Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(kinder)voorgerecht

Voor nieuwjaarsdag willen man en ik iets van zalmcoctail vooraf of potobello, maar kinderen (7 en 5) houden hier absoluut niet van.

Man en ik zijn verder even inspiratiloos voor de kinderen. Fruit gaat er niet denderend in.

Iemand zo ideeën bij de hand?

Gr en bedankt Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

29-12-2009 om 21:37

Soep met dakje

Hier is 'soep met een dakje' altijd een succes. Je neemt de lievelingssoep, die kieper je in een ovenbestendig schaaltje. Daar plak je een plakje diepvriesdeeg bovenop. Beetje melk of ei voor het glanseffect eroverheen. In de oven op 200 graden. Je soep krijgt zo een dakje. Je moet dus eerst door de bladerdeeg voordat je bij de soep kunt. Erg spannend!

Gewoon komkommerrondjes met kipkerrie/sellery/etc salade?

Pika's

Het klinkt idioot en afgrijselijk, maar de ervaring leert dat de meeste kinderen het heerlijk vinden, vooral als ze het zelf mogen maken. Wij noemen ze pika's bij gebrek aan een officiële naam ervoor.
Snij een dikke plak (ca 1,5 cm) komkommer. Lepel het met een theelepel uit tot een bakje met een dunne bodem. Doe daar een flinke eetlepel pindakaas in, maak er een fraai heuveltje van en versier dat met bijvoorbeeld een stukje peterselie, een glimmend kogeltje dat je ook wel voor een taart gebruikt of iets anders dat vooral decoratief en ook wel enigszins eetbaar is.

emma43

emma43

29-12-2009 om 22:26

Komkommer

wij maken ook weleens zo een bakje van komkommer en vullen die dan met eiersalade.Is mijn standaard hapje als school om hapjes vraagt.Is altijd een succes.
soep met een dakje is ook leuk.

Bibi72

Bibi72

30-12-2009 om 10:05

Soepstengel

Om een soepstengel reepjes spek, bacon of rauwe ham wikkelen, even 5 minuutjes in de oven. Mijn kinderen vragen elke kerst of ze dit voorgerecht weer krijgen

Guinevere

Guinevere

30-12-2009 om 10:57

Dakje

Leuk, soep met een dakje, dat zou er hier ook wel in gaan! Die pika's klinken trouwens gruwelijk Genista, brrrr, pindakaas in komkommer! Er zou hier onmiddelijk opstand uitbreken.

Vera*

Vera*

30-12-2009 om 11:05

Paddestoel

Wat ook leuk is om een halve tomaat (uitgehold) op een hard gekookt (half?) ei te zetten. Eventueel kun je met een tube mayonaise nog wat stippen op de paddestoelenhoed maken.

Snik, ik wist het wel

Ik *schrijf* het nog, het klinkt gruwelijk... Maar op een kookpartijtje hier heeft heel het verzameld jeugdvolk zich eraan volgevreten, anders had ik het niet eens durven posten.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

30-12-2009 om 12:07

Pika's

Klinkt idd gek, maar ik ben zelf gek op brood met pindakaas, sambal en komkommer. Eigenlijk gewoon een soort gado-gado

ishtar

ishtar

30-12-2009 om 13:32

Soep met dakje en

bladerdeeg met plakje ham erin gerold waren hier succesvolle kinder-kerst-voorgerechten. (en ik heb kieskeurige kinders
Ook een borrelhapje uit de kerstallehande van vorig jaar (komkommer met rolletje ham, augurkje en sprietje dille) was een succes. recept: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=517086&rq=bron%3AAllerHande%5C13%5C2008&course=hapje

Hartige poffertjes

Ik heb ook wel eens hartige poffertjes gebakken als voorgerecht. Met geraspte kaas en hamsnippers erdoor. En dan 3 aan een satéprikker rijgen. Maar als er maar 2 kinderen mee-eten is het wel wat veel werk...

Pham

Pham

01-01-2010 om 14:29 Topicstarter

Bedankt voor reacties

Heb de kinderen alle ideeën vor gedaan, dochter zag alles zitten, hahaha. Zoon had iets meer bedenkingen.
Uiteindelijk zijn het kaas tortilla's geworden.......kwamen de kids zelf mee tijdens de boodschappen run

Gr Pham

Ps. alle genoemde ideeën gaan er hier zeker een andere keer wel komen!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.