Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Peetje

Peetje

06-11-2008 om 21:17

Kip uit de oven ofzo, maar hoe het allerlekkerst?

Hallo,

Aanstaande zaterdag komen er 6 vriendinnen bij me eten, hardstikke leuk, doen we om de 2 maanden bij een ander. En nu ben ik bijna aan de beurt. Omdat ik het deze week onprettig dtuk heb gehad, en omdat peetjeman er niet is qua hulp en de kindjes er natuurlijk wel bij zijn, dacht ik het maar relatief eenvoudig te houden.
Dus vooraf wat antipasti. Dan als hoofdgerecht kip uit de oven (die heb ik al bij de groene slager gereserveerd zeg maar), met pasta, een salade, gegrilde groente en toe een etagere met zoetigheden (a la Allerhande, pagina 54).
Maar wat is nou een superlekker recept voor die kip? Gewoon een citroen met kruiden de buik in? En eerst aanbraden en erna in de oven garen ofzo? Ik zie door de recepten het bos niet meer... wie heeft een goeide tip (of meerdere, da's natuurlijk ook welkom ).

Alvast bedankt,
groeten,
Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Braadzak

kip met kruiden in braadzak en dan in de oven. Daar hoef je echt verder niks aan te doen. Ideaal!

Groetjes van Purk

Ja beide lekker

de citroen en de braadzak zijn hier ook de favorieten én makkelijk. maar een vraagje: 'vroeger' kocht ik braadzakken zelf en kruidde dan zelf en deed de kip erin. al een tijdje (half jaar ofzo?) zijn die zakken op. en nérgens nieuwe te krijgen. alleen wel kip gekruid en al met braadzak erom (supermarkten) dus 'behelp' ik me daar maar mee. het is geen groot probleem, maar ach, ik zou zo graag weer eens zelf kruiden, dus wie weet waar je braadzakken gewoon aan de 'rol' kan kopen? ik heb plaatselijke supermarkten én de blokker al geprobeerd en die hebben het niet.
groeten albana

Kookwinkel of slager

ik zou een kookwinkel of de slager proberen Albana.

Groetjes van Purk

p.s. laat ik even bekennen dat ik die kip in braadzak van de AH ideaal vindt, dus gebruik ik altijd. Als je nog een lekker recept weet, dan probeer ik het ook een keertje zelf.

Mmm

kookwinkel hebben we hier niet, slager ik zal het proberen als ik er kom (zal niet vandaag of morgen zijn, w.s. volgende week ofzo pas weer). maar 'vroeger' kocht ik zo zo aan de rol, lagen ze in elke supermarkt gewoon bij de folie enzo. idem bij de blokker. zo raar dat het zo er niet meer is.....
en kruiden: ik smeer gewoon de kip in met knoflook, paprikapoeder en bieslook en doe er wat kruidenboter bij in de zak en dan bakken maar. (geen recept, gewoon eigen fantasie).
groeten albana

Peetje

Peetje

07-11-2008 om 16:43

Bedankt, en het wordt...

Hallo,

Bedankt voor jullie reakties. Ik heb net vrijwel alle boodschappen gedaan (op de groenten en bio-kip na). En ik heb geeen zin om op zaterdag de stad in te gaan met 2 kids, op zoek naar de braadzak (die me trouwens helemaal super lijkt!).
Dusss: kip ga ik overgieten met kokend water (nog nooit gedaan). En in de buikholte gaat de citroen met knoflook, en onder t vel stop ik rozemarijn, tijm enzo (heb ik hier vers in potten staan). Wordt vast lekker! Heel erg bedankt,

groeten,
Peetje

Seej

Seej

07-11-2008 om 19:29

Met 40 teentjes knoflook ...

Ja, dat is echt heel lekker! Heb dit recept eens ooit op tv gezien en maak het nu regelmatig zo.

Doe de kip in een ovenschaal. Beetje zout, beetje peper en olijfolie eroverheen. Dan een stuk of 40 teentjes knoflook, niet gepeld maar nog in de schil dus, eromheen strooien. Een uurtje in de oven, kip wel een paar keer besprenkelen met wat water of witte wijn zodat 'ie niet droog wordt. De knoflook is helemaal smeuiig geworden, de scherpe smaak is ervan af, en kun je lekker over het vlees of een stukje stokbrood uitsmeren. Mmmm, lekker hoor (als je van knoflook houdt dan tenminste, hihi)

Groetjes en succes,
Seej.

woes

woes

11-11-2008 om 12:54

Albana

Vanmorgen boodschappen gedaan bij de jumbo, en ja hoor bij de aluminiumfolie, etc. braadzakken op de rol.
Weet niet of er een jumbo bij jullie in de buurt is, anders laat het maar horen, stuur ik een doosje naar je op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.