Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kinderstoel voor op vakantie

als ik fout zit qua rubriek dan mijn excuses.

We gaan over een maand 2 weken op vakantie, in een huurhuisje en in een huurstacaravan in Zuid frankrijk.

Is het handig om iets te kopen als een opklapbare kinder stoel (zag zoiets in de kruidvat filder) ?

Zo'n tafelschuifstoeltje is niet handig want de tafels bij de huisjes zijn van kunststof dus dan vliegt de baby met tafel en al achterover.

Nog meer handige tips voor een baby op vakantie hoor ik graag !


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

16-06-2010 om 11:12

Ikea

Wij hadden voor op vakantie altijd de ikea kinderstoel, erg handig icl eigen blad maar dat kan er ook af om zo aan tafel te zetten. Maar zit de kinderstoel niet bij het inventaris van je huisje???

groet, pol

Inderdaad ikea

De ikea-kinderstoel antilop kost nieuw 12 euro (incl veiligheidsriempje). De poten kunnen gewoon los en het weegt niet zoveel. Als je bij het inpakken van de auto ook nog wat in het stoeldeel stopt, dan neemt het nauwelijks plaats in.

amk

amk

16-06-2010 om 11:32

Voor de verandering eens niet ikea

ik heb bij babywalz een selfinflatble stoelverhogertje gekocht met kinderstoel inzet.
ding is mega klein om mee te nemen. 5x20x30 cm en je zet 'm met bandjes vast op de stoel.
Ik heb 'm gekocht toen dochterlief bijna 2 was, ze is nu bijna 5 en we gebruiken 'm nog regelmatig zodat ze in een restaurant lekker aan tafel kan zitten.

http://www.baby-walz.nl/dmc_mb3_search_pi1.num/10000/dmc_mb3_search_pi1.searchstring/Verhogingszitje/product/1004549/L/3/Zitverhoging.a930.0.html

Biene M.

Biene M.

16-06-2010 om 11:51

Neem niet veel mee

Ongeveer een jaar geleden heb ik een vergelijkbare vraag gesteld en heb veel goede tips gekregen. Misschien zit er voor jou ook nog wat nuttigs bij: http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&archief=1&zoek=dreumes&thread=144946&forumsel=17&forum=17&post=2324744

Mandarijntje wordt van de zomer toch ook alweer 1? Denk je dat ze al kan lopen in de vakantie? In dat geval kan ik je dit model Teva's aanraden: http://www.teva.com/ProductDetails.aspx?g=k&productID=6098&model=Psyclone%202 Oerlelijk maar vreselijk handig.

Wij hebben vorig jaar heel weinig meegenomen. Sam heeft gegeten in de bugaboo of op schoot (maar bij ons kan hij natuurlijk ook bij zijn zus op schoot). Dat daarbij geknoeid werd maakte ons niet uit, aangezien we altijd buiten aten.

Het enige speelgoed wat we meegenomen hebben was voor onderweg. Badje, emmertje etc. hebben we daar gekocht en eigenlijk speelde hij toch vooral met takjes en steentjes. Wel hadden we wat vertrouwde boekjes en de knuffel mee. We hadden weinig kleren mee, allemaal, hebben ongeveer om de 5 dagen gewassen. Wel twee slaapzakjes en dat was fijn.

Huren

Wij huurden altijd een kinderpakket bij de stacaravan. Zat een kinderstoel, campingbed en badje bij. Scheelde weer een hoop gesleep en dus meer ruimte voor speelgoed.

Manda Rijn

Manda Rijn

16-06-2010 om 13:08 Topicstarter

Ja dat is waar

op de camping zelf kan ik denk ik wel een kinderstoel scoren maar wat doe je dan als je uit eten gaat, als we haar afwisselend op schoot nemen dan eten we zelf nauwelijks. Ik denk dat tegen de tijd dat we gaan ze misschien net loopt, ik heb ook al aan schoentjes zitten te denken maar dat wacht ik nog even af totdat het echt zo ver is.

Biene M.

Biene M.

