Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

27-11-2011 om 13:17

Kleding dochter blijven zweetlucht houden na wassen

Wat kan dat zijn? Zweten pubers erger? Wasmachine op laatste benen (siemens 15 jaar oud)? Of kan ik iets toevoegen bij de was? De truien en t shirts van mijn docher blijven die zweetlucht nl houden. herkent iemand dit?
Groet, oregano


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
oregano

oregano

27-11-2011 om 14:38

Robijn, dreft,persil

Ik gebruik altijd dat wat in de aanbieding is of welke je bij artikelen vh kruidvat krijgt. Zijn bijna altijd deze merken.

Fiorucci

Fiorucci

27-11-2011 om 15:10

Oregano

Gebruik je veel vloeibaar wasmiddel? Dan heb ik er ook sneller last van namelijk, zelfs bij een nieuwere machine. Draai je wel eens een 90 graden was met soda? Dat kan wel eens helpen.

Pubermoeder

Pubermoeder

27-11-2011 om 15:20

Puberzweet

Puberzweet is echt erger dan 'normaal' zweet. Dat geldt ook voor bijv. 'angstzweet'. Als je de kleding op 30 of 40 graden wast blijft de lucht erin hangen. Ik krijg het alleen weg als ik de kleding op minimaal 60 graden was. Ik heb ook wel eens gelezen dat je het kunt weken in een azijnoplossing of met soda, maar dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd. Ga ik binnenkort wel eens doen, want ik heb ook een puber.
Je kunt ook nog proberen om iets aan het transpireren zelf te doen. Ik gebruik Odorex dry. Vreselijke troep volgens mij, want je hebt 2 dagen jeukende oksels, maar het werkt minimaal een week. Mijn puber heeft het ook een keer geprobeerd en stond vervolgens om 2 uur 's nachts onder de douche omdat het teveel jeukte

Ligt ook aan materiaal

Wanneer mijn dochter iets synthetisch aan heeft is het erger, het heeft ook met het materiaal van het stofje te maken.

Hier worden tops/tshirts/hesjes enz. maar 1 dag gedragen en gaan ze in de was. Langer kan ook niet want dat ruikt niet okselfris

Ik was over het algemeen op 40 graden, soms 30. Ligt aan het kledingstuk. En daar gooi ik soms een scheutje soda bij, en wasverzachter. Ik krijg het goed uit de kleding. Zodra er iets synethetisch materiaal in het kledingstuk zit, kan het zijn dat ik de geur en niet goed uit krijg.

Mijn dochter gebruikt Deoleen zonder alcohol als deo. Vrij neutraal, geen toegevoegde hinderlijke verbloemingsgeur en mild voor de huid. Ik heb helemaal niets met Odorex, Fa, Rexona oid.

Sun afwasmiddel

ik week ze in water met sun afwasmiddel (voor afwasmachines) en dat is het enige wat hier helpt tegen hardnekkige transpiratielucht.

An

An

27-11-2011 om 22:36

Ja!

Hier ook bij dochter. Haal ik het uit de was komt er meteen zo'n vies zweetluchtje voorbij. Na het drogen lijkt het iets minder. Wat hier helpt is behoorlijk wat azijn in het wasverzachterbakje. Of als dat niet meer werkt de kleding een nacht in een emmer met water en azijn. een ander wasmiddel heeft hier niets geholpen, ook poeder maakt niets uit. (wel ter voorkoming van vetluis, maar dat ruikt echt anders)

Sportzweet is ook niet fijn

Maar ik krijg het er 100% uit op 60 graden.

Marie

Marie

28-11-2011 om 09:57

Oksels scheren

Hallo
Ik weet niet of je dochter dat al doet, maar oksels scheren helpt ook tegen zweetluchtjes.
Maar dan nog kunnen puberoksels inderdaad erg naar zweet ruiken (hier ook dochter van 15).
Verder maakt het materiaal van de kleren inderdaad wel uit of het sneller gaat ruiken.
Ik was de kleren meestal op 40 graden met Dreft vloeibaar of Ariël (poeder) voor de gekleurde was en de luchtjes gaan er meestal wel uit.
Succes

Groene zeep

Hier hebben we ook wel eens bepaalde shirts (100% katoen) die na een paar minuten al naar zweet ruiken. Het blijft in de shirts hangen op een of andere manier. De oplossing hier is de oksels van het shirt insmeren met groene zeep en dan op 60 graden de was in. Dan lijkt de keten doorbroken.
Als er weer eens flink ge(stink)zweet is in het shirt, is het weer raak maar dan kan het weer opnieuw. Enige nadeel is het wassen op 60 graden. Ook met 40 geprobeerd maar dat werkt niet.

