Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kleding voor wat oudere kinderen (vanaf 8 jaar)

ik ga over een paar weken weer met mijn oudste dochter een dagje winkelen. meestal gaan we naar Den Bosch maar ik vind dat er zo weinig leuke kinderkleding winkels zijn. De H&M vind ik voor deze leeftijd (8jr / mt 152) bijvoorbeeld niet zo leuk meer.

waar kun je nu echt leuk voor kinderkleding shoppen voor wat oudere kinderen? Welke stad, welke winkels? graag tips, waar gaan jullie heen?

Groetjes
Gruffalo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

13-08-2010 om 17:43

Coolcat en meer

H&M is inderdaad niet echt leuk meer op die leeftijd. Hier is coolcat erg populair, en een plaatselijk boetiekje waar ze outfitters nation verkopen (ivm erg magere dochter).

Heel soms als ze smal en niet te lang vallen willen ze nog weleens een 'volwassen' shirt denk aan een Newyorker of een Lady Sting.

Shop ze!

Zus

Zus

13-08-2010 om 19:00

Antwerpen

Wij slagen altijd goed in Antwerpen. Je het goedkope en duurdere kinderkledingwinkels, maar beiden hebben leuke kleding. Brussel ook natuurlijk, maar dat is weer verder weg.

Marie

Marie

13-08-2010 om 19:42

Skooter

Hallo
Bij Skooter hebben ze ook leuke dingen.
www.skooter.nl
Maar onze meiden van 12 en 13 dragen ook nog gewoon kleren van C&A en H&M.
Trouwens kleren van de H&M bestel vaak on-line. Daar is de collectie groter dan in de winkel.
Groetjes

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-08-2010 om 20:42

Wel h&m

Mijn twee jongens (8 en 13) slagen juist erg goed bij H&M. Heb je echt goed gekeken of er niets leuks hangt?

Annet

Annet

13-08-2010 om 20:53

Ijsvogeltje, kijk bij h&m naar de meidenkleding

Voor jongens kunnen wij ook prima slagen bij H&M, voor meisjes veel minder, zeker als ze tussen 8-10 jaar zijn.

Mijn tip: Zara. Ik weet niet of Den Bosch een kinderafdeling heeft. Maar de kleding van Zara voor meisjes zijn leuker en ook beter van kwaliteit dan H&M. In prijs maakt het niet zoveel uit.

Janeway

Janeway

13-08-2010 om 22:34

Hier

dochter van 11 (maat 146/ 152) Slaagt bij H&m, Ladysting, new yorker (pas ontdekt) en de kleding kast van haar grotere vriendin hihihi.. Ook onze dochter is dus smal en klein van stuk. Dus wordt het wel lastig vind ik.. Spijkerbroeken bv kan ik moeilijk voor slagen..

Van alles

Ik vind voor dochter van bijna 9 echt nog leuke dingen bij H&M, C&A, V&D en af en toe bij een plaatselijke kinderkleding-boetiek. Maar ik moet zeggen dat ikzelf niet zo'n fan ben van die overdreven tienermeisjes-kleding bij een meisje van deze leeftijd. Coolcat vind ik dus echt niks.

gruffalo

gruffalo

14-08-2010 om 08:02 Topicstarter

Bedankt

hoi

bedankt voor de tips.

Misschien dat we eens een keer naar Antwerpen gaan dat klinkt wel leuk.

Ik kan bij de H&M echt weinig vinden. Basic spijkerbroeken en effen shirts voor onder truien wel. Ze is nog maar 8, een lange dunne meid en zit door haar lengte bij de afdeling voor grote kinderen cq tieners met veel zwart. kleding die niet bij haar leeftijd past.

Voorheen kocht ik veel van bijvoorbeeld Eager Beaver, maar dat is niet meer in haar maat. Voor volwassen kledingwinkels is ze echt nog niet groot genoeg, dat slobbert om haar heen. Misschien een enkel kleding stuk in xxs daar gelaten.

Bij C&A en V&D heb ik wel eens wat gekocht maar de kwaliteit van de kleding vind ik erg slecht en de kleding zelf niet bijzonder leuk.