16-06-2010 om 13:24

Sack 'n seat

Wij hebben ooit een sack 'n seat gekocht, daarmee zit je kind nog niet hoog genoeg, maar het kan in elk geval niet van de stoel vallen. Het ding past op vrijwel alle stoelen en gaat opgevouwen zo in de luiertas of je rugzak of onder de buggy. Ik weet niet of je binnenkort nog in Amsterdam komt, maar je mag die van ons wel een tijdje lenen als je wilt.

Manda Rijn

Manda Rijn

16-06-2010 om 13:28 Topicstarter

Biene

dank je dat is lief van je en het is een leuk ding ! Maar ik kan haar dan net zo goed in de buggy laten, dan zit ze ook niet hoog maar die buggy hebben we al mee.

Manda Rijn

Manda Rijn

16-06-2010 om 13:33 Topicstarter

Amk

dat is misschien wel wat, wel duur zeg voor zo'n ding, E 30 + verzendkosten. Hmm eens even denken of dat het geld waard is, op zich ook wel handig als we bij opa en oma zijn.

Ja ik denk dat ik die maar ga kopen, even kijken op marktplaats of ik hem nog goedkoper kan krijgen.

Uit eten geen probleem

bij de meeste restaurants hebben ze wel een kinderstoel - daar zou ik 'm dus niet voor meenemen. Is in ieder geval mijn ervaring in Frankrijk, Spanje, Portugal (ook buiten de toeristische zones)

Manda Rijn

Manda Rijn

16-06-2010 om 16:24 Topicstarter

Hm aha

hm ja, ja hm. Ok alleen de buggy, we eten doorgaans toch op de camping want we koken veel zelf en dan kan ik wel een kinderstoel krijgen schat ik zo in, ach ja zo erg is het ook niet en dan is mijn mindset toch heel relaxt en anders dus wellicht is het iets om gewoon te vergeten

ik ben 2 jaar geleden voor het eerst sinds 20 jaar op een camping geweest maar dat was zonder baby.

Manda Rijn

Manda Rijn

16-06-2010 om 16:29 Topicstarter

Eigenlijk

kijk ik er nogal tegen op. Als eerste die takkenrit, ok we gaan weer overnachten in een chique abdij en op de terugweg in een shabby hotelletje maar toch, het gesleep met al die spullen, gedoe... Hebben ze in Zuidfrankrijk nutrilon 3 en pampers 4 ?

ik heb nu een campingbedje gekocht en een buggy, verder moet ik nog een rugdrager (had ik een draadje over en ik weet nu welke ik wil maar ze zijn zo duur ook marktplaats want daar word ik telkens overboden).

Bij de oudste gingen we op vliegvakantie, met appartement en op een chique toestand dus hoefde ik nergens aan te denken behalve mijn zonnebril bij wijze van spreken. Toen heb ik van die portugese en turkjse luiers gekocht en volgens mij ging dat ook wel en de baby at 2 weken alleen maar waterijs en crackers met kruidenboter, andere dingen bliefde ze niet.

nou ja, heb er ook wel zin in als ik dan straks in het zwembad lig.

amk

amk

16-06-2010 om 17:00

Manda

ze hebben ze ook goedkoper. (Nu wel!!) 15 euro zag ik vanmorgen.
Ik vind deze zijn geld meer als waard.

Margriet*

Margriet*

16-06-2010 om 20:09

Relax

Wij kamperen ook pas een paar jaar. Je gaat vast wel genieten hoor. Jouw oudste struint denk ik de hele camping over en zie je zo een paar uur niet (af en toe komt ze eens voorbij gelopen) met een horde kinderen. Volgens mij zijn pampers heel veel duurder in Frankrijk, maar ach je bent op vakantie en Nutrilon 3 = dat is toch gewoon melk? Ik kan me dat niet herinneren.
De mega grote supermarkten hebben alles en anders neem je het toch mee in je grote stationcar?