Succes!

Flinke scheut azijn

flinke scheut azijn bij de was gooien. Daar haal je die luchtjes er mee uit. Niet een te zuunig scheutje, gewoon 1/3 van de fles.

groetjes van Purk

margje van dijk

margje van dijk

28-11-2011 om 12:32

"benevelen met wodka"

Wereldtip van de kleedster van 's Neerlands topdansers van Introdans, met wie ik het genoegen heb gehad 16 keer op toernee te zijn geweest de afgelopen maanden: Benevelen met wodka. Als er te weinig tijd is om danserskleding te wassen tussen twee optredens door, dan hebben zij een verstuiver met wodka. Daarmee schijnt de zweetlucht weg te zijn, en het heeft zo weinig geur van zichzelf dat je er niet vervolgens als walmend drankorgel bij loopt.

Niet zelf uitgeprobeerd, maar ik wilde het je niet onthouden

Margje

Marjolein

Marjolein

28-11-2011 om 13:52

Daar is ie weer....!

Door een tip hier in deze rubriek gebruik ik de "blue magic ball" van washbaer.
Het werkt echt.

Pluk53

Pluk53

28-11-2011 om 14:05

Margje, bacterien

als benevelen met wodka werkt, dan zal het de alcohol zijn die de bacterien doodt. "Vers" zweet stinkt niet, het zijn de bacterien die er direct iets onwelriekends van produceren. Dood je de bacterieen dan win je de slag. ipv wodka zou je dus ook spiritus kunnen gebruiken (maar ik weet niet of die blauwe kleurstof zich aankleding hecht). Dat zou je dan voor het wassen kunnen doen.

Drankmisbruik

Ik zou inderdaad ook denken dat je beter die spuitbus kan vullen met goedkope medicinale alcohol waarna je die wodka voor andere doeleinden kan gebruiken.

Overigens ook hier de blue magic ball, en inderdaad: dat werkt.

Groeten,

Temet

margje van dijk

margje van dijk

28-11-2011 om 14:54

Niet wassen

Die dansers wassen daarna uberhaupt niet meer

Ik denk dat je voor je puber waarschijnlijk inderdaad beter af bent met een andere methode. (Pluk heeft vast gelijk). Ik vind het alleen zo'n grappige tip. Werkelijk bloedserieus doen ze dit daar zo.

Margje

marie

marie

28-11-2011 om 15:03

Ervaring met hg voor zweetluchtjes?

Hallo
Is er trouwens iemand die al ervaring heeft met de "HG wasmiddeltoevoeging tegen nare geuren in sportkleding"?
http://nl.hg.eu/wizard-shop/index/productId/6651/id/43042/HG_wasmiddeltoevoeging_tegen_nare_geuren_in_sportkleding
Zou het echt werken?
Groetjes

ilsepilse

ilsepilse

28-11-2011 om 15:09

Sporters

eh al eens een hele tas met basketballshirts en broekjes gewassen van 16-18jarigen.... ik ga over mijn nek...

Zoonlief gebruikt Therme deo de creme, die smeert hij na het douchen in en stinkt niet zoals de rest

Die blauwe bal

Waar koop je die? Ik wil hem best eens proberen. Als jullie zeggen dat het werkt geloof ik dat natuurlijk

Chris

Waschbaer

Chris, als je blue magic ball googlet kom je uit bij Waschbaer. En bij een ruitersportzaak geloof ik, maar die link loopt uiteindelijk dood.

