Wel wordt er vaak gecombineerd met tortilla en pasta. Ik neem aan dat jij daar je eigen oplossing voor hebt in glutenvrije vorm.

ayla

ayla

04-11-2011 om 22:53

Tortilla en pasta

pasta hebben we glutenvrij en tortilla veranderen we in maistaco's, zolang de sauzen etc maar gv te maken zijn

Blue band...

kinderberoepenkookboek.

Erg leuk. Alleen maar warm eten. Volgens mij zijn er meer leuke BB kookboekjes. Wij hebben deze een keer per ongeluk bij de supermarkt gekregen, maar hij is echt leuk. Grappige, kindvriendelijke recepten, leuke plaatjes. Alleen de blue band versies van alle bakproducten 7 room en zo vervang ik consequent door roomboter, olie, room of whatever

Annet

Annet

05-11-2011 om 21:45

Ik zie weinig problemen

Sauzen zijn er nauwelijks. Een enkele keer gaat ergens kantenklare kerriesaus (of iets dergelijks) doorheen. Er worden geen sauzen gemaakt obv bloem e.d. De gluten beperken zich tot de tortilla, pasta, brood waarvoor een vulling wordt gemaakt die wel glutenvrij is. Oja, en 1x zelf pizza maken inclusief het deeg.
Ik kook geregeld glutenvrij voor neefje en zou met dit kookboek prima uit de voeten kunnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.