Asa Torell

Asa Torell

16-06-2010 om 20:35

Probleempje met buggy

wat wij hadden bij het kamperen met dochter (toen ook net 1) was dat die aan het eind van de vakantie onder de jam en andere zoete troep zat (niet goed uit het textiel te krijgen) en daardoor een enorme wespentrekker werd. Maar goed, die wespen waren zo'n plaag in die vakantie dat het zonder dat buggyprobleem ook niet veel beter was geweest!
Verder lijkt je vakantie mij heerlijk! Bij zo'n camping is altijd lekker veel te doen (andere kinderen etc) en met een huurcaravan heb je ook lekker de luxe van binnen zitten bij slecht weer etc.

Biene M.

Biene M.

16-06-2010 om 21:38

Manda

Het wordt hartstikke leuk joh! Nutrilon verkopen ze volgens mij niet buiten Nederland, maar drinkt ze daar nog veel van dan? Wij hadden vorig jaar 1 pak mee voor drie weken en dat hebben we prima gered. Pampers verkopen ze volgens mij zelfs in Afghanistan, bij wijze van spreken.

Maak alvast een lijstje met wat er in je onderwegtas moet, zodat jullie bij de overnachting op de heen- en terugreis alleen de kinderen + 1 tas mee hoeven te nemen uit de auto. En die tas leg je natuurlijk bovenop de andere bagage.

Het reizen zelf vinden wij eigenlijk altijd heel leuk. Bijzonder om na de drukte thuis zo lang met elkaar in één ruimte te zijn Toen dochter nog klein was hadden we altijd cd's van Kinderen voor Kinderen en Sesamstraat en daarmee vermaakten we ons prima, lekker meezingen met zijn allen. Wat kleine cadeautjes en iets te snoepen mee voor de moeilijke momenten. We gaan altijd vroeg van huis, dan is het lekker druk en slapen de kinderen in de auto de eerste drie of vier uur nog even lekker verder.

Verder herkenbaar wat je schrijft, over het ongezonde dieet van een kleintje op vakantie. Gelukkig kunnen ze daar wel tegen, zolang je maar een paar weken per jaar op vakantie gaat En de camping is heerlijk voor kinderen, echt, het komt allemaal helemaal goed!

Manda

Wij hebben nog wel een rugdrager en een opklapkinderstoel in de aanbieding. Die opklapkinderstoel mag je zo hebben (is er eentje met tafeltje) en over de rugdrager worden we het vast wel eens
Als je belangstelling hebt, mail dan maar op [email protected]

liora

liora

17-06-2010 om 14:06

Manda

Hoi Manda,

Ga je nu dan nooit ergens eten met je baby? Ze hebben bijna overal een kinderstoel en anders inderdaad in de buggy. Wel goede tip van Asa dat het niet te plakkerig wordt, maar mandarijntje vind een croissantje of een stuk stokbrood vast ook heerlijk!

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet hoor!

Maar het wordt vast superleuk inderdaad.

Liora

Jakiro

Jakiro

17-06-2010 om 14:20

Autostoel

Je kan toch ook de autostoel zelf als stoelverhoger/kinderstoel gebruiken ? Je hebt die sowieso toch al bij je.
Een grote riem mee en je zet hem zo vast aan een gewone stoel (en als de kleine in slaap valt tijdens het eten, kan je hem ook nog in ligstand zetten).
En voor op de camping zelf gebruik je de buggy met eerst een badlaken erin (sowieso lekkerder met dat warme weer), die je iedere avond even uitspoelt.
Ik zou niks extra's meenemen hoor.
Jakiro

Manda Rijn

Manda Rijn

17-06-2010 om 21:57 Topicstarter

Zucht

ik heb besloten geen stoel te kopen en ook mijn lijstjes even te laten liggen voor wat ze zijn, ik ben vreselijk gestresst bezig met alles hier.

Ja we gaan wel eens uit eten met zijn vieren en dan is er altijd wel een kinderstoel te krijgen.

Chippie

Chippie

17-06-2010 om 22:43

Ikea inderdaad

Hier ook een IKEA stoel die volgens mij al vijf keer mee is geweest op vakantie en de rest van de tijd als buitenkinderstoel wordt gebruikt. Ideaal! In een restaurant is er meestal wel een kidnerstoel (in Frankrijk inderdaad veel minder vaak dan in Italie) en anders blijft uk in de buggy zitten met een stukje stokbrood.

Chippie

Chippie

17-06-2010 om 23:00

Och, manda...

Stress is nergens voor nodig. Een rugdrager klinkt leuk, we hebben er destijds op Marktplaats een vermogen voor gegeven en we hebben het ding in Frankrijk en Italie misschien twee keer gebruikt. Niet doen dus, zeg ik. Je bent met z'n tweeen en dan til je de buggy gewoon even op. Misschien kun je hem ergens lenen? Je woont niet in de buurt, waarschijnlijk gaan we tegelijkertijd, etc. Maar anders zou je zod ie van mij op mogen halen.

Wat is stress. Ik vind in Frankrijk op zoek gaan naar de juiste spullen soms een crime. Ik neem dus altijd een groot pak pampers mee en ook voldoende eigen melkpoeder. Dat prop je echt nog wel ergens in je auto. Eén overnachtings/onderwegtas zodat je bij die leuke abdij niet alles uit je auto hoeft te sjouwen. Eén tas met zwemspullen inclusief bandjes, zonnebrand, zwemluiertjes zodat je bij aankomst meteen het zwembad in kunt duiken. Daar luier je een beetje, je laat het vakantiegevoel je overspoelen en daarna pas uitpakken en het restaurantje op de camping proberen.

Inpakken? Je gaat niet naar het einde van de wereld. Ik vraag de hulp (luxe inderdaad) of ze die week de was wil wegwerken. Dan ga ik de avond van te voren voor de kasten staan en kieper er zo alles in. Daarna door naar de badkamer en dan ben ik ook zo klaar.

Ik vond pakken voor een kleintje altijd inderdaad wat lastiger. Maar daar begon ik een week van te voren mee. In de gewone 'luier'tas mikte ik alle extra dingen (een extra speen, extra verschoonkleertjes, extra spuugdoekjes, extra speelgoed, vitamine D druppels, paar zetpilletjes, drinkbeker, veel porties melk, potjes, soepstengels, etc) waarvan ik de hele week dacht 'oh ja, moet ook mee'. Tja, en wat je vergeet is ook in Frankrijk (en zelfs onderweg) te koop!

Ben trouwens heel erg beniewd naar die abdij...

Chippie

Chippie

17-06-2010 om 23:08

Manda

"ik ben 2 jaar geleden voor het eerst sinds 20 jaar op een camping geweest maar dat was zonder baby"

Ik heb drie keer met een baby gekampeerd. En echt, niets makkelijker dan een camping. Ik wil je niet op de kast jagen, maar check even of je ergens in je stacaravan een ledikantje kwijt kunt. Het campingbedje gebruiken we oo kvaak buiten als box.

Rugdrager niet doen?

Sjemig... dat verschilt kennelijk per persoon/gezin, want wij hebben 'm wel veel gebruikt.

Yaron

Yaron

18-06-2010 om 15:13

Kids kit

Wij hebben voor vakantie en voor familiebezoek een opvouwbare stoel, de Kids Kit, ik heb hem vijf jaar terug voor 8 euro op Marktplaats gekocht en hij wordt regelmatig gebruikt. Ze worden regelmatig op Marktplaats aangeboden.

http://www.babyshoppen.nl/catalog/product_info.php?products_id=432&osCsid=n3odr8cjttklrgul18thaug5f5

Maylise

Maylise

18-06-2010 om 21:00

Rugdrager

Ik zou juist wel weer een rugdrager aanraden. Ik heb die dingen echt heel veel gebruikt. Reuze handig. Je kan overal heen en je hebt je handen vrij voor oudere kinderen. Een goede rugdrager is ook geen te zware belasting voor je rug. Ik zou hem wel altijd persoonlijk gaan uitzoeken zodat je zeker weet dat hij goed past. Overigens voor een 1 jarige kan je ook nog gewoon een sling gebruiken. Of wat ze tegenwoordig hebben: de ergo carrier. Dat is echt een geweldig ding. Neemt heel weinig ruimte in beslag en je draagt de baby op je heupen. Zie bijvoorbeeld: http://www.babysbest.nl/buikdragers-ergo-baby-carrier-c-24_25.html
Die kan je tot een jaar of 3 wel gebruiken denk ik. Ik zou er bijna weer een baby voor willen