Enig nadeel van Washbaer: ze noemen zich dan wel "das Umweltversand" maar doen het milieu toch geweld aan door je regelmatig te bestoken met folders etc. Maar goed, het is dus een Duits verzendhuis, maar bestellen kan ook in het Nederlands. Allerlei handigheidjes voor in huis. Die sokkenklemmen van hun zijn ook handig

Groeten,

Temet

Oepsie

(Zoals mijn kinderen altijd zeggen), hij is niet echt goedkoop. Maar goed, vast goedkoper dan wanneer ik kleding moet weggooien omdat ik de zweetlucht er niet meer uit krijg. Misschien wel een leuk cadeau voor mijn zeer a.s. verjaardag.

Hoe veel wassen kun je nou draaien met het exemplaar van 29,95?

Chris

Chris

Er staat op de site hoeveel, maar in de praktijk (volgens een OOL-deelnemer) gaat-ie langer mee. Ik heb het niet bijgehouden, we hebben dat ding nu een paar maanden.

Als jij een probleem hebt met katoenen kleding is dat ook te ondervangen door die een af en toe een keer in de kookwas te doen. Maar hier zat het probleem m ook in een paar synthetische outdoorthermoshirtjes en die kunnen dan weer niet op 95, dan moesten ze dus een nacht weken in de soda (dat helpt ook) - het was me teveel gedoe.

Het punt is, zo begrijp ik, dat bacterieen op lage temperatuur niet allemaal het loodje leggen, en de paar die blijven zitten vermenigvuldigen zich weer rap, vandaar die hardnekkige lucht. Een keer kookwassen en je begint weer op nul, zeg maar. Maar zo'n bal helpt die beestjes dus bij elke wasbeurt om zeep.

Groeten,

Temet

Jesse_1

Jesse_1

28-11-2011 om 21:48

Soda

Als het hardnekkig gewoon een nacht in de soda laten weken en dan wassen.
Hielp hier in ieder geval!
Jesse

Tirza G.

Tirza G.

28-11-2011 om 22:47

De ultieme tip

En ik kan het weten, want ik was me kleurenblind aan puber-synthetisch sportspul: spoelglansmiddel voor de vaatwasser. Dat koop je gewoon bij de super, eigen merk is goed zat, en je brengt het aan op de oksel-area en dan mik je het in de 40-graden-was met de rest en gewoon waspoeder er bij. En weg is de lucht.

Tirza

Biene M.

Biene M.

29-11-2011 om 07:49

Groene zeep

Wat hier het beste werkt is én groene zeep op het stinkstuk smeren én een schep soda in het zeepbakje. Dan gewoon op 40 graden wassen.

Wat hielp

was glansmiddel (afwas): haalde de plek weg en de geur.

Luiheid

De tip van groene zeep heb ik hier ook al eerder gelezen en gebruikt (die van glansspoelmiddel kende ik nog niet). En ja, dat helpt inderdaad wel. Maar... lui mens dat ik ben, heb ik gewoon geen zin om per was van elk kledingstuk te gaan zitten uitzoeken welke oksels ik moet inwrijven. Dan mik ik liever zo'n bal in de trommel.

Niettemin zal ik het zometeen eens proberen met glansspoelmiddel, dat wrijft waarschijnlijk wel iets gemakkelijker in dan dat spul uit dat honderd jaar oude potje groene zeep dat ik hier heb staan.

Chris

Tirza G.

Tirza G.

29-11-2011 om 16:23

Chris

Sterker nog, dat hoef je niet eens te wrijven. Dat is net iets dikker dan water. Gieten maar en hoppetee.

Tirza

Tirza

De bewuste trui hangt nu te drogen aan de lijn. De proof of the pudding zit 'm in dit geval in het dragen. Ik zal nog wel even verslag uitbrengen

Chris

Annet

Annet

29-11-2011 om 19:17

Ja, graag verslag chris

Glansspoelmiddel heb ik al in huis. En een puber. Dus het zou fijn zijn als die combi werkt.

Vic

Vic

29-11-2011 om 19:27

Glansspoelmiddel

Dat heb ik ooit eens geprobeerd tegen gele zweetvlekken in witte shirts. Dat is niet goed afgelopen. Het glansspoelmiddel was blauw en na de behandeling waren de shirtjes ook blauw geworden en gebleven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.