Ik zal eens kijken in welke stad een Cool Cat, Zara, New Yorker en Skooter is, deze ken ik nog niet.

Groetjes
Gruffalo

Moeilijk he

Mijn dochter van 11 kan ook al moeilijk leuke kleding vinden. Ze is wel lang (1,62m) en kan daardoor bij de Sting in maatje XXS of 32/34. In Frankrijk heb ik vorige week nog wat gekocht voor haar bij de kleinste damesmaatjes (die zijn nog kleiner dan in NL).
Toch zijn er kindermodezaken die maat 164 of 176 verkopen. Misschien kun je er eerst een paar bellen voor er op af gaat?

Succes!

Dorry

Janeway

Janeway

14-08-2010 om 13:37

New yorker

Is een kleding zaak voor volwassen maten. xs past onze dochter wel.. Maar het is niet echt kinderkleding ook qua style niet.
Ik vind ook dat ze bij de verschillende c&a of v&d nog wel eens andere dingen hebben hangen..

Sawo

Sawo

17-08-2010 om 20:35

Merken en winkels

Hoi gruffalo

Ik kocht vaak een stuks merkkleding meestal ragazzi, cakewalk, carbone. Zowel op internet (bv go-kiddz.nl)als in winkels bv Toverbal in Someren maar toch vooral in uitverkoop.

Verder kan ik echt Antwerpen aanbevelen. Mijn dochter is dol op de pimpky (of zoiets) wel goedkoop. Zij is al wel ouder maar waarschijnlijk je dochter past ze de kleinste maten wel aan.

H&M moet je gewoon regelmatig naar toe want de collectie verandert best snel. Verder heeft ook de V&D leuke kinderkleding.

suc6

saar

Sawo

Sawo

18-08-2010 om 11:45

Nog een

Hoi

Ook esprit kopen we vaak kleding van. Online te krijgen maar ook in Den Bosch:Esprit
Het merk heet edc young

Schapenmarkt 4
V&D Den Bosch
5211 ET Den Bosch

Winkel ken ik verder niet.

groet

Saar

Soms

slaag ik wel eens bij shoeby, die hebben ook kinderkleding. Ik vind het opvallend dat het ene seizoen totaal anders kan zijn dan het andere seizoen, ook bij de hema bijvoorbeeld vind ik er soms niets aan en dan komen ze opeens weer met een leuke collectie.

Verder koop ik veel op kleertjes.com, altijd in de aanbieding en dan de duurdere merken. En hema en h&m, mijn oudste van 7 heeft ook best wat dingen van moodstreet en ook koop ik regelmatig bij de name-it winkel. Zij is vast alleen een stuk kleiner (maat 122) dan jouw dochter.

Lou

Lou

18-08-2010 om 19:12

Jammer

Zara in Utrecht heeft kennelijk geen kinderkleding. Jammer! Toch maar weer naar H&M geweest, en gelukkig een fijne broek gevonden. Meteen maar drie van gekocht, in verschillende kleuren, want wij hebben wel hetzelfde probleem voor dochter van 9. Verder koop ik af en toe iets bij V&D, meer winkels (in de stad dan) weet ik eigenlijk niet voor haar, behalve de CoolCat, maar die probeer ik zo veel mogelijk te vermijden.

gruffalo

gruffalo

19-08-2010 om 09:01 Topicstarter

Antwerpen

Bedankt voor de tips!

Ik koop ook regelmatig bij kleertjes.com, erg leuke kleding en de prijs is prima in de uitverkoop via internet lukt het winkelen redelijk goed.

Ik ga 1 keer in het half jaar met een van de dochters op pad, om gezellig samen te winkelen. Dan is het wel zo leuk om winkels te hebben waar leuke kleding is, en dat is toch moeilijk. Waarom is er geen winkel met de collectie van kleertjes.com, dat zou fijn zijn!

Ik ben van plan om naar antwerpen te gaan, en tegelijkertijd op basis van jullie tips uit te zoeken waar we verder nog naar toe kunnen een volgende keer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.