Voor het zit probleem zou ik of een goedkope kinderstoel van de ikea ed. meenemen als je genoeg ruimte in de auto hebt of anders inderdaad improviseren met buggy, autostoel ed.

Maylise

Hier

Hoi Manda,
wij gaan al jaren met kleine kids naar Frankrijk. Ook daar hebben ze op de campings kinderstoelen (vaak die witte van Ikea). En soms zelfs buggy's te huur.
Ook in restaurants vaak buggy's. Wij gingen trouwens vaak 's middags uit eten, dan waren de kids nog fit, 's avonds was het te laat. In Frankrijk eet men natuurlijk veel later, en dat trokken onze kids niet.

Pampers of soortgelijk hebben ze er natuurlijk ook. Maar wat ik wel zelf zou meenemen is de poedermelk. Die is in Frankrijk echt anders en er zit overal veel meer suiker in. Bij onze oudste hebben we er echt een probleem mee gehad toen ze net 1 jaar was en niets anders wilde dan haar gewone nutrilon.

Verder: gewoon heel veel plezier. Lekker relaxen, glaasje wijn in de schaduw 's middags als kleintje slaapt, heerlijk!

Gr. Wiggie

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-06-2010 om 22:23

Handysitt

Ik heb ooit de Handysitt op MP aangeschaft. Ideaal, kon onderin de buggy en past op elke stoel. Zitje goed vast, kind goed vast, erg veilig. Op vakantie namen we buggy en handysitt mee, verder niets. Je kan het ook thuis als zitverhoger gebruiken als ze uit de kinderstoel is. Nu is hij bij ons in gebruik voor jonge gasten.

Ilva

Ilva

23-06-2010 om 12:54

Manda ik heb een rugdrager te koop

Manda, zoals de titel al zegt ik heb een prachtige rugdrager te koop die je ook als stoeltje kan gebruiken. Voor de prijs moet ik eerst even met manlief overleggen maar als je interesse hebt laat het maar even weten. We wonen in het westen van het land.

vlinder72

vlinder72

23-06-2010 om 14:35

Wat nemen wij mee

voor onze baby. Onze baby is nu 13 maanden en wij gaan over een week of twee op vakantie. Wij hebben bij de stacaravan een kinderstoel en campingbedje gehuurd. Zelf nemen wij een hele eenvoudige inklapbuggy mee. Wij gaan naar Spanje en de pyreneeën in Frankrijk. Om te voorkomen dat wij met de buggy stranden omdat er geen stoepen zijn of als wij in de bergen willen gaan wandelen nemen wij onze Ergo Baby Carrier mee. Dat is een rug/buikdrager. Te gebruiken voor kinderen tot een jaar of vier. Maar afgelopen maand heeft zelfs onze zesjarige er nog ingehangen omdat hij door zijn enkel was gegaan en echt niet meer zelf kon lopen. Voordeel van dat ding is dat er geen frame omheen zit. Daardoor neem je hem veel sneller mee. Wij vonden een grote rugdrager een onding. Nam veel te veel ruimte in beslag. Verder hebben wij nooit een eigen kinderstoel meegenomen. Overal was wel iets verkrijgbaar en zo niet dan bleef ons kind in de buggy of wij zette hem/haar op een stoel en bonden hem/haar vast met een gewone riem. Ging ook prima. Oja, wij nemen dit jaar ook een tuigje en een touw mee want onze guppie loopt als de beste en gaat er gegarandeerd vandoor. En het is voor ons onmogelijk om hem continu in het oog te houden. Wij hebben behalve onze guppie nog 3 jonge kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.