Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kinderopvangtoeslag en scheiding

Onlangs kregen zowel ex als ik het verzoek om de jaaropgave kinderopvang 2008 op te sturen (belastingdienst).
In mei 2008 zijn we uit elkaar gegaan (duurzaam gescheiden in belastingtermen, officiele scheiding was in november). Tot mei stond de kinderopvangtoeslag op zijn naam, daarna op de mijne. Het kinderopvangcontract heeft het hele jaar op mijn naam gestaan, de jaaropgave is dus ook naar mij gestuurd.
Hoe moeten we dit nu gaan splitsen? Ik heb de maandrekeningen niet meer (stom...). Kunnen we het bedrag op de jaaropgave gewoon door 12 delen en maand 1-4 door ex laten opgeven, de rest door mij? Ik ben nl. erg bevreesd dat dit verhaal te ingewikkeld is voor de belastingdienst (geen goede ervaringen).
Heeft iemand ervaring of tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

30-08-2009 om 19:02

Delen

Ik zou inderdaad de kosten delen door 12, en bij de ouder opvoeren die in de betreffende maanden de kosten daadwerkelijk heeft betaald.

joer

joer

02-09-2009 om 21:59

Kinderopvangorganisatie bellen voor hulp

Ik werk zelf bij een kinderopvangorganisatie en krijg regelmatig dit soort vragen van gescheiden ouders.

Bel even met de afdeling financien en leg de situatie uit. Misschien kunnen zij je op weg helpen.

Al weet ik dat het planningssysteem zo in elkaar zit dat het heel lastig wordt om het een en ander over twee ouders te verdelen. Of er moet bij de scheiding administratief al het een en ander zijn aangepast in het systeem zoals bijv. andere bankrekeningnummers. Kind 1 valt onder moeder en kind 2 valt onder vader enz.

Maar vraag het even na zij weten vast wat te doen.

Groeten JOER